Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

FlightWolf2394914 mar 2017, 15:47

 183
Taupie02 schreef:Bij deze proef viel mij op dat, toen Davey in de ruimte was met de mol, je op een bepaald moment (als ik het me goed herinner, op het ogenblik dat de Mol voor de eerste keer dichtbij de tafel van Davey komt), goed kan zien dat het mouwuiteinde van de witte vest een stuk korter komt (zodat dus een groter stuk te zien van de pols met de handschoen). Bij de andere kandidaten komt dit mouwuiteinde van de vest bijna tot aan de handpalm, dus een stuk lager.
Conclusie : Ik bedacht me direct dat dus Davey de mol moet zijn gelet op de lengte van Gilles de Coster (wat zich per definitie ook in de armlengte vertaalt, waardoor het mouwuiteinde hoger komt en dus meer van de handschoen te zien is).
Ik zag dit "met het blote oog" dus zonder vertragen en andere snufjes waardoor je het beeld kan vertragen (waar ik niets van ken overigens !)
Ik weet niet hoe ik screenshots moet laden vanuit de aflevering. Misschien kan iemand dit eens nakijken om te zien wat jullie hiervan vinden ? Het is he...
?
[ external image ]
Gebruikersavatar

Taupie0214 mar 2017, 15:50

 53
FlightWolf23949 schreef:?
[ external image ]
hier zie je het ook maar ik dacht dat er nog een ander stukje was (voor Davey zo ging "liggen"), waar je het nog beter op ziet omdat de hand en de pols dan nog beter in beeld komt
Gebruikersavatar

The hunter14 mar 2017, 15:52

 282  Uma
nyckelpiga schreef:Een overzicht van de handen (ik zie eerlijk gezegd geen verschil)
[ external image ]
Ik zit misschien in mijn tunnel, maar mij lijkt het toch dat de middelvinger van de mol/GDC bij Davey recht is, zeker in vergelijking met de andere 3 foto's.
Gebruikersavatar

FlightWolf2394914 mar 2017, 15:53

 183
Taupie02 schreef:hier zie je het ook maar ik dacht dat er nog een ander stukje was (voor Davey zo ging "liggen"), waar je het nog beter op ziet omdat de hand en de pols dan nog beter in beeld komt
Er voor niet.. En dit is er na.. Weer gewoon terug een lange mouw :?
[ external image ]
Gebruikersavatar

Mke14 mar 2017, 16:09

 112
frank.troch schreef:Dat kan volgens mij bij eender wie wel voorvallen 🙂 zeker als je stilletjes probeert te sluipen. 😛
Daar heb je zeker gelijk in, maar er zijn mensen waarbij het continu voorkomt, je weet nooit dat ze het al in een eerdere aflevering hadden laten passeren en dat dat een hint was voor de brave kijkers he 😉

Maar anderzijds kunnen ze het ook express van iemand anders in beeld brengen om met de voeten van diezelfde brave kijkers te rammelen... en zo weten we wederom niks met zekerheid!
Gebruikersavatar

Woestijnmol14 mar 2017, 16:25

Forum veteraan  222
Ik vraag me 2 dingen af over deze opdracht.

1. Hoe kon de mol zien waar de kaarten waren en waar de kandidaten precies zaten als het zo donker was dat de kandidaten zelf niks konden zien ?
2. Als je lang genoeg in het donker zit dan zie je al 't een en 't ander. Konden de kandidaten echt niks afleiden van in een donkere kamer te zitten met de mol / manier van bewegen, lengte, etc. ? Als je al 2 weken samen bent met een aantal mensen dan zou je toch al minstens aan de hand van het gestalte kunnen afleiden wie het is, ook in het donker....
Gebruikersavatar

rolhad14 mar 2017, 16:28

 434
Woestijnmol schreef:1. Hoe kon de mol zien waar de kaarten waren en waar de kandidaten precies zaten als het zo donker was dat de kandidaten zelf niks konden zien ?
De mol had een helm op met een night vision bril ofzo.

Wat ik me vooral afvraag... pakt dat Annelies al het geld(2x 200) verloren had, wat voor nut had het voor Eline om nog die proef te doen? Zou ze dan overgeslagen zijn?
Gebruikersavatar

Janneman14 mar 2017, 16:47

 50  Yens
Waarom denken de meesten hier dat Gilles De Coster het pak heeft aangetrokken als de mol zelf in de stoel zat? Het kan toch even goed een crew-medewerker geweest zijn die niet eerder (herkenbaar) in beeld is gekomen?
Gebruikersavatar

frank.lancaster14 mar 2017, 16:54

 4
In deze opdracht staat er een kandelaar op tafel met vijf kaarsen. (Op dat moment zitten er nog vijf kandidaten in het spel). De kandelaar bestaat uit vier kaarsen die rond één kaars staan. Deze centrale kaars staat duidelijk hoger dan de overige kaarsen. Een verwijzing naar de mol? Elke kandidaat zit op dat moment in een hotelkamer. Deze kamers, zo is te zien in een overzichtsbeeld, liggen mooi naast elkaar. De kamer in het midden is van Robin. Of is het een verwijzing naar Davey, de derde (en dus middelste) kandidaat die in de donkere kamer gaat zitten? Opvallend, Robin draagt in deze opdracht een T-shirt met daarop de tekst From Dusk Till Dawn. In de volgende opdracht moeten ze 'from dusk till dawn' (van zonsondergang tot zonsopgang) met de caravan rijden.
Gebruikersavatar

alexander.hof14 mar 2017, 16:58

 7
janne.adams schreef:Waarom denken de meesten hier dat Gilles De Coster het pak heeft aangetrokken als de mol zelf in de stoel zat? Het kan toch even goed een crew-medewerker geweest zijn die niet eerder (herkenbaar) in beeld is gekomen?
Er werd tijdens de aflevering gezegd dat Gilles zelf in de kamer zou zijn als de mol zelf in de stoel zat
Gebruikersavatar

ex-molinator14 mar 2017, 17:02

 3483  Uma
frank.lancaster schreef:...Opvallend, Robin draagt in deze opdracht een T-shirt met daarop de tekst From Dusk Till Dawn. In de volgende opdracht moeten ze 'from dusk till dawn' (van zonsondergang tot zonsopgang) met de caravan rijden.
hahaha, YES, ik was aan't hopen dat iemand iets zou vinden dat mij de zin zou ontnemen om alles van Davey, Annelies en Eline nog eens te moeten overlopen.
Man, ma, toch, je hebt geen idee hoeveel tijd en hoofdpijn je me net bespaard hebt.
Waar is die like button?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen14 mar 2017, 17:10

 8153
alexander.hof schreef:Er werd tijdens de aflevering gezegd dat Gilles zelf in de kamer zou zijn als de mol zelf in de stoel zat
Jullie verwarren allemaal GDC met de persoon die verantwoordelijk is voor de voice over. Het is die man die even mol speelde, niet Gilles. En hoe groot die man is en of hij rechte of kromme vingers heeft, weet niemand van ons (denk ik toch).
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 18