Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

sherlock18 mar 2017, 09:43

 216
annelies-a.-a..vanbelle schreef:Ik word een beetje moe van dit forum en alle vergezochte tips... Denken jullie echt dat ze in die uitzending de moeite zullen doen om zo'n dingen uit te leggen aan een gemiddeld kijkerspubliek? Het moet nog een beetje toegankelijk blijven hé.
Amen, Annelies!

Zoals ik in een ander topic al zei: sommige mensen zoeken het hier veel en veel te ver. De mol is een fijne zoektocht met vaak interessante sporen hier en daar maar al die luchtkastelen die hier worden gebouwd zijn voor mij een brug te ver.

Een uitleg waarbij je via woorden en vertalingen en zoekopdrachten en bepaalde letters en dan obscure verbanden toch weer bij een kandidaat moet uitkomen: da's een rijke verbeelding maar geen echte aanwijzing.
Gebruikersavatar

annelies-a.-a..vanbelle18 mar 2017, 09:46

 263
En toch zullen er aanwijzingen in zitten, maar hiervoor moet je geen gigantische berekeningen doen denk ik. Alleen een beetje 'out of the box' denken. Dat is overigens veel plezanter ook 😉.
Gebruikersavatar

Jay-Lo18 mar 2017, 11:28

 1690  Sven
annick.neskens schreef:Ik heb vooraleer mijn bericht over die kat te plaatsen, gezocht of er al iets over geschreven was, doch niets gevonden.
Weet u nog waar dit dan eerder werd vermeld?
Onder Marzena: kat in hok bij Bouba
Gebruikersavatar

annick.neskens18 mar 2017, 11:37

 128
Jay-Lo schreef:Onder Marzena: kat in hok bij Bouba
Bedankt
Gebruikersavatar

annick.neskens22 mar 2017, 00:32

 128
sherlock schreef:Amen, Annelies!

Zoals ik in een ander topic al zei: sommige mensen zoeken het hier veel en veel te ver. De mol is een fijne zoektocht met vaak interessante sporen hier en daar maar al die luchtkastelen die hier worden gebouwd zijn voor mij een brug te ver.

Een uitleg waarbij je via woorden en vertalingen en zoekopdrachten en bepaalde letters en dan obscure verbanden toch weer bij een kandidaat moet uitkomen: da's een rijke verbeelding maar geen echte aanwijzing.
Begrepen ... maar zei Albert Einstein niet: "Logica brengt je van A naar B. Verbeelding brengt je overal."? 🙂
Gebruikersavatar

annie.delen22 mar 2017, 19:50

 238  Uma
annick.neskens schreef:Nog niet, nog niet! Wacht nog even, Eveline!

Ik heb nogal rare kronkels (soms) ... en hang alles aan elkaar ... maar kijk eens hier ...
Indien je het geheel googelt ... dus "CG 29658" (dus tussen aanhalingstekens opdat het niet gesplitst zou worden),
dan krijg je bovenaan als eerste vermelding in google: Cat - Egyptian Animal Mummies | Worlds Largest Animal Mummy ...

Als je deze link opent ... kom je hier: http://animalmummies.net/details.php?id=175

gaat dus over een gemummificeerde kat > Accession Number: CG 29658

(met niet onbelangrijk detail: Description: Windings around neck resembling a collar) 🙂

Ga dan naar google translate > accession > Nederlands = aanwinst + een hele hoop synoniemen ...
jullie gaan toch nog even verder mee hé? >> tweede lijntje bij synoniemen ... druk op CATch (staat ook in mijn Avatar ... lol) ... vertaling Ndl = vangst ... (tussen die vertalingen zie je ook nog 'valstrik' staan ... enz.

En ...
Ik vind dit goed gevonden, maar voor mij verwijst het beeld eerder naar de choker van Annelies ipv de cadeau voor Marzena