Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

beagle20 mar 2017, 00:29

 77
chicawah schreef:@ moldedju
@ beagle

Prachtige vondst! Lijkt te kloppen en is niet zo ingewikkeld en vergezocht als veel andere theorieën. Als jullie het nu ook nog kunnen linken aan "rood", dan zou het helemaal top zijn.

Een kleine bedenking bij jullie theorie zet ik even in een spoiler
SPOILER
Hola.... ik ben nog niet 100% overtuigd hoor ... ik probeer gewoon alle rare dingen die ik zie in een mogelijke context te zetten... Voor mij is de balans nog altijd 50/50
Gebruikersavatar

magali.dereu20 mar 2017, 06:46

 184  Sven
Ik weet dat heel veel hints en clues in De Mol ver gezocht zijn, maar is dit niet iets té far-fetched? 😃
Gebruikersavatar

chicawah.janssen20 mar 2017, 07:21

 8153
beagle schreef:Hola.... ik ben nog niet 100% overtuigd hoor ... ik probeer gewoon alle rare dingen die ik zie in een mogelijke context te zetten... Voor mij is de balans nog altijd 50/50
Voor mij is de mol nog steeds Robin, maar deze theorie zet me toch wel aan het denken.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen20 mar 2017, 07:22

 8153
magali.dereu schreef:Ik weet dat heel veel hints en clues in De Mol ver gezocht zijn, maar is dit niet iets té far-fetched? 😃
Ik vind het minder far-fetched dan veel van wat ik hier gelezen heb. Maar het leidt wel naar een andere mol dan degene die ik voor ogen had.
Gebruikersavatar

johan.maes20 mar 2017, 08:10

 153  Sven
Mooie theorie! Toch een bedenking: als ik alles goed heb gelezen/begrepen is 'malle mergpijp' verklaard, maar ontbreken de letters van 'De'. Waar vinden we die?
Gebruikersavatar

johan.maes20 mar 2017, 08:12

 153  Sven
beagle schreef:
SPOILER
Dit begrijp ik niet. Wat ben je dan met die T?
Gebruikersavatar

johan.maes20 mar 2017, 09:28

 153  Sven
Wat me ook een beetje stoort aan de 'mergpijp' bij de scrabble: dat zou betekenen dat Gilles zowel de woorden 'MERG' als 'HINT' opzettelijk heeft gelegd. Hoe is hij erin geslaagd op de juiste letters op te sparen? Dat lijkt me toch straf, temeer daar hij ze vlak achtereen legt als ik me niet vergis.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen20 mar 2017, 09:30

 8153
johan.maes schreef:Wat me ook een beetje stoort aan de 'mergpijp' bij de scrabble: dat zou betekenen dat Gilles zowel de woorden 'MERG' als 'HINT' opzettelijk heeft gelegd. Hoe is hij erin geslaagd op de juiste letters op te sparen? Dat lijkt me toch straf, temeer daar hij ze vlak achtereen legt als ik me niet vergis.
Daar zijn op een andere plaats op het forum al oplossingen aangereikt. Gebruik even de zoekfunctie en je kan alles lezen war er al over gepost werd.
Gebruikersavatar

Moldedju20 mar 2017, 09:43

 507  Yens
johan.maes schreef:Dit begrijp ik niet. Wat ben je dan met die T?
Dit moet je dan inderdaad als een aparte hint zien.
Gebruikersavatar

Moldedju20 mar 2017, 10:02

 507  Yens
sherlock schreef:Helemaal eens met mijn mede-molloten hier. Stel je eens voor dat ze in de laatste aflevering stripcovers er moeten bijsleuren en dan echt enkele individuele platen om uit te leggen hoe dit in elkaar zit. Lijkt me heel straf hoor...
Dat ze er een strip gaan "bijsleuren" zou niet zo vreemd zijn gezien de woorden "stro(o)kies" en "verhaal" die ze plots via twitter verspreiden.
En dat het "enkele individuele platen" zouden zijn, klopt niet. Het verhaal draait om dat personage dat terug tot leven komt omdat ze op de mergpijp blazen. Bovendien speelt het zich af de onderaardse wereld.
https://nl.wikipedia.org/wiki/De_malle_ ... et_verhaal

Is er mischien iemand die het verhaal thuis heeft?
Gebruikersavatar

johan.maes20 mar 2017, 10:16

 153  Sven
chicawah schreef:Daar zijn op een andere plaats op het forum al oplossingen aangereikt. Gebruik even de zoekfunctie en je kan alles lezen war er al over gepost werd.
Ik heb (niet bijzonder intensief) gezocht maar niet gevonden. Kan iemand mij een hartelijk handje toesteken?
Gebruikersavatar

johan.maes20 mar 2017, 10:18

 153  Sven
Moldedju schreef:Dit moet je dan inderdaad als een aparte hint zien.
De T van Toeval? 😛
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9