Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

chicawah.janssen21 mar 2017, 13:02

 8153
Noptje schreef:Rustig Eline! 😃
Sorry, maar ik kan niet tegen onrecht.
Ik zal altijd verwijzen naar theorieën van anderen maar ik pik ze niet in.
Gebruikersavatar

itchy.tzekrallo21 mar 2017, 13:05

 129
Ik had een topic geopend " de mol een vrouw" en heb dat blijkbaar verkeerd geplaatst in "off topic" of is het verplaatst geweest door de administrator, maar alleszins heb ik vanmorgen dit reeds aangehaald.
Ik wil je zeker je credits niet af pakken, ga aub gewoon maar effe kijken. 🙂
Gebruikersavatar

itchy.tzekrallo21 mar 2017, 13:10

 129
Maar je hebt gelijk, ik heb het wat anders uitgelegd. Mijn nadruk lag vooral op de dinosauriër "aan zich" en het stripverhaal. Mea culpa, niet meer kwaad hoop ik?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen21 mar 2017, 13:12

 8153
itchy.tzekrallo schreef:Maar je hebt gelijk, ik heb het wat anders uitgelegd. Mijn nadruk lag vooral op de dinosauriër "aan zich" en het stripverhaal. Mea culpa, niet meer kwaad hoop ik?
Nee hoor, al goed.
Gebruikersavatar

Moldedju21 mar 2017, 14:11

 507  Yens
Vraag in aflevering zes bij de hartslagproef:
"Hoeveel dagen had Phileas Fogg nodig om rond te wereld te reizen? (boek van Jules Verne)"
Over de Malle Mergpijp kan je lezen:
"Paul Geerts orienteerde zich bij dit avontuur van onze vrienden aan de roman Voyage au centre de la terre (oftewel in het Nederlands: De reis naar het middelpunt van de Aarde) van de Franse auteur Jules Verne (1828-1905)." http://suskeenwiske.ophetwww.net/albums/4kl/143.php

Ik zou nog graag een duidelijke hint vinden naar het nummer 143.
Ofwel naar de datum van voorpublicatie in de standdard 20.09.1972 tot 02.02.1973 of de uitgifte van het album: juni 1973"

Iemand een idee? Ik meen dat in de Robbeltunnel overal 43 en 1973 gevonden werd maar ik weet niet meer waar?
De nummerplaat 1-ZZA-431 vergt in elk geval teveel puzzelwerk om dit te linken. In het scrabblespal waren er 43 letter als je de M meetelde maar dat is niet 143. Andere pistes?
Gebruikersavatar

zwartemol26 mar 2017, 11:37

 121
Nog een laatste keer molhints zoeken 😉

een van de eliminatievragen was " Hoe heten de ouders van de mol"

hier werd redelijk duidelijk op gefocused...

zie printscreen hieronder

[ external image ]

1 van de antwoorden is Joseph en Maria

na wat opzoekwerk zijn dit de ouders van Annelies, alleen...
wordt de Moeke van Annelies niet Maria maar Mieke genoemd ( Jos en Mieke Cooymans )

kan dus idd dat Moe Mie uit de Malle Mergpijp hier naar verwijst?

Zou toch een hint kunnen zijn en is vergelijkbaar met de hint van de 2 e namen van Gilles vorig jaar Jack en Junior,
waarbij in de uitleg van de hints , duidelijk werd gezegd, dat dit na opzoekwerk online gevonden kon worden.

Verklaart dan ook het strookies verhaal en de stripreeks die trouwens de vierkleurenreeks is...
kan gelinkt worden aan de schockproef.
En de brillen van Annelies 😉

Verder denk ik dat het beeld van de kaapse wever ( vogel) waar duidelijk op werd gefocused een hint is naar haar toe.

Na het herbekijken van de eliminatie rondes valt ook haar gedrag en expressies het meest op.
In combinatie met het introfilmpje waar het beeld van haar duidelijk naar boven komt , waar ze net boven water komt na het duiken, en de haai erachter...

Ik neig toch meer en meer te denken dat zij de mol is ...

En dat het nu maar rap morgenavond is , zodat ik weer kan beginnen afkicken :mrgreen:
Gebruikersavatar

Moldedju27 mar 2017, 01:16

 507  Yens
Nog even de uitzending van de scrabble herbekeken. In de tunnelpijp ligt het "goudmol"ei dat tegelijkertijd de ontbrekende M is voor de kandidaten. De M (van Moeke?) ligt dus in de molpijp. Gilles legt het woord MERG. Vervolgens zegt hij dat het tijd is dat "jullie uit je pijp komen". Na de scrabble gaan ze dan op zoek naar het gouden ei en daar komt ons Moeke in beeld nadat Hans het ei heeft gevonden. Eerst roept ze luid "Ooooooh" met haar handen open, maar vervolgens balt ze heel eventjes haar vuisten en steekt ze omhoog, alsof ze juicht. Komt ze hier even uit haar pijp, zoals het gouden ei net uit de pijp is gehaald? Of het nu binnen de malle mergpijp past of niet. Vraag is: waarom roept Annelies eerst Ooooh als Hans het gouden ei heeft gevonden om dan vervolgens stilletjes te juichen. ....

[ external image ]
[ external image ]
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9