Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

Greenapples20 mar 2017, 10:03

 11
Ik heb zowel de foute als de vlaggen met de zakken van de kandidaten op een rijtje gezet. Ik vind het straf dat de makers alle vlaggen in beeld hebben laten komen. Wat me doet vermoeden dat hier een reden voor zou moeten zijn. Een verborgen hint?

Sam
[ external image ]

Valse vlag die erg lijkt op die van Sam.

[ external image ]

Vlag van Robin (die ook sterk lijkt op die van Sam)

[ external image ]

Valse vlag die erg lijkt op die van Robin en dus ook op die van Sam.

[ external image ]

De vlag van Eline

[ external image ]

De vlag van Annelies (die slechts weinig verschilt met die van Eline)

[ external image ]

Een vlag die van ver lijkt op die van Annelies.

[ external image ]

De vlag van Davey, de enige die rood heeft in het midden.

[ external image ]

Er zijn twee valse vlaggen met rood in het midden.

[ external image ]

[ external image ]


Als je ze zo onder elkaar ziet zou ik zeggen dat alles wijst naar Davey van Rode. Het grote rode verschil met alle andere kandidaten. En zijn vlag lijkt het minst op de vlaggen van de andere kandidaten. Dus hij liep minder risico dat iemand zijn zak zou pakken. Je wilt toch niet dat je Mol zonder zijn bagage verder moet?

Een andere manier om ernaar te kijken is door te kijken wat de onderscheidende factor was tussen alle zakken. Voor alle kandidaten volstond het om het vakje rechtsboven te kennen, en de lijn er rond. Behalve voor Eline, die had zelfs geen twee aan elkaar grenzende vakken om het onderscheid te maken tussen alle andere vlaggen. Maar persoonlijk kan ik hier geen enkele conclusie uittrekken.

Ik vraag me af of jullie hier nog andere hints in zien?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen20 mar 2017, 10:14

 8153
Greenapples schreef:Ik heb zowel de foute als de vlaggen met de zakken van de kandidaten op een rijtje gezet. Ik vind het straf dat de makers alle vlaggen in beeld hebben laten komen. Wat me doet vermoeden dat hier een reden voor zou moeten zijn. Een verborgen hint?
Dank je wel om de vlaggen hier zo mooi en duidelijk bij elkaar te zetten!
Ik denk dat we hierin wel een en ander kunnen vinden.

Het enige dat mij op het eerste gezicht opvalt: Davey is inderdaad de enige met rood in het midden. Alle anderen hebben wit in het midden, hoewel er kleuren genoeg zijn om eens iets anders te gebruiken voor het midden. Hint dat de "witten" gewone kandidaten zijn en Van Rode, de enige met rood in het midden, de mol?
Laatst gewijzigd door chicawah.janssen op 20 mar 2017, 10:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen20 mar 2017, 10:17

 8153
Wat ik mij al afgevraagd heb i.v.m. de duikproef:
Wie de verkeerde bagage opduikt, is zijn eigen bagage kwijt. Maar wat als (ik zeg nu maar iets) Davey Elines bagage opgedoken had? Hij zou zijn eigen bagage kwijtgespeeld zijn, maar wat met Eline? Zij kon dan onmogelijk nog haar eigen bagage opduiken. Toch?
Gebruikersavatar

ex-molinator20 mar 2017, 11:03

 3483  Uma
chicawah schreef:Wat ik mij al afgevraagd heb i.v.m. de duikproef:
Wie de verkeerde bagage opduikt, is zijn eigen bagage kwijt. Maar wat als (ik zeg nu maar iets) Davey Elines bagage opgedoken had? Hij zou zijn eigen bagage kwijtgespeeld zijn, maar wat met Eline? Zij kon dan onmogelijk nog haar eigen bagage opduiken. Toch?
Klopt, zij zou dan als gevolg van Davey, haar bagage ook foetsie zijn.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen20 mar 2017, 11:27

 8153
ex-molinator schreef:Klopt, zij zou dan als gevolg van Davey, haar bagage ook foetsie zijn.
Dus eigenlijk heeft de mol geen enkele reden om de bagage van een ander te pakken, want dan is hij meteen ook zijn eigen bagage kwijt (stel je voor: Robin zonder zijn Nivea 😲 ). Bijgevolg is het enige dat de mol kan doen om deze proef te doen mislukken de boel in de war sturen bij de Zuid-Afrikaanse vlag. En hopen dat , als iemand van de anderen zich vergist, die niet zijn bagage maar die van een andere deelnemer opduikt.
Dus : de mol moet maken dat hij zo snel mogelijk mag duiken. Hij krijgt een rood midden en zal dus 100% zeker zijn eigen bagage kunnen opduiken, de anderen krijgen allemaal een wit midden, zodat de kans bestaat dat ze zich vergissen en elkaars bagage opduiken, maar niet die van de mol.

Ergo: Davey is de mol.
Davey liet Eline niet als tweede duiken (maar Robin stookte eerst en beetje en hield zich toen plots zeer afzijdig).
Davey ademde zwaar in de luchtbel en verbruikte daardoor veel zuurstof.
Als mol heeft hij weet van de proef die zal volgen en kiest hij (hij wierp zich meteen op als DJ) in de auto rode Roxanne van The Police.
Davey is met zijn tattoos een verkleurmanetjie.
Davey heeft of zal hebben een tattoo van een uil.
Davey heet Van Rode.
Won Davey The Hunger Games door voorkennis? Maar waarom ging hij daar dan voor het geld?
Davey gedraagt zich een beetje eigenaardig bij The Swallow of London.
Enz.

Maar:
Davey kon de scrabble niet beïnvloeden.
Waarom stelde Davey voor dat Hans, samen met hem de beste fietser, de rode lantaarn zou zijn bij de fietsproef en fietste hij zelf zijn ziel uit zijn lijf om op tijd binnen te geraken?
Waarom dronk hij zoveel in de cocktailbar met de kans op een zatte verspreking? Of deed hij zich zatter voor dan hij was? Anderzijds was het wel Davey die om tequila shotjes vroeg. Waarom slaagde hij erin samen met Sam de steen te pakken (weliswaar met veel tijdverlies)?
Enz.
Gebruikersavatar

rolhad20 mar 2017, 11:39

 434
chicawah schreef:...
Davey zou ook als Robin iets gemeen hebben(moest een van hun de mol zijn):
Een inschattingsfout tijdes de gps-opdracht, die hij imo ook wel zonder problemen kon laten falen.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen20 mar 2017, 11:53

 8153
rolhad schreef:Davey zou ook als Robin iets gemeen hebben(moest een van hun de mol zijn):
Een inschattingsfout tijdes de gps-opdracht, die hij imo ook wel zonder problemen kon laten falen.
Inderdaad. Hans deed maar weinig en Davey zat achter het stuur. Op gelet dat Davey kost wat kost correct wilde parkeren, waar meer tijd voor nodig is dan gewoon de auto voor de deur achterlaten met de knipperlichten aan?
Gebruikersavatar

sherlock20 mar 2017, 11:56

 216
Voor een aantal tips zou je dan niet eens ver moeten zoeken:

- Het MOL-bordje in de elektrocirkel proef staat onder een rode strook;
- Het "strookiesverhaal" verwijst naar "De Rode Ridder";
- etc.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen20 mar 2017, 11:58

 8153
sherlock schreef:Voor een aantal tips zou je dan niet eens ver moeten zoeken:

- Het MOL-bordje in de elektrocirkel proef staat onder een rode strook;
- Het "strookiesverhaal" verwijst naar "De Rode Ridder";
- etc.
Inderdaad. Al wat rood is verwijst naar Van Rode. Het lijkt me meer voor de hand liggend dat rood naar hem verwijst dan naar Ridder Roodborst, maar misschien is dat wat al te voor de hand liggend.
Gebruikersavatar

Jansen20 mar 2017, 12:00

 3423  Yens
chicawah schreef:Ergo: Davey is de mol.
Je analyse is perfect 🙂. Maar ik wil nog een andere bedenking toevoegen:
Wat zijn de uiterlijke kenmerken van Davey?
MAN - JONG - KNAP
Wat zijn de uiterlijke kenmerken van Gilles (vorig jaar)?
MAN - JONG - KNAP
Dan wordt de volgende editie van De Mol wel heel simpel he: zoek de knappe jonge man en je hebt de mol...
Ik weet dat Bertrand ook kwalificeerde hiervoor, maar hij liep voor mij al van in het begin te veel in de kijker en kwam bij mij al heel snel over als een "would be mol"...
Dus... Ik denk dat Davey kans maakt dat hij de Mol is (ook de ROOD = VAN RODE) theorie sluit dat niet uit, maar het ligt er voor mij te dik op. Plus, ik hoop echt dat hij de winnaar van het spel wordt 😛
Gebruikersavatar

chicawah.janssen20 mar 2017, 12:01

 8153
ex-molinator schreef:Klopt, zij zou dan als gevolg van Davey, haar bagage ook foetsie zijn.
Vergissingen hadden dus voor flink wat geruzie in de groep kunnen zorgen...
Gebruikersavatar

oldgrumpy20 mar 2017, 12:06

 88
chicawah schreef:Dus eigenlijk heeft de mol geen enkele reden om de bagage van een ander te pakken, want dan is hij meteen ook zijn eigen bagage kwijt (stel je voor: Robin zonder zijn Nivea 😲 ). Bijgevolg is het enige dat de mol kan doen om deze proef te doen mislukken de boel in de war sturen bij de Zuid-Afrikaanse vlag. En hopen dat , als iemand van de anderen zich vergist, die niet zijn bagage maar die van een andere deelnemer opduikt.
Dus : de mol moet maken dat hij zo snel mogelijk mag duiken. Hij krijgt een rood midden en zal dus 100% zeker zijn eigen bagage kunnen opduiken, de anderen krijgen allemaal een wit midden, zodat de kans bestaat dat ze zich vergissen en elkaars bagage opduiken, maar niet die van de mol.

Ergo: Davey is de mol.
Davey liet Eline niet als tweede duiken (maar Robin stookte eerst en beetje en hield zich toen plots zeer afzijdig).
Davey ademde zwaar in de luchtbel en verbruikte daardoor veel zuurstof.
Als mol heeft hij weet van de proef die zal volgen en kiest hij (...
je redenering klopt toch niet ?
Er zijn toch 3 zakken met rood in het midden(waaronder 2 valse ) ?
Maar voor de rest moet ik zeggen dat je me voor de eerste keer doet twijfelen aan Eline als mol.
Anderzijds heeft niemand baa bij het verliezen van zijn bagage, niet de mol maar ook niet een kandidaat.
Dus in dat opzicht moet de mol als hij zeker wil zijn, eigenlijk als eerste duiken.
Laatst gewijzigd door oldgrumpy op 20 mar 2017, 12:10, 1 keer totaal gewijzigd.