Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

chicawah.janssen21 mar 2017, 10:55

 8153
Moldedju schreef:Kunnen we GIANT linken aan Eline? Of was er iets te zien bij de grote dinosaurus? Of aan de Lego?
Eline vertelde de leugen dat ze zich voor kinderen moest verkleden in een grote dinosaurus.
Gebruikersavatar

Thibaud Dedier21 mar 2017, 11:06

Deelnemer  46
lode.bellens schreef:Bij de omschrijving van de Legodoos gaat het zelfs nog verder:



Dit verwijst zo hard naar Eline.

Bron: https://www.bol.com/nl/p/lego-city-muse ... country=BE
Op zich erg leuk gevonden, maar... elke proef leek me idd "op maat" (rockband voor Davey, pannekoeken voor Annelies,..) en dus was die van Eline dat ook : ze moest toch een soort escape room spel spelen : iets in haar genre ...inbraak,politie...misschien was dat lego spel dus niet meer dan een gewoon aanknopingspunt in het escape room spel (dat we wel niet volledig gezien hebben want niet gelukt!)
Gebruikersavatar

chicawah.janssen21 mar 2017, 11:12

 8153
lode.bellens schreef:Bij de omschrijving van de Legodoos gaat het zelfs nog verder:
...
Dit verwijst zo hard naar Eline.
Er is sprake van de EliTe politiemacht.
Ergens op het forum zitten we toch met een mysterie rond een T?
Gebruikersavatar

rolhad21 mar 2017, 11:19

 434
chicawah schreef:Er is sprake van de EliTe politiemacht.
Ergens op het forum zitten we toch met een mysterie rond een T?
lijkt me allemaal weer teveel gepuzzel.
Gebruikersavatar

Moldedju21 mar 2017, 11:22

 507  Yens
De giant zou de dino of de gorilla kunnen zijn, daar komt Eline langs of moet ze stelen. Maar ze kunnen niet weten dat Eline voor opdracht 2 gaat mogen gaan. Om daar dat opschrift van het busje voor te laten maken lijkt me niet kloppen/ te onzeker.

De T was een T teveel in "jy moe(t) niemand vertrouw nie"

Wel viel me meer dan ooit op hoeveel gelijkenissen er zijn tussen die museumopdracht en het album de malle mergpijp, maar die ga ik onder dat topic neerpennen. Zou ook kunnen dat de tip betekent dat we daar gaan moeten kijken. Want dat we de qr code gaan scannen, dit gaan zien en gaan linken aan Eline. Dat weten ze natuurlijk maar al te goed. (wat natuurlijk ook geldt voor al die evidente hints naar Annelies in de laatste aflevering, dat ligt er ook zo dik op 🙂
Gebruikersavatar

wouter.saliën21 mar 2017, 11:50

 3
Ik denk dat we niet mogen uit het oog verliezen dat niet elke hint die in het programma gestopt wordt naar de mol verwijst, als ik me het vorige seizoen goed herinner (zeer vaag) staken er evenveel hints in naar de winnaar en verliezer als naar de mol.

On-topic: mij lijkt de QR code theorie best wel super, verwijst heel mooi naar de museum proef via lego set, maar omdat de HEX code de kleur rood oplevert, denk ik eerder dat Eline als verliezer zal uitdraaien in de finale.


edit: hoewel, ik bedenk me net dat op dat moment het nog niet geweten kan zijn wie verliezer/winnaar is, enkel wie de mol is ... dus toch? 😉
Gebruikersavatar

lode.bellens21 mar 2017, 12:21

 40  Uma
Thibaud Dedier schreef:.misschien was dat lego spel dus niet meer dan een gewoon aanknopingspunt in het escape room spel (dat we wel niet volledig gezien hebben want niet gelukt!)
Hey Thibaud! Dat zou kunnen, maar volgens mij had de uitkomst van de QR-code zelf niets te maken met de opdracht van Eline. Zij moest de code gewoon kunnen scannen. Punt. Het feit dat de QR-code naar een url verwijst, maakt het voor de productie mogelijk om nog na de montage eender wat op dit adres te zetten. Daarom denk ik dat het een hint is naar de kijker. Want waarom staat er anders dat getal? En niet bijvoorbeeld "Proficiat, de opdracht is geslaagd!"

Ik heb even geprobeerd de pagina op te zoeken op www.archive.org om te achterhalen hoe lang deze al online staat. Maar daar is hij jammer genoeg niet geregistreerd.
Gebruikersavatar

lode.bellens21 mar 2017, 12:23

 40  Uma
wouter.saliën schreef: hoewel, ik bedenk me net dat op dat moment het nog niet geweten kan zijn wie verliezer/winnaar is, enkel wie de mol is ... dus toch? 😉
De uitkomst van de QR-code kan achteraf makkelijk aangepast worden door de webpagina aan te passen. Maar volgens mij is Eline wel de mol 😉
Gebruikersavatar

lode.bellens21 mar 2017, 12:25

 40  Uma
herbivoor schreef:Zou er een link zijn tussen de code van de muis en deze code?
37295 (code muis) en 60008 (QR-code)
De code van de muis komt alvast niet overeen met een doos van Lego.
Gebruikersavatar

giovanny.saelens21 mar 2017, 13:15

 2
Als je 60008 op zijn kop bekijkt heb je 80009, de HEX code voor 'verrassend' een rode tint: venetian red 😂
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 13