Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

Jansen23 mar 2017, 18:22

 3423  Yens
Rik schreef:Ik meen me ondertussen meerdere interviews te herinneren waar de makers (inclusief Gilles) zeggen dat ze geen valse hints of grapjes erin steken. Omdat het al zwaar genoeg is het programma op zich te maken. In eenzelfde interview zeiden ze natuurlijk ook hoe grappig het is om te zien hoe veel molloten in alles iets zien en daardoor ook wel op toevalligheden stoten.
Dus dan zou dit of toch een hint (met een desgewenste theorie waar we het raden naar hebben) zijn, of een zeeeeer grote toevalligheid!

Teovalligheden, ik tel er snel al 5

-Museuminbraak
-Politie (Eline)
-Laser
-Busje
-6 inbrekers
Ik denk ook dat dit een hint is, is toch echt moeilijk te geloven dat dit toeval is. Andere "toevalligheden" (niet dus 😛):

- De ZZA-plaat
- Het strookiesverhaal

Ik verwacht hier zeker een uitleg voor tijdens de laatste aflevering.
Gebruikersavatar

itchy.tzekrallo23 mar 2017, 19:04

 129
Strookiesverhaal wijst naar de strip met de mergpijp en de vrouw die verschijnt is Eline en niet Annelies. Verhaal speelt bij de dinos (prehistorie) en daarom moest Eline ook die dinostory brengen. Meer zoek ik daar niet achter.
Chicawah heeft ons ook op attent gemaakt dat er bij het verzonnen verhaal zogezegd kinderen aan de pas gekomen zijn en dat is de link met legospeelgoed. Moet er nog meer zijn?
Gebruikersavatar

lorenzo.dejongh23 mar 2017, 19:17

 344  Sven
Is die 60008 niet gewoon de code van dat kluisje, of is dat al ergens geplaatst?
Gebruikersavatar

Frolva23 mar 2017, 21:14

 2204
lorenzo.dejongh schreef:Is die 60008 niet gewoon de code van dat kluisje, of is dat al ergens geplaatst?

60008 is inderdaad de code van een cijferslot, maar volgens mij niet geheel toevallig gekozen ... 😉
Gebruikersavatar

djennix24 mar 2017, 15:57

 51
FEIT: Er is een GIGANTISCHE tip gemoeid met de QR code. Deze tip is té groot om zomaar 'willekeurig' of 'toevallig' te zijn. Maar er zitten mij nog 2 dingen dwars:

1. Iedereen gaat er precies vanuit dat Eline de mol is omdat de QR code in haar opdrachtenkamer werd gevonden.
Echter, De lego set bevat de volgende tekst op de doos (letterlijk van de LEGO website gekopieerd):
"...Before they can escape with the valuable treasures, they trip the laser beam."
De enige 2 personen die een proef met laser beam hadden, waren Davy en Sam. Eline en Bertrand hebben het alarm laten afgaan, echter dit was een bewegingssensor. Het plaatje klopt dus niet volledig.

2. De kandidaten mogen onderling beslissen wie welk object gaat stelen. Er wordt blijkbaar op basis van dronkenschap bepaald wie het goedkoopste item en wie de duurdere items mag stelen. Als De QR code dus effectief een tip is naar wie de mol was binnen de museumproef, dan is de mol ongetwijfeld ingefluisterd geweest welk object hij/zij dient te stelen. Lijkt me niet zo eenvoudig om de groep hiervan te overtuigen.

Het lijkt me niet zo vanzelfsprekend wat de meerderheid denkt.
Gebruikersavatar

annick.neskens24 mar 2017, 21:40

 128
tom.bastijns schreef:Vanuit de Anneliestunnel kan je even goed stellen dat het nummer op het busje (in dit geval een politiebusje) staat en wie is de enige overblijvende kandidaat die erg passief zat te wezen in het busje bij de museumproef? Inderdaad... 🙂

Al blijf ik het ook wel vreemd vinden dat Eline plots dat matras omdraait, maar ik vermoed dat later nog wel zal blijken hoe dat komt. Als kandidaat, of als mol... 🙂
Toen ze het dekbed omdraaide was de tijd om. Misschien heeft iemand van de productie wel gezegd om daar te kijken, zodat dit in beeld kon komen.
Gebruikersavatar

Mateo24 mar 2017, 22:05

 870
glashelder schreef:Ik vraag mij eigenlijk ook af wat Eline in hemelsnaam met dat deken ging doen. Of misschien in wanhoop van het bed trekken om te kijken of er niks onder lag dat haar kon helpen.
Was het niet Eline, die haar witte/witroze dekentje niet mocht meenemen in haar bagage (weegopdracht door Marzena en Jolien)?
Een dekentje..... tja. Vond ik toen ook al wat gek. Waarom neem je een deken mee naar Zuid-Afrika?

Een witte deken werd ook door Sam om de schouders gedragen na de fietsproef. Hoe kwam hij aan die deken? Van de crew? De deken van Eline zal het waarschijnlijk niet zijn geweest, toch? Of had ie maar een deken meegenomen uit het hotel voor die nacht?

Het zal hier wel los van staan (het was tenslotte Sam...), maar mogelijk ook is die deken een terugwijzing naar Elines dekentje uit haar bagage en een vooruitwijzing naar de deken in de lieg-/waarheid opdracht van Eline.

Misschien speculeerden de makers erop, dat Eline juist wél rap onder de deken zou kijken (associatie bij haar: verlies/missen en vinden van deken/bedekking/cover-up)?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen25 mar 2017, 07:57

 8153
Stel dat de opdracht van Eline geslaagd was.
1. Wat zou ze te zien gekregen hebben?
2. Zou ze dan ook gekozen hebben om te liegen?
Gebruikersavatar

Mola Lisa25 mar 2017, 08:39

 328  Uma
chicawah schreef:Stel dat de opdracht van Eline geslaagd was.
1. Wat zou ze te zien gekregen hebben?
2. Zou ze dan ook gekozen hebben om te liegen?
In het kistje lag de aftelklok die ze moest stilleggen ...
Gebruikersavatar

chicawah.janssen25 mar 2017, 08:48

 8153
tsjoep schreef:In het kistje lag de aftelklok die ze moest stilleggen ...
Kistje :?:
Ik heb het over de proef met de QR-code, niet over de golfproef.
Gebruikersavatar

Mola Lisa25 mar 2017, 08:56

 328  Uma
chicawah schreef:Kistje :?:
Ik heb het over de proef met de QR-code, niet over de golfproef.
Zij moest via de QR code het kistje openmaken waarin de aftelklok lag. Om de 2 minuten (of was het 1 minuut ?) ging er € 100 af van de € 1000 die ze kon verdienen.
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13