Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

chicawah.janssen25 mar 2017, 09:02

 8153
tsjoep schreef:Zij moest via de QR code het kistje openmaken waarin de aftelklok lag. Om de 2 minuten (of was het 1 minuut ?) ging er € 100 af van de € 1000 die ze kon verdienen.
Ah ja, juist. Ik was in de war met de kistjes bij de golfproef.
Gebruikersavatar

Mola Lisa25 mar 2017, 09:22

 328  Uma
chicawah schreef:Ah ja, juist. Ik was in de war met de kistjes bij de golfproef.
Gewoon in de war of toch maar een black-out veroorzaakt door het vallen omdat je je bril niet op had en de rotsblok niet gezien had ?
Gebruikersavatar

Holmes25 mar 2017, 09:41

 395
Ik blijf het herhalen :
je kan het tegenover je sponsors toch niet maken om in een hint gratis reclame te maken voor een ander merk (lego) ??
Want als het een echte hint is zal die in de terugblik (met heel veel kijkers) duidelijk in beeld gebracht worden.
Bovendien zijn er heel strikte regels over productplaatsing. Men mag niet zo maar een merk in beeld tonen. Vier gaat zich hier geen boete voor riskeren.
http://www.vlaamseregulatormedia.be/nl/ ... tplaatsing
Gebruikersavatar

chicawah.janssen25 mar 2017, 10:18

 8153
Holmes schreef:Ik blijf het herhalen :
je kan het tegenover je sponsors toch niet maken om in een hint gratis reclame te maken voor een ander merk (lego) ??
Want als het een echte hint is zal die in de terugblik (met heel veel kijkers) duidelijk in beeld gebracht worden.
Bovendien zijn er heel strikte regels over productplaatsing. Men mag niet zo maar een merk in beeld tonen. Vier gaat zich hier geen boete voor riskeren.
http://www.vlaamseregulatormedia.be/nl/ ... tplaatsing
Dat is een waarheid als een dinosaurus.
Dus ofwel gewooon toeval ofwel een spielerei van de makers voor de molloten maar niets ervan op TV en dus geen hint.
Case closed wat mij betreft.
Gebruikersavatar

Rik25 mar 2017, 21:06

 122  Uma
Niets zegt natuurlijk dat ze het merk moeten vermelden. Een zogezegd zoekresultaat wordt niet bekeken als een merk prominent in beeld te brengen. Er kan ook altijd gesproken worden van een speelgoedset en niet perse van Lego. Lego is ook geen concurrent van eender welke andere sponsor.
Om daarom meteen "case closed" te zeggen vind ik wat eenzijdig.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen25 mar 2017, 21:18

 8153
Rik schreef:Niets zegt natuurlijk dat ze het merk moeten vermelden. Een zogezegd zoekresultaat wordt niet bekeken als een merk prominent in beeld te brengen. Er kan ook altijd gesproken worden van een speelgoedset en niet perse van Lego. Lego is ook geen concurrent van eender welke andere sponsor.
Om daarom meteen "case closed" te zeggen vind ik wat eenzijdig.
Het wordt allemaal erg ingewikkeld.
We zitten met zoveel hints naar Eline en naar Annelies en dan nog al dat rood dat naar Davey verwijst...
Gebruikersavatar

Rik25 mar 2017, 21:24

 122  Uma
Zoals je zegt kan je zo voor iedereen wel iets vinden natuurlijk. En net daarom wil ik niet snel denkpistes afbreken.
Gebruikersavatar

emmanuel.ingelaere26 mar 2017, 10:20

 5
Even samenvatten:
-de code hier was 60008
-de nummerplaat in het eerste shot was 1-ZZA-431
Van deze dingen zijn we het er allemaal over eens dat er echt een hint achter schuilt.

Als je de 0'en in de QR-code vervangt door de eerste drie cijfers van de nummerplaat: 61438, en dat is de postcode van de Amerikaanse dorp... Good Hope

[ external image ]

Good Hope 'Goede hoop' is ook de kaap in het meest Zuidelijke punt van Zuid-Afrika. (ZZA, ziet u het?)

In aflevering 2 moeten 2 kandidaten een klok luiden, aan de hand van woorden uit muziekfragementen. Eén iemand wil zich nog voor de opdracht bekend is, wel duidelijk op de voorgrond plaatsen.

[ external image ]

Na een korte voice-over uitleg van GDC, beginnen Annelies en Bertrand aan de proef, op exact 14:31, nog een verwijzing naar de plaat. Uiteindelijk slagen de 2 er niet in om de correcte klok aan te wijzen dat was de klok 'Good Hope'

[ external image ]

Ook bij de droedels kwam het getal 43 al boven (tel 40 en 3 op), in combinatie met de laatste 1 op de nummerplaat kom je ook aan 143, wat je kunt invoegen op de plaats van de nullen.
In het scrabblespel zegt GDC: Een hint, en doet dan maal vier in plaats van maal drie :143.

Wil Annelies tijdens het spel de goede, naïeve hoop van haar kandidaten afnemen?
Gebruikersavatar

emmanuel.ingelaere26 mar 2017, 10:41

 5
Bovendien kun je de drie nullen als drie gaten zien, er zijn namelijk drie manieren om aan die 143 te raken.
Gebruikersavatar

ex-molinator26 mar 2017, 11:15

 3483  Uma
emmanuel.ingelaere schreef: Good Hope 'Goede hoop' is ook de kaap in het meest Zuidelijke punt van Zuid-Afrika. (ZZA, ziet u het?)
Dan moet er sedert een week of 2 een serieuze landverschuiving gebeurd zijn en mogen alle kaarten, GPS-en wie weet nog wat allemaal heringesteld worden.

https://en.wikipedia.org/wiki/Cape_Agulhas
Is trouwens al vermeld.
Gebruikersavatar

bert.verhaegen26 mar 2017, 11:27

 129
emmanuel.ingelaere schreef:Even samenvatten:
-de code hier was 60008
-de nummerplaat in het eerste shot was 1-ZZA-431
Van deze dingen zijn we het er allemaal over eens dat er echt een hint achter schuilt.

Als je de 0'en in de QR-code vervangt door de eerste drie cijfers van de nummerplaat: 61438, en dat is de postcode van de Amerikaanse dorp... Good Hope
Ik denk dat dit iets te vergezocht is. Drie nullen in een QR-code vervangen door drie (van de vier) cijfers van een nummerplaat. Waarom maar 3 van de 4 cijfers dan? Waarom de eerste 3 cijfers en niet de laatste 3 die toch bij elkaar staan?
Gebruikersavatar

emmanuel.ingelaere26 mar 2017, 11:28

 5
klopt, excuses. Wel het meest zuidelijke punt van het schiereiland bij Kaapstad, de hoofdstad van Zuid Afrika.
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13