Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

emmanuel.ingelaere26 mar 2017, 11:37

 5
bert.verhaegen schreef:Ik denk dat dit iets te vergezocht is. Drie nullen in een QR-code vervangen door drie (van de vier) cijfers van een nummerplaat. Waarom maar 3 van de 4 cijfers dan? Waarom de eerste 3 cijfers en niet de laatste 3 die toch bij elkaar staan?
Er zijn drie nullen, drie gaten, dus lijkt het me logisch om ook maar drie cijfers in te vullen. De eerste drie geven gewoon zo'n opmerkelijk resultaat, het dorpje Good Hope, toch ook wel de touristische trekpleister van Zuid-Afrika in combinatie met die kerkklok die ze moesten vinden, de proef die begint op exact: 14:31, Annelies die bij de proef betrokken is, die combinatie van 143 die al enkele keren terugkwam... Leek me zo toevallig dat ik het hier wou delen.
Gebruikersavatar

Holmes26 mar 2017, 12:20

 395
Rik schreef:Niets zegt natuurlijk dat ze het merk moeten vermelden. Een zogezegd zoekresultaat wordt niet bekeken als een merk prominent in beeld te brengen. Er kan ook altijd gesproken worden van een speelgoedset en niet perse van Lego. Lego is ook geen concurrent van eender welke andere sponsor.
Om daarom meteen "case closed" te zeggen vind ik wat eenzijdig.
Niets zegt dat ze het niet als inspiratie gebruikt hebben voor het bedenken van de inbraakproef en een code voor een hangslot.
Maar de regels ivm product placement laten niet toe dat het merk getoond of vermeld wordt (tenzij Lego er voor betaald heeft)
"een speelgoedset" is wel vrij vaag voor een echte hint in de laatste aflevering... hadden ze in Denemarken gezeten dan was het een ander verhaal. Maar ze kunnen het natuurlijk creatief monteren, daar zijn ze sterk in dit jaar 🙂
De 7 hints vorig jaar waren trouwens ook merkvrij.
Gebruikersavatar

karl.leenknegt27 mar 2017, 12:23

 45
Ter info: de QR-code is voor het eerst getest op 15 maart en verwijst naar een google short adres dat op zijn beurt verwijst naar de pagina: http://woestijnvis.it/demols5-2017/ met dus dat nummer 60008.

https://goo.gl/#analytics/goo.gl/dRfj0k/month

Er zijn al/nog maar 1150 mensen die de QR-code hebben gescanned.

De QR-code verwees dus op het moment van de opnames naar een link die nog niet getest was?
Gebruikersavatar

Moldedju27 mar 2017, 12:41

 507  Yens
emmanuel.ingelaere schreef:Even samenvatten:
-de code hier was 60008
-de nummerplaat in het eerste shot was 1-ZZA-431
Van deze dingen zijn we het er allemaal over eens dat er echt een hint achter schuilt.

Als je de 0'en in de QR-code vervangt door de eerste drie cijfers van de nummerplaat: 61438, en dat is de postcode van de Amerikaanse dorp... Good Hope

[ external image ]

Good Hope 'Goede hoop' is ook de kaap in het meest Zuidelijke punt van Zuid-Afrika. (ZZA, ziet u het?)

In aflevering 2 moeten 2 kandidaten een klok luiden, aan de hand van woorden uit muziekfragementen. Eén iemand wil zich nog voor de opdracht bekend is, wel duidelijk op de voorgrond plaatsen.

[ external image ]

Na een korte voice-over uitleg van GDC, beginnen Annelies en Bertrand aan de proef, op exact 14:31, nog een verwijzing naar de plaat. Uiteindelijk slagen de 2 er niet in om de correcte klok aan te wijzen dat was de klok 'G...
143 is eerder een getal waar we naar op zoek waren omdat dit het reeksnummer is van het stripverhaal "de malle mergpijp" en dus logisch zou zijn als dat getal ergens terugkwam, mocht dit de echte hint zijn. De Een (1) hint en 4x ipv 3x had ik nog niet gezien als 143. Mooi gevonden!
Gebruikersavatar

Frolva27 mar 2017, 12:44

 2204
Iemand al op het idee gekomen dat LEGO ook wel eens zou kunnen staan voor LErares GOdsdienst? :mrgreen:
Gebruikersavatar

karl.leenknegt27 mar 2017, 12:49

 45
Frolva schreef:Iemand al op het idee gekomen dat LEGO ook wel eens zou kunnen staan voor LErares GOdsdienst? :mrgreen:
Of voor LEt it GO? :roll:
Gebruikersavatar

Frolva27 mar 2017, 13:09

 2204
karl.leenknegt schreef:Of voor LEt it GO? :roll:

Wat bedoel je daar juist mee?
Gebruikersavatar

ex-molinator27 mar 2017, 13:34

 3483  Uma
Frolva schreef:Wat bedoel je daar juist mee?
Om even heel abstract te denken: LE tit GO. m.a.w. de mol is een vrouw, maar ik denk dat dit eerder een court-circuit in mijn brein is dan een echte hint. 😎
Gebruikersavatar

chicawah.janssen27 mar 2017, 15:53

 8153
Frolva schreef:Iemand al op het idee gekomen dat LEGO ook wel eens zou kunnen staan voor LErares GOdsdienst? :mrgreen:
Ik heb het ooit ergens vermeld.
Gebruikersavatar

Frolva27 mar 2017, 16:01

 2204
chicawah schreef:Ik heb het ooit ergens vermeld.
Dan zal het wel zo zijn, zeker! 😉


('k denk écht dat we Laundry Giant en LEGO in de allerlaatste aflevering te zien gaan krijgen)
Gebruikersavatar

chicawah.janssen27 mar 2017, 16:23

 8153
chicawah schreef:Ik heb het ooit ergens vermeld.
Correctie. Ik schreef

LeGo
Laundry Giant
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13