Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

Jansen21 mar 2017, 14:29

 3423  Yens
MarcH schreef:De makers voorzien inderdaad dat iedereen de kans krijgt om te mollen, dus ook in het restaurant zelf.
Wat opmerkingsvermogen betreft, doe eens volgende proef : tracht - zonder er naar te kijken - de wijzerplaat van uw polshorloge te tekenen.
Moet lukken hé, na al die maanden of jaren..
Neen, zou me zeker niet lukken omdat ik al zeker 20 jaar geen polshorloge meer draag :twisted:
Gebruikersavatar

ex-molinator21 mar 2017, 17:23

 3483  Uma
MarcH schreef:Wat opmerkingsvermogen betreft, doe eens volgende proef : tracht - zonder er naar te kijken - de wijzerplaat van uw polshorloge te tekenen.
Is die van mijn buur ook goed?
Ik heb immers een digitaal polshorloge. 😎
Gebruikersavatar

daniel.bauwens23 mar 2017, 00:52

 63
Nog iets dat me net is opgevallen:

Net na de Rugby match vraagt Gilles wie het meest opmerkzaam was. Eline biedt zich dan als eerste aan. Voor de mol die al voorkennis heeft, moet je dan proberen in die positie te zijn omdat dat de enige positie is om te gaan mollen met de proef, namelijk verkeerde dingen aanwijzen die veranderd waren. Robin en Annelies waren allebei machteloos- Enkel Davey of Eline kon dan echt mollen.

Davey heeft iets met een ei (maar er is ook echt een ei verwisseld, dus dat neem ik hem niet kwalijk) en ze spelen 2 beurten kwijt (Eline had gezegd dat ze zeker was van dat ei op tafel, maar toch liet ze hem dat ei noemen- verdacht). Als ze dan bezig zijn met het vaas in de hoek (waar de mol waarschijnlijk gebrieft op is dat dat een van de hoogste prijzen zal hebben omdat het nogal duidelijk is), komt Eline met dat witte mannetje en Davey volgt gedwee na zelf twee keer fout te zijn geweest. De rest is history, en met drie fouten gaan ze met een magere 800- en een klets euro weg.

Goed gemold zou ik zeggen.
Gebruikersavatar

MarcH23 mar 2017, 01:25

 72  Emanuelle
Annelies was allerminst machteloos : ze gaf een totaal onlogische waardering aan de objecten.
De gemakkelijkste objecten kregen van haar de laagste waardering, en vice versa.
Gebruikersavatar

weyns196023 mar 2017, 12:02

 426
daniel.bauwens schreef:Nog iets dat me net is opgevallen:
Net na de Rugby match vraagt Gilles wie het meest opmerkzaam was. Eline biedt zich dan als eerste aan. Voor de mol die al voorkennis heeft, moet je dan proberen in die positie te zijn omdat dat de enige positie is om te gaan mollen met de proef, namelijk verkeerde dingen aanwijzen die veranderd waren. Robin en Annelies waren allebei machteloos- Enkel Davey of Eline kon dan echt mollen.
Annelies deed nog een zwakke poging om na Eline te zeggen "ik ook" (ben opmerkzaam) maar Davey pikte hier nogal snel op in en hij koos Eline en zichzelf als meest opmerkzame personen. Hij kan wel eens gelijk hebben 😃 🙂
Het maakte niet uit welke bedragen Robin en Annelies op de verwisselde voorwerpen zouden plakken, deze proef zou toch niet volledig lukken en de mol zit dan niet aan de monitors om af te wachten wat er gebeurt...
Gebruikersavatar

oldgrumpy23 mar 2017, 12:32

 88
weyns1960 schreef:Annelies deed nog een zwakke poging om na Eline te zeggen "ik ook" (ben opmerkzaam) maar Davey pikte hier nogal snel op in en hij koos Eline en zichzelf als meest opmerkzame personen. Hij kan wel eens gelijk hebben 😃 🙂
Het maakte niet uit welke bedragen Robin en Annelies op de verwisselde voorwerpen zouden plakken, deze proef zou toch niet volledig lukken en de mol zit dan niet aan de monitors om af te wachten wat er gebeurt...

Iedereen, buiten Robin dan kan hier gemold hebben. Zowel Davey als Eline zien dingen niet die toch vrij opvallend zijn.
Annelies geeft rare waarden aan de voorwerpen.

Het enige waar ik aan dacht is :
We weten met zekerheid dat Robin de mol niet is.
Indien je dan als Robin zijnde , Davey of Eline verdenkt dan zou ik de hoogste waarde geven aan objecten die jouw mol niet goed heeft kunnen zien. Helaas is het me niet duidelijk in de beelden want robin lijkt precies Annelies vlotjes te volgen, maar ja we zien ook niet alles natuurlijk
Gebruikersavatar

weyns196023 mar 2017, 12:37

 426
oldgrumpy schreef:Iedereen, buiten Robin dan kan hier gemold hebben. Zowel Davey als Eline zien dingen niet die toch vrij opvallend zijn.
Annelies geeft rare waarden aan de voorwerpen.

Het enige waar ik aan dacht is :
We weten met zekerheid dat Robin de mol niet is.
Indien je dan als Robin zijnde , Davey of Eline verdenkt dan zou ik de hoogste waarde geven aan objecten die jouw mol niet goed heeft kunnen zien. Helaas is het me niet duidelijk in de beelden want robin lijkt precies Annelies vlotjes te volgen, maar ja we zien ook niet alles natuurlijk
Ik zelf vind het logisch, de waarde die Annelies aan de voorwerpen geeft.
Davey kijkt naar zijn stoelkussen op het moment dat hij recht staat en die stoel wordt verplaatst, hij kijkt er opnieuw naar en ziet niet dat het kussen verwisseld is. Vreemd voor een opmerkzame man.
Davey wil absoluut een ei verwisseld hebben, en er werd ook een ei verwisseld, alleen niet al die eieren die hij aanduidde. De vissen op tafel, die haalde hij wel aan, maar Eline ging er niet in mee en hij liet het daarbij. Hij duidt een voorwerp aan zonder overleg, en daarna zegt hij dat ze beter moeten overleggen. Met een monkellach op zijn gezicht.

Eigenlijk hoort dit commentaar niet bij de rugbyproef maar bij de opmerkzaamheidsproef, maar ik kan moeilijk daar een antwoord geven op een post die hier bij de rugbyproef staat...
Gebruikersavatar

oldgrumpy23 mar 2017, 12:50

 88
weyns1960 schreef:Ik zelf vind het logisch, de waarde die Annelies aan de voorwerpen geeft.
Davey kijkt naar zijn stoelkussen op het moment dat hij recht staat en die stoel wordt verplaatst, hij kijkt er opnieuw naar en ziet niet dat het kussen verwisseld is. Vreemd voor een opmerkzame man.
Davey wil absoluut een ei verwisseld hebben, en er werd ook een ei verwisseld, alleen niet al die eieren die hij aanduidde. De vissen op tafel, die haalde hij wel aan, maar Eline ging er niet in mee en hij liet het daarbij. Hij duidt een voorwerp aan zonder overleg, en daarna zegt hij dat ze beter moeten overleggen. Met een monkellach op zijn gezicht.

Eigenlijk hoort dit commentaar niet bij de rugbyproef maar bij de opmerkzaamheidsproef, maar ik kan moeilijk daar een antwoord geven op een post die hier bij de rugbyproef staat...
Wat bedoel je:
1. Dat Annelies denkt dat Davey de mol is of net niet ?
Als Annelies denkt dat Davey de mol is, dan is de puntenverdeling onlogisch want dan verliest de groep geld.
Als Annelies denkt dat Eline de mol is dan is de puntenverdeling logisch want dat kussen was moeilijker te zien voor Eline
2. Dat Annelies de mol is ?
Dan zou ik nooit zoveel waarde aan dat kussen geven
Gebruikersavatar

matthias.bouquet23 mar 2017, 12:58

 171
Annelies had minder controle over het proces, maar zou net als Eline ook mooi en subtiel te werk hebben kunnen gegaan. Wat mij als Daveyverdenker vooral opviel was hoe Davey, naast zijn afwisselend juiste en foute suggesties, in het begin Elines aandacht vestigde op de ingrediënten van het eten en de ober in plaats van de omgeving. In ieder geval alweer een leuke opdracht vol mogelijkheden voor een mol.
Gebruikersavatar

weyns196023 mar 2017, 13:01

 426
matthias.bouquet schreef:Annelies had minder controle over het proces, maar zou net als Eline ook mooi en subtiel te werk hebben kunnen gegaan. Wat mij als Daveyverdenker vooral opviel was hoe Davey, naast zijn afwisselend juiste en foute suggesties, in het begin Elines aandacht vestigde op de ingrediënten van het eten en de ober in plaats van de omgeving. In ieder geval alweer een leuke opdracht vol mogelijkheden voor een mol.
En 2x vroeg hij aan Eline of ze ook op de grond had gekeken. Hij trok zelfs haar aandacht naar voorwerpen op tafel, zaaide wat twijfel, zei ook iets correct, voelde zogezegd niet dat hij op een ander kussen zat (dat Eline ook had kunnen zien, zowel bij het verlaten van als het terug plaats nemen aan de tafel) en altijd maar de aandacht trekken op verwisselde eieren...behalve dat ene ei dat echt verwisseld was en waar beide spelers zeker enkele minuten vlakbij hebben gestaan.
Gebruikersavatar

oldgrumpy23 mar 2017, 14:21

 88
matthias.bouquet schreef:Annelies had minder controle over het proces, maar zou net als Eline ook mooi en subtiel te werk hebben kunnen gegaan. Wat mij als Daveyverdenker vooral opviel was hoe Davey, naast zijn afwisselend juiste en foute suggesties, in het begin Elines aandacht vestigde op de ingrediënten van het eten en de ober in plaats van de omgeving. In ieder geval alweer een leuke opdracht vol mogelijkheden voor een mol.
Ja ok, maar als je ervan uitgaat dat Davey de mol is.
Dan kan je er ook mijn inziens vanuitgaan dat annelies ook weet dat Davey de mol is, anders zou ze nooit nog in het spel zitten denk ik.
Waarom zet ze dan 500 euro op het kussen van Davey ?
Gebruikersavatar

matthias.bouquet23 mar 2017, 14:39

 171
oldgrumpy schreef:Ja ok, maar als je ervan uitgaat dat Davey de mol is.
Dan kan je er ook mijn inziens vanuitgaan dat annelies ook weet dat Davey de mol is, anders zou ze nooit nog in het spel zitten denk ik.
Waarom zet ze dan 500 euro op het kussen van Davey ?
Misschien begrijp je me niet helemaal: ik zeg toch juist wel dat ook Annelies en Eline gemold zouden kunnen hebben in die opdracht? Dat is juist waarom ik het weer een goed ontworpen opdracht vind.