Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

chicawah.janssen23 mar 2017, 18:02

 8153
eveline.vanhemel schreef:Stel je eens volgend scenario voor: Davey heeft gezien dat het grote ei vervangen is maar houdt moedwillig zijn mond omdat hij dit van Eline wil horen. Waarom? Hij zoekt nog eens bevestiging van zijn verdenking dat zij de mol is. Hij weet natuurlijk niet dat dit ei nu net de hoogste waarde heeft (hij zal wel gevloekt hebben achterna). Dat Eline de omwisseling "niet gezien heeft", lijkt me echt niet normaal. Ze heeft de hele tijd dat ei gezien terwijl ze aan de tafel zaten en toen ze na het eten de uitleg kregen van het Adam en Eva schilderij, stonden ze vlak naast het ei! Dus ik ben van de opvatting dat Eline dit zeker gezien had moeten hebben, Davey niet noodzakelijk omdat hij er met zijn rug naar toe zat, maar zoals hierboven gezegd kan hij ook een andere reden gehad hebben.
Nu hoor ik een tenor: "Eline met het grote eeeii". 😉
Gebruikersavatar

itchy.tzekrallo23 mar 2017, 19:12

 129
Wanneer het Davey lukt dat Annelies hem verdenkt als mol gaat hij met de centen naar huis. Hij heeft mee deze proef gesaboteerd maar voor mij niet als mol maar in eigen interesse.
Gebruikersavatar

eva.timmermans27 mar 2017, 18:11

 21
Vindt niemand het vreemd dat Eline hier op het einde van de proef spontaan reageert(tegen Annelies en Robin), hoe gelle hebt da gezien ofwa? Welke mol geeft zo'n spontane reactie?
Gebruikersavatar

itchy.tzekrallo27 mar 2017, 18:31

 129
Een goede actrice kan spontaniteit wel perfect faken
Gebruikersavatar

ex-molinator27 mar 2017, 18:49

 3483  Uma
itchy.tzekrallo schreef:Een goede actrice kan spontaniteit wel perfect faken
Klopt, maar in De Mol zin toch veel momenten die je als deelnemer niet kunt voorspellen en waar de mol ook spontaan op moet reageren. Als niet professioneel getrainde is dat moeilijk vol te houden, er zijn soms heel korte momentjes dat de echte emotie vrij spel krijgt.

Jij heb reeks 3 niet gezien enk ik. Maar Toen Hugo zijn medespelers vlak voor de veilige zone afschoot was er een dergelijk moment (voor mij meteen einde zoektocht) waarbij je kon zien dat hij net iets gedaan had dat regelrecht clashte met heel zijn levensopvatting. Je zag hem er bijna intern aan kapot gaan. Iets gelijkaardig heb ik niet gezien in deze reeks , maar ik heb wel de inspanning gezien om de emotie niet te tonen.
Gebruikersavatar

itchy.tzekrallo27 mar 2017, 19:02

 129
ik heb ze wel gezien maar ik herinner me spijtig niet meer zo veel daarvan. Enkel nog de scene dat Marianne Dupont bij hem in de auto zat en tegen hem zei " Deze keer gaat de proef wel lukken, he Hugo" waarmee ze hem liet weten dat ze hem doorhad.
De mol zal soms wel " uit zijn rol vallen" en echte emotie tonen, daar heb je gelijk in. Is ook maar een mens.

En by the way Davey die in de auto The Police opzette deed voor mij daarmee ook zoiets( als toen Marianne) naar Eline toe. Haar laten weten dat hij op haar spoor zit.
We shall see 🙂
Gebruikersavatar

ex-molinator27 mar 2017, 19:11

 3483  Uma
itchy.tzekrallo schreef:...
En by the way Davey die in de auto The Police opzette deed voor mij daarmee ook zoiets( als toen Marianne) naar Eline toe. Haar laten weten dat hij op haar spoor zit.
We shall see 🙂
Of: gewoon een knipoog tgv Eline: Police
Gebruikersavatar

chicawah.janssen27 mar 2017, 19:22

 8153
ex-molinator schreef:ik heb wel de inspanning gezien om de emotie niet te tonen.
Bij WIE?
Gebruikersavatar

daniel.bauwens27 mar 2017, 19:27

 63
chicawah schreef:Bij WIE?
Dat kom je te weten... in de volgende aflevering! :mrgreen:
Gebruikersavatar

itchy.tzekrallo27 mar 2017, 19:29

 129
misschien, misschien niet
Ik ben Eline maar echt gaan verdenken na de duikproef en vooral omdat Davey zo op gebrand was om voor haar te gaan duiken. En op dit moment heb ik ook iemand gezien die zijn echte emotie liet blijken, Davey was niet meer zo de losse goedlachse typ maar iemand die knalhart kan zijn in het bereiken van zijn doel. En dan heb ik alles wat volgde bekijken in de veronderstelling dat het Eline is en ik blijf erbij: de proef met de QR code was een toneelstukje.
En dan heb ik nog een vraag: Ik heb geen smartphone - speelt bij het scannen van deze code feitelijk de grote van de afgebeelde code een rol of kan je die altijd scannen en zogezegd vinden ook wanneer die zo groot op een deken staat?
( voor mij was het echt gewoon voor de camera , ze moest die niet vinden maar wel de kijkers.
Gebruikersavatar

ex-molinator27 mar 2017, 19:31

 3483  Uma
chicawah schreef:Bij WIE?
Vooral Davey (bijna steeds zijn "pose -gezicht") en Annelies (bijna steeds dezelfde expressie maar tijdens de waarheid/lieg-opdracht w as het anders, en dan vooral bij het afscheid van Robin).
Trouwens, het zou me niet verwonderen dar Robin effectief de vragenlijst ingevuld heeft in functie van Annelies maar ergens een paar foutjes gemaakt heeft. Waarom ik dat denk? : het leek (zeer subjectief) alsof Annelies door had dat Robin juist zat (of die info gekregen had) maar minder goed gescoord had dan D en E.

En nu vlug eten!
Gebruikersavatar

FlightWolf2394927 mar 2017, 19:31

 183
itchy.tzekrallo schreef: En dan heb ik nog een vraag: Ik heb geen smartphone - speelt bij het scannen van deze code feitelijk de grote van de afgebeelde code een rol of kan je die altijd scannen en zogezegd vinden ook wanneer die zo groot op een deken staat?
( voor mij was het echt gewoon voor de camera , ze moest die niet vinden maar wel de kijkers.
De grootte maakt niet uit; ze moet gewoon 100% duidelijk zijn.