Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

chicawah.janssen25 mar 2017, 10:35

 8153
Misschien geen slecht idee om eens een oplijsting te maken van alle hints die de molloten vonden en vast te stellen welke echt zijn (en welke wishful thinking).

Ik doe al een eerste poging (hou er wel rekening mee dat Annelies mijn mol is).

Echt zijn volgens mij
- de nummerplaat
- het stro(o)kiesschilderij
- de kaarsen en de bril van Annelies bij de proef in het donker
- merg (pijp), hint en de ontbrekende M bij de scrabble
- het schilderij met Eva die haar ogen bedekt
- Conquest of Paradise van Vangelis
- Onder den Toren - Derde Tenor Non - klok tenor
- Mandelabedevaart
- 8 vliegen bij de pannenkoeken
- Laundry Giant
- Jij moet niemand vertrou nie
- veel kooien

Twijfelgeval
- de code van de muis
- de katten
- de namen van de hotelkamers
- kerktoren
- gospelkoor
- kleur rood
- kleur oranje
- pikkewyn - pinguïns
- muziek bij de rugby
- Eline met handdoek op haar hoofd
- Davey in het midden bij vraag "Ben jij de mol?" + zijn tweeledige ontkenning

Vals spoor volgens mij
- de lego
- Monet/Manet
- de droedels
Gebruikersavatar

chicawah.janssen25 mar 2017, 10:55

 8153
En naar wie de hints leiden natuurlijk.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen25 mar 2017, 11:07

 8153
Ik twijfel om oranje op te waarderen naar echt.
Annelies heeft een oranje bril, oranje oorbellen, een (licht)oranje bloes, een oranje molboekje. Er verscheen en verdween bij de elektro een oranje muurdecoratie. En dan is er ook nog Oranje Vrijstaat => Oranje staat vrij en kan dus nooit uit het spel liggen.
Gebruikersavatar

Klaartje25 mar 2017, 13:08

 2245  Uma
Er zijn een hele boel mogelijke hints gevonden door de molloten. Voor Robin waren er ook een heel pak en toch bleek hij niet de Mol.

Ik zou het niet weten welke hints nu echt of vals zijn, ik zoek er meestal ook niet achter, maar een aantal vind ik toch wel goed ontdekt of zeer clever of leuk gevonden, zoals dat mergpijpverhaal, Laundry Giant, de M en de hint uit het scrabblespel, Davey "in het midden", de kleurencodes die naar rood verwijzen, de pikkewijn, die QR-code die naar dat legosetje verwijst. Maar ik durf er mij niet over uitspreken wat vals is of echt.

Ik kijk echt uit naar de laatste aflevering, waarin de verborgen hints bekend gemaakt worden.

Vooral twee zaken zou ik willen vernemen:

Zat er werkelijk een hint in die 1-ZZA-431 nummerplaat? Zo ja, dan kijk ik reikhalzend uit naar de verklaring en of die overeenkomt met (een deel van) één van de mogelijke verklaringen die hier op het forum zijn gegeven , zo niet, dan hebben ze bij Woestijnvis alle puzzelaars-molloten toch wel serieus liggen gehad en zich een kriek gelachen!

Ten tweede kijk ik uit naar welke hints ze er in hadden gestoken en die nooit ergens door iemand gevonden zijn, zoals vorig jaar de hint in de kleuren van de kledingstukken van Gilles, die overeenkwamen met de kleur van het molboekje van de afvaller van de dag voordien (de Mol die als het ware in de rouw was voor de afvaller).
Gebruikersavatar

annick.neskens25 mar 2017, 18:58

 128
chicawah schreef:Ik twijfel om oranje op te waarderen naar echt.
Annelies heeft een oranje bril, oranje oorbellen, een (licht)oranje bloes, een oranje molboekje. Er verscheen en verdween bij de elektro een oranje muurdecoratie. En dan is er ook nog Oranje Vrijstaat => Oranje staat vrij en kan dus nooit uit het spel liggen.

Orange is the new black 🙂
Gebruikersavatar

chicawah.janssen25 mar 2017, 19:28

 8153
annick.neskens schreef:Orange is the new black 🙂
Dat zullen d'Ollanders graag horen :mrgreen:
Gebruikersavatar

chicawah.janssen26 mar 2017, 08:22

 8153
rolhad schreef:http://forum.wieisdemol.be/viewtopic.php?f=47&t=2754 mag er ook bij zitten imo.


En ook de scene(puur de nachthemel) na hans zijn gesprek voor de camera voert en voor het mol logo verschijnt:
Wat zien jullie hierin?
De eerste is voor mij een twinfelgeval, de tweede een vals spoor.
Maar ik kan natuurlijk ongelijk hebbee.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen26 mar 2017, 09:15

 8153
chicawah schreef:Ik twijfel om oranje op te waarderen naar echt.
Annelies heeft een oranje bril, oranje oorbellen, een (licht)oranje bloes, een oranje molboekje. Er verscheen en verdween bij de elektro een oranje muurdecoratie. En dan is er ook nog Oranje Vrijstaat => Oranje staat vrij en kan dus nooit uit het spel liggen.
Oranje is een echte hint.
Is nog opgemerkt door Annick Meskens: de oranje lamp bij liegen of waarheid. De makers slingeren de hint hier letterlijk in ons gezicht.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen26 mar 2017, 09:27

 8153
Even oplijsten met waarnaar de hint kan verwijzen. Ik vermeld hier alleen wat volgens mij echt is.

- de nummerplaat: mij nog steeds een raadsel
- het stro(o)kiesschilderij : verwijzing naar stripverhaal
- de kaarsen en de bril van Annelies bij de proef in het donker + haar bloes met uilen : wat baten kaars en bril als den uil niet zienen wil?
- merg (pijp) en hint bij de scrabble: strip "De malle mergpijp" waarin moeke opduikt
- de ontbrekende M bij de scrabble
- het schilderij met Eva die haar ogen bedekt + Conquest of Paradise van Vangelis: Annelies viel haar geloof af en werd dus verbannen uit het paradijs, ze bedekt in de auto letterlijk haar ogen
- Vangelis: evangelie + (met enige verbeelding): vang Angelis (engel) - vang Annelies
- Onder den Toren - Derde Tenor Non: we zien de non als 3de thuis vertrekken
- 8 vliegen bij de pannenkoeken: met de laatste pannenkoek mept Annelies de 8ste kandidaat uit het spel
- Laundry Giant: Lerares Godsdienst
- Jij moet niemand vertrou nie: zegt Annelies letterlijk tegen Robin en had ze eerder ook al gezegd
- veel kooien: Cooymans
- Mandelabedevaart + kerktoren + gospelkoor: godsdienst
- kleur oranje: Oanje Vrystaat - oranje staat vrij. Oranje bloes, oorbellen, sjaaltjes, bril, molboekje, verdwijnende muurdecoratie bij elektro, oranje lamp bij liegen of waarheid
Laatst gewijzigd door chicawah.janssen op 26 mar 2017, 09:38, 6 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen26 mar 2017, 09:27

 8153
annie.delen schreef:Annelies ook nog haar sjaaltjes
Inderdaad!
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7