Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

rolhad26 mar 2017, 20:21

 434
.
Gebruikersavatar

ex-molinator26 mar 2017, 20:24

 3483  Uma
zwartemol schreef:Er zijn soorten van hints ten eerste, maar dit is toch iets wat elke "molloot" hier toch weet en dat is de namen van de vorige mollen, denk ik?
Dat vind ik absoluut niet vanzelfsprekend.
Hugo herinner ik me heel goed omdat ik hem als mol schitterend vond. Marc herinner ik me omdat ik het in het begin van deze reeks opgezocht heb (niet dat ik hem een slechte mol vond - absoluut niet) maar mijn eerste mol (Hugo dus) blijft gewoon hangen. Gilles blijft ook hangen omdat het ook weer een "eerste" mol is (van de nieuwe reeks). Van de NL mollen herinner ik me enkel Kruistem of zoiets van vorig jaar en Thomas van dit jaar (en enkel en alleen omdat het nog vers in het geheugen is).
Gebruikersavatar

ex-molinator26 mar 2017, 20:30

 3483  Uma
rolhad schreef:Sowieso niet uw mening veranderen door dit forum (of er moest een overduidelijke hint zijn zoals gilles zijn logo vorig jaar). Grote bewijs zijn de extreme robin molexperts.
En de andere 2/3 die morgen zullen vernemen dat hun mol ook niet de mol is. 😎

@ itchy: gewoon je eigen gedacht volgen. Jij beslist voor jezelf wat je als relevant , twijfelachtig of compleet bij het haar getrokken vindt, en mocht je uiteindelijk toch verkeerd zitten: so what (beetgenomen worden is ook leuk en op dit moment zie ik nog geen enkel sluitend bewijs voor wie dan ook als mol - en dat zag ik ook niet voor Robin).
Gebruikersavatar

Torremolinos26 mar 2017, 20:44

 264
rolhad schreef:Niet altijd. Groen logo vorig jaar zou sowieso niet opgevallen zijn voor een gewone kijker.
Groen logo is idd niet iets wat de gewone kijker zomaar de eerste keer zou zien, maar wel iets dat gewoon in het programma zat. Daarom ben ik toch het liefst op zoek naar wat te zien of met elkaar te linken is binnen de uitzending (of over verschillende episodes heen).
Volgens mij wordt het nogal wazig op het moment dat je er google moet bijhalen om links te maken. Behalve iets duidelijks als de QR code, die rechtstreeks naar iets linkt, of de internetpagina van de mol, denk ik niet dat de programmamakers vergezochte links willen leggen naar dingen die volledig los staan van het programma. Hints zoals de strip die naar moeke leiden, zijn super gevonden, maar ik blijf er sceptisch tegenover.
Gebruikersavatar

ex-molinator26 mar 2017, 20:48

 3483  Uma
Ik zou toch ook niet al te voorbarig zijn met het gebruik van de term "valse hints". Vele van die "valse hints" zijn nooit hints geweest maar zijn ontstaan door de creativiteit van de forumleden, en hun doorzettingsvermogen om toch maar iets te vinden dat gelinkt kan worden aan een kandidaat.
Bekijk de 2 grote "hints" mbt Robin:
1. de verwisseling van doosjes met diamanten: er is geen bewijs dat hij effectief doosjes omgewisseld heeft + het forumlid dat deze scene onder onze aandacht (terecht) gebracht heeft, geeft zelf ook toe dat je niet alles kunt zien en dat het dus geen bewijs was
2. de kooi waarin Robin zat: ik dacht zelf eerst dat dit wel eens een echte hint zou kunnen zijn, maar dan ga ik op zoek naar zaken die een andere (legitieme) verklaring kunnen geven, en het forumlid dat die scenes naar voren gebracht heeft, stelde ook vast dat het niet sluitend was (met de info die wij konden achterhalen).

En ik voeg er nog de "hint" over Eline aan toe (die andere kamer waarin ze stond en die klokkentoren die zichtbaar was). Ook deze "hint" is niet sluitend.

Ik ben er overtuigd van dat veel van de aanwijzingen die hier aan bod gekomen zijn, a) verzonnen zijn, b) toeval zijn of c) niet geregisseerd om een valse hint te geven, maar wel om bepaalde zaken die het niet-mol zijn van een kandidaat zouden tonen, te verdoezelen.

Daarom nogmaals. Alvorens Woestijnvis te "beschuldigen" van het opzettelijk fabriceren van valse hints: laten we de compilatie-aflevering afwachten en dan kijken wat abnormaal zou zijn.
Gebruikersavatar

rolhad26 mar 2017, 20:53

 434
ex-molinator schreef: Daarom nogmaals. Alvorens Woestijnvis te "beschuldigen" van het opzettelijk fabriceren van valse hints: laten we de compilatie-aflevering afwachten en dan kijken wat abnormaal zou zijn.
Volledig mee eens!
Gebruikersavatar

zwartemol26 mar 2017, 21:34

 121
itchy.tzekrallo schreef:Sorry Zwartemol, ik schrijf hier dan als geen echte mollot want ik heb de eerste mol nooit gezien en wist ook niet dat dit een voorwaarde is om nu mee te mogen zoeken. :(
dit was totaal niet de bedoeling van wat ik zei hoor !
Mss slecht uitgedrukt dan ... ik ga er van uit dat de vorige Mollen bij naam gekend zijn , sorry als dit verkeerd overkwam !
Gebruikersavatar

zwartemol26 mar 2017, 21:38

 121
Maar de essentie van wat ik schreef over Ra gaat hier nu wel verloren en wordt geen reactie op gegeven ...
Gebruikersavatar

Kobe26 mar 2017, 21:38

 429
itchy.tzekrallo schreef:Een hint zou toch voor iedereen toegankelijk moeten zijn. Ik heb hier al gelezen van mensen die ten tijde van de eerste mol nog te klein waren om te kijken.Die weten daar dus niets van.
Even nuanceren, ik was zelfs nog niet geboren 😉
Wilt dat nu zeggen dat ik geen tips kan vinden?
Ik snap anderzijds wel wat je wilt zeggen hoor, maar elke moleditie is toch anders + ik heb de oudere versies bekeken (en ook enkele buitenlandse) en vind toch geregeld tips 😉

Langs de andere kant wou ik toch liever al iets ouder zijn, dan kon ik me ook inschrijven :cry:
Gebruikersavatar

itchy.tzekrallo26 mar 2017, 21:40

 129
Ik zou ze niet direct " beschuldigen" van valse hints te geven maar wel van bewuste toevoeging van subtiele details in de wetenschap dat ze hier opgepikt en verder uitvergroot worden en tot de verwarring bijdragen.
B.v. de ontdekking van de kleur oranje rond Annelies. Is ze de mol - prima, is ze niet de mol dan vraag ik mij af in hoeverre dit toeval is, een bewuste keuze was van haar zonder bijbedoeling of een beetje een inmenging van de makers om ons om de tuin te lijden. Uiteraard kan het ook zijn omdat wij nu met zovelen tegelijk ideeën aan het uitwisselen zijn dat eigenaardigheden opgemerkt werden die anders niet eens gezien worden. :drunken:
Gebruikersavatar

itchy.tzekrallo26 mar 2017, 21:50

 129
Even nuanceren, ik was zelfs nog niet geboren 😉
Wilt dat nu zeggen dat ik geen tips kan vinden?
Ik snap anderzijds wel wat je wilt zeggen hoor, maar elke moleditie is toch anders + ik heb de oudere versies bekeken (en ook enkele buitenlandse) en vind toch geregeld tips 😉
(Kobe)

Ik wou daarmee zeggen dat het in elke editie van de mol mogelijk zou moeten zijn dat de kijkers een hint kunnen vinden zonder dat ze een verband moeten kunnen leggen met vorige afleveringen. That's al 🙂
Trouwens dat zou ik echt erover vinden.
Gebruikersavatar

ex-molinator26 mar 2017, 21:50

 3483  Uma
itchy.tzekrallo schreef:Ik zou ze niet direct " beschuldigen" van valse hints te geven maar wel van bewuste toevoeging van subtiele details in de wetenschap dat ze hier opgepikt en verder uitvergroot worden en tot de verwarring bijdragen.
B.v. de ontdekking van de kleur oranje rond Annelies. Is ze de mol - prima, is ze niet de mol dan vraag ik mij af in hoeverre dit toeval is, een bewuste keuze was van haar zonder bijbedoeling of een beetje een inmenging van de makers om ons om de tuin te lijden. Uiteraard kan het ook zijn omdat wij nu met zovelen tegelijk ideeën aan het uitwisselen zijn dat eigenaardigheden opgemerkt werden die anders niet eens gezien worden. :drunken:
Zuid Afrika heeft wel een zeer sterke band met de kleur oranje he.
Orangeriver
Oranje Vrijstaat
Oranges (sinaasappels)
Orange films
Orange (telecom bedrijf)
Orange Babies (org ivm HIV bij baby's)
Orange Fram (township nabij Jo'burg)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7