Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

Thibaud Dedier27 mar 2017, 08:24

Deelnemer  46
Na weken meegespeurd te hebben, ben ik er wel uit: samen met Davy Gijbels , de initiatiefnemer achter dit forum, eens een boeiende analyse gemaakt waarbij we enerzijds de synthese van alle tips die jullie dagelijkse hebben besproken, hebben vergeleken met elementen van vorig seizoen...de conclusie is duidelijk...
Gebruikersavatar

chicawah.janssen27 mar 2017, 08:47

 8153
Heel leuk dat wij nu ook Davy eens te zien krijgen!
Gebruikersavatar

commisaris Witse27 mar 2017, 09:13

 260
commisaris Witse schreef:Tof Davy & Thibaud...
Gebruikersavatar

Moldedju27 mar 2017, 09:21

 507  Yens
Om Thibaud zijn punt te onderschrijven dat het inderdaad verdacht is dat Eline haar kogels zo snel op zijn, moet je ook maar eens tellen hoeveel keer je haar ziet schieten vooraleer die eerste 15 kogels op zijn.
- 6 keer op de man van Annelies en daarna niet meer. Vervolgens zegt ze dat ze nog maar 4 kogels heeft, terwijl ze er nog 9 had moeten hebben? Waar zijn de andere 5?
Ze zegt wel tegen haar broer in het begin dat die de kogels heeft laten vallen, maar dat hoor je daarna nergens meer als excuus. Misschien omdat haar broer niet door heeft dat het niet kan dat ze nog maar 4 kogels heeft?
- Daarna schiet ze 3 x op Sam om even later te zeggen dat ze geen kogels heeft. Weer eentje weg?
- Vervolgens maakt ze een grote scene dat ze Davey wel zou afgeschoten hebben maar dat ze geen kogels meer had. Davey kan daardoor zomaar naar het geld lopen. Achteraf bekeken was dat zeker ook geen slechte moltactiek. Ik zou als mol nooit het geld gepakt hebben als je wist wat er ging komen. En ze stond wel mooi klaar om de nieuwe kogels bij zone c te pakken en daarna naar het podium te rennen voor de vrijstelling. Alleen zat Davey er al 😃

Bovendien mooie televisie om achteraf te laten zien, want inderdaad wat moeten ze nog gaan tonen volgende week als Annelies de mol is? De mol streken hebben we dan allemaal al gezien!

Hoe mooi de malle mergpijp theorie dus ook klopt, ik ga toch voor de mol die ik vanaf de eerste uitzending in het vizier had: Eline. Om volgende week te zien hoe zij het woord afspraak naar boven heeft gelegd 😃
Gebruikersavatar

Taupe07727 mar 2017, 09:29

 767  Yens
Mooie en wellicht correcte analyse van wat voor mij de zwakste mol is op de drie seizoenen die ik gezien heb.
De anticlimax was er eigenlijk al vorige week.
Het enige dat we wel absoluut kunnen zeggen, of toch tenminste ik, is dat het tot de laatste aflevering afwachten is wie nu de mol is in tegenstelling tot de andere 2 seizoenen waar het wel zowat zeker was.
Gebruikersavatar

Moldedju27 mar 2017, 09:56

 507  Yens
Taupe077 schreef: De anticlimax was er eigenlijk al vorige week.
Haha, neen hoor, dat was een hele, maar dan ook een hele mooie dag 🙂
Gebruikersavatar

Klaartje27 mar 2017, 10:21

 2245  Uma
Mooi filmpje en mijn directe reactie erop is: mannekes, dit zou wel eens even legendarisch kunnen worden als het filmpje van de vier spelers van Paris Saint-Germain die in een pizzarestaurant een paar dagen voor de terugmatch tegen Barcelona vooruitblikten op die voetbalwedstrijd in de Champions League. Die waren ook zo zeker van hun stuk!

Maar het siert Thibaud wel: hij blijft zichzelf en doet weer een "Thibaud-tje". "Ik weet het zeker! Het is Eline!" 🙂
Gebruikersavatar

ex-molinator27 mar 2017, 10:26

 3483  Uma
Moldedju schreef:Om Thibaud zijn punt te onderschrijven dat het inderdaad verdacht is dat Eline haar kogels zo snel op zijn, moet je ook maar eens tellen hoeveel keer je haar ziet schieten vooraleer die eerste 15 kogels op zijn...
Ik heb het cruciaal woord even rood gemaakt (NEE, dat rood is geen hint).
Als je enkel rekening houdt met wat je ziet dan zijn er een stuk of 6 mollen in het spel.
Gebruikersavatar

ex-molinator27 mar 2017, 10:30

 3483  Uma
Hoi Thibaud!

Ik ben blij dat je zo standvastig bij Eline als mol blijft - daarmee is alle twijfel weg bij mij 😉
Annelies for Presi.. euh mol.
Gebruikersavatar

Klaartje27 mar 2017, 10:32

 2245  Uma
Moldedju schreef:Om Thibaud zijn punt te onderschrijven dat het inderdaad verdacht is dat Eline haar kogels zo snel op zijn, moet je ook maar eens tellen hoeveel keer je haar ziet schieten vooraleer die eerste 15 kogels op zijn.
- 6 keer op de man van Annelies en daarna niet meer. Vervolgens zegt ze dat ze nog maar 4 kogels heeft, terwijl ze er nog 9 had moeten hebben? Waar zijn de andere 5?
Ze zegt wel tegen haar broer in het begin dat die de kogels heeft laten vallen, maar dat hoor je daarna nergens meer als excuus. Misschien omdat haar broer niet door heeft dat het niet kan dat ze nog maar 4 kogels heeft?
- Daarna schiet ze 3 x op Sam om even later te zeggen dat ze geen kogels heeft. Weer eentje weg?
- Vervolgens maakt ze een grote scene dat ze Davey wel zou afgeschoten hebben maar dat ze geen kogels meer had. Davey kan daardoor zomaar naar het geld lopen. Achteraf bekeken was dat zeker ook geen slechte moltactiek. Ik zou als mol nooit het geld gepakt hebben als je wist wat er ging komen. En ze ston...
Ja, dat van die kogels, ik heb ze ook zitten tellen, maar daar is het grote probleem voor ons kijkers: wij zien en horen ook niet elk schot dat er gelost is. Robin had op een bepaald moment ook een pakketje met 15 kogels weten te bemachtigen en toch had hij plots ook geen kogels meer, we hebben hem ook geen 15 keer zien of horen schieten. Dan kan je ook veronderstellen dat Robin "gemold" heeft met het aantal van zijn kogels. Ik vond heel de taktiek en wat er tussen Eline en haar broer gezegd werd heel typisch voor een kandidatentaktiek. Zo niet, alweer fantastisch geacteerd door Eline, het zou haar molprestatie alleen nog maar legendarischer maken.
Gebruikersavatar

Moldedju27 mar 2017, 11:02

 507  Yens
Klaartje schreef:Ja, dat van die kogels, ik heb ze ook zitten tellen, maar daar is het grote probleem voor ons kijkers: wij zien en horen ook niet elk schot dat er gelost is. Robin had op een bepaald moment ook een pakketje met 15 kogels weten te bemachtigen en toch had hij plots ook geen kogels meer, we hebben hem ook geen 15 keer zien of horen schieten. Dan kan je ook veronderstellen dat Robin "gemold" heeft met het aantal van zijn kogels. Ik vond heel de taktiek en wat er tussen Eline en haar broer gezegd werd heel typisch voor een kandidatentaktiek. Zo niet, alweer fantastisch geacteerd door Eline, het zou haar molprestatie alleen nog maar legendarischer maken.
Klopt, is inderdaad wat je ziet. Is zeker geen bewijs gezien het hele knip en plakwerk. Bij Robin vind ik het wel logischer want hij vecht echt een Robbertje uit met Hans waarbij ze maar blijven knallen. Saaie televisie om alles te laten zien.

Bij Eline niet. Die kogel op Sam kan zijn weggeknipt, akkoord. Maar de eerste keer schiet ze op de man van Annelies en we zien dat in 1 take van het begin tot het einde en toch zijn er 5 kogels meer weg. Dus zou ze daarna nog op iemand anders moeten geschoten hebben? Op wie vraag ik mij dan af en waarom krijgen we daar niets van te zien? Lijkt me raar?

Bovendien beschuldigt ze haar broer al dat hij de kogels laat vallen én zet ze heel fel in de verf dat ze geen kogels meer heeft. Ze wilde trouwens ook niet naar Zone B voor die tweede drop van kogels. Ze begint haar broer daar echt plots te vertragen die naar daar wil.

En dan zegt ze: "die geweren maken ook lawaai als er geen kogels inzitten". Hoe weet ze dat zo zeker? Is dat zo bij alle paintball geweren. Zou kunnen natuurlijk. Maar toch. Ik zou begrijpen als ze zich dat afvraagt en bij haar broer bebestiging zoekt, maar nu poneert ze het als de waarheid. Lijkt me op voorhand uitgedacht als reden.

Soit, ik hoop in elk geval om dergelijke mollenstreken te zien volgende week en niet "Ik ben mijn bril vergeten" 😃