Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

commisaris Witse28 mar 2017, 13:19

 260
eveline.vanhemel schreef:Ten eerste had Eline wel 8 kinderen, het was Annelies die maar 2 kinderen had.
Verder ben ik er zeker van dat de crew haar gezegd heeft dat ze niet moest mollen als ze dat niet wou. De pot was dit jaar lager dan die van vorig jaar, dus volgens mij kon er wat van af. Persoonlijk kan ik haar houding best begrijpen: ze zal nu toch onthouden worden als een mol die het niet voor het geld gedaan heeft maar wel voor het spelelement en het maximum plezier er uit te halen. Ik vind haar een toffe madam!
Zo zie ik het ook... 🙂
Gebruikersavatar

johan.maes28 mar 2017, 13:25

 153  Sven
eveline.vanhemel schreef:Ten eerste had Eline wel 8 kinderen, het was Annelies die maar 2 kinderen had.
Verder ben ik er zeker van dat de crew haar gezegd heeft dat ze niet moest mollen als ze dat niet wou. De pot was dit jaar lager dan die van vorig jaar, dus volgens mij kon er wat van af. Persoonlijk kan ik haar houding best begrijpen: ze zal nu toch onthouden worden als een mol die het niet voor het geld gedaan heeft maar wel voor het spelelement en het maximum plezier er uit te halen. Ik vind haar een toffe madam!
Conclusie: als de kandidaten het geld zelf niet binnenhalen doet de mol het wel :?
Gebruikersavatar

ex-molinator28 mar 2017, 13:37

 3483  Uma
johan.maes schreef:Conclusie: als de kandidaten het geld zelf niet binnenhalen doet de mol het wel :?
In deze finale, waarbij ze misschien al vernomen had dat de opdracht van Annelies mislukt was, kan ik gerust begrijpen (en aanvaarden) dat ze van de redactie haar opdracht mocht laten slagen. Stel dat Annelies haar opdracht wel geslaagd was, dan zou Eline's opdracht wellicht mislukt zijn.
Er is enerzijds het spel-element maar het moet ook een beetje onderhoudend blijven en gezien Eline toch al ontmaskerd was (en zij en de regie wisten dat) - dan is er geen mollen meer. Eline kan haar opdracht meteen laten falen en dan ook het afdrukken bij de helicopter.
Voor de kijker is het ook beter dat er spanning blijft. Als Eline de opdrachten nu doet falen dan switcht iedereen onmiddellijk naar Eline als mol en is de fun er ook af.
Gebruikersavatar

johan.maes28 mar 2017, 14:31

 153  Sven
ex-molinator schreef:In deze finale, waarbij ze misschien al vernomen had dat de opdracht van Annelies mislukt was, kan ik gerust begrijpen (en aanvaarden) dat ze van de redactie haar opdracht mocht laten slagen. Stel dat Annelies haar opdracht wel geslaagd was, dan zou Eline's opdracht wellicht mislukt zijn.
Er is enerzijds het spel-element maar het moet ook een beetje onderhoudend blijven en gezien Eline toch al ontmaskerd was (en zij en de regie wisten dat) - dan is er geen mollen meer. Eline kan haar opdracht meteen laten falen en dan ook het afdrukken bij de helicopter.
Voor de kijker is het ook beter dat er spanning blijft. Als Eline de opdrachten nu doet falen dan switcht iedereen onmiddellijk naar Eline als mol en is de fun er ook af.
Dat ze de andere 2 proeven mee helpt slagen begrijp ik zeker maar deze vind ik zeer vreemd. Heeft niks met de spanning te maken, ik denk niet dat er veel mensen plots op Eline zouden gestemd hebben mocht de proef niet geslaagd zijn. En bij mij was de spanning er net uit want na deze proef wees alles naar Annelies...ik begrijp wel dat de makers er alles aan doen om de verdenking van hun mol af te wentelen maar voor mij blijft de mol een saboteur die zal saboteren waar dat kan op subtiele wijze, ook al is hij ontmaskerd door de kandidaten. Het is alsof de vrijgezellen uit Temptation Island plots niet meer zouden verleiden...
Gebruikersavatar

oldgrumpy28 mar 2017, 14:33

 88
johan.maes schreef:Dat ze de andere 2 proeven mee helpt slagen begrijp ik zeker maar deze vind ik zeer vreemd. Heeft niks met de spanning te maken, ik denk niet dat er veel mensen plots op Eline zouden gestemd hebben mocht de proef niet geslaagd zijn. En bij mij was de spanning er net uit want na deze proef wees alles naar Annelies...ik begrijp wel dat de makers er alles aan doen om de verdenking van hun mol af te wentelen maar voor mij blijft de mol een saboteur die zal saboteren waar dat kan op subtiele wijze, ook al is hij ontmaskerd door de kandidaten. Het is alsof de vrijgezellen uit Temptation Island plots niet meer zouden verleiden...

In se heb je gelijk. Eline moest als mol eigenlijk saboteren. Maar zoals je zelf zegt, niemand zou toch meer van molverdachte switchen.
Gebruikersavatar

kim.mazet28 mar 2017, 16:36

 12
oldgrumpy schreef:De 2 kandidaten wisten al een tijdje dat zij de mol was he.
Ja, maar de kijkers niet. Het draait er niet enkel om om de groep te saboteren, maar ook om kijkend Vlaanderen in de luren te leggen.
Gebruikersavatar

Frolva28 mar 2017, 16:47

 2204
Ik had toch ook graag een mol gezien die er tot op het einde vol voor ging.

Zo maar even de kans laten liggen om de pot 6.000 euro lager te doen eindigen, dat zou een mol niet mogen laten liggen. 😉