Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

Gilles De Coster01 apr 2017, 14:55

Presentator  6
Dag molloten!

Of wacht nee, ik ga een andere aanhef gebruiken,

Beste vrienden,

Het einde van een alweer geweldige rit nadert. Maandagavond lossen we de laatste vragen op. Hoe heeft Eline het aan boord gelegd? Wie waren de verdachten binnen de groep? En wie kreeg nu dat rode scherm in aflevering 3? Het was een hele fijne avond, waarop de kandidaten elkaar voor ’t eerst in enkele maanden terugzagen, en het enthousiasme was navenant.

Samen met de redactie begonnen we vorig jaar ergens begin mei de eerste opdrachten op papier te zetten. Voorzichtige eerste ideeën, nog niet gehinderd door praktische beslommeringen of locatiegebonden beperkingen. De eerste knoop doorhakken: waarheen? Zuid-Afrika! De trein was vertrokken, en hij is alleen maar sneller gaan rijden. Wat een avontuur alweer!

We hebben jullie alweer trouw gevolgd de voorbije weken, en onze oogjes uitgewreven over jullie opmerkzaamheid (en af en toe ook jullie creativiteit in het zien van onbestaande hints 😃 ). Het is een eer om De Mol te mogen maken voor zo’n enthousiaste kijkers.
Jullie, als trouwe kijkers, weten alles over dit programma en lezen alles wat er over verschijnt. Wat kan ik jullie nog vertellen dat jullie nog niet weten? Misschien nog wel een paar dingen…

Wist je dat…?

- … we 99% zeker waren dat er minstens één persoon op de knop zou drukken op de luchthaven? Maar het kon altijd dat niemand het deed… dus hadden we een volledige nevenscenario geschreven voor de rest van aflevering 1, waarbij de 11e gewoon zou meedoen aan de looptocht en de valopdracht op het dak. Ook de busopdracht van aflevering 2 zou helemaal anders zijn afgelopen. En zo hadden we voor heel wat proeven een plan A, B en soms zelfs C...
- de opdracht in het doolhof zelf de “Scrabbled Eggs” noemden? (in een gooi naar de titel “slechtste woordspeling van het jaar”). Oorspronkelijk was het trouwens de bedoeling dat het Scrabblebord buiten het doolhof bleef, en dat de kandidaten hun eieren (letters) per katapult uit het doolhof schoten naar de Scrabblespelers. Maar dat bleek al snel een veel te gevaarlijk en onhandig plan. Om maar te zeggen waar onze hersenkronkels soms zitten…
- de dierenopdracht in aflevering 2 normaal gezien moest plaatsvinden in een verlaten zoo in Kaapstad? Misschien hebben jullie dat hier en daar al gelezen. Maar die toestemming van die (overigens geweldige) locatie is op het laatste nippertje ingetrokken, waardoor we de hele zwik hebben verzet naar het landgoed van de man die ons de wilde dieren verhuurde. Omdat ons cameraplan al helemaal getekend was hebben we dus de ligging van de kooien tegenover elkaar gewoon gekopieerd. De layout is dus gewoon die van de verlaten zoo.
- De helikoptertocht van de finalisten in de finale oorspronkelijk een ballonsafari was? Maar het weer liet helaas niet toe dat we met de ballon konden varen, en dus vervingen we ’t door de helikoptertocht. Niet dat je de finalisten erover hoorde klagen: zij vonden het fantastisch. En terecht: hun beloning om van die laatste drukknop af te blijven…
- ik helemaal niet zo traag typ als iedereen lijkt te denken? :mrgreen: Maar tijdens de eliminatie, hele serieuze momenten, gebeurt nu eenmaal alles traag en plechtig.

Tot zover het weetjesboek. Ik wil jullie allemaal, uit naam van onze hele redactie, hartelijk danken voor het enthousiasme en het meeleven/meezoeken de afgelopen weken. Ik heb al héél véél zin in de volgende reeks.

Tot slot nog iets over Eline.
Wat. Een. Mol!!
Maar dat zien jullie maandag wel.

Lieve groet

Gilles
Gebruikersavatar

sherlock01 apr 2017, 15:41

 216
Geweldig dat we zelfs van Gilles hier op het forum een persoonlijk bericht krijgen! Bedankt om de tijd te nemen om ons molloten nog wat leuke weetjes mee te geven.

Ik denk dat ik uit naam van iedereen spreek als ik zeg dat we reikhalzend uitkijken naar de allerlaatste aflevering. En we kijken natuurlijk met argusogen naar de "Verborgen hints", dat spreekt. 🙂

Ik vond het ook dit jaar een geweldige editie met een fantastische mol en ik zal met veel plezier ook volgend jaar opnieuw kijken. En proberen te achterhalen wie de mol is, uiteraard!
Gebruikersavatar

chicawah.janssen01 apr 2017, 16:22

 8153
Dag Gilles

Fantastisch dat je hier een woordje voor ons schrijft!
Wat hebben we weer met volle teugen genoten, en soms gegierd van het lachen (waarbij de kat van mijn dochter - ik kijk bij mijn dochter want ik heb geen TV - zo erg schrok dat ze onder de kast kroop en er pas weer onderuit kwam lang nadat het programma gedaan was). Hoe verzinnen jullie het soms in godsnaam? Ik zal nooit meer pannenkoeken kunnen eten zonder aan Annelies te denken... :mrgreen:
Maar wellicht rolden jullie ook over de grond van het lachen met De Rode Ridder en Moeke met De Malle Mergpijp :roll:
We zaten er vaak naast, maar we zaten er met plezier naast.
Een ding ben je ons nog schuldig: het antwoord op de vraag hoe dat nu zat met de scrabble. Want dat jij gesjoemeld hebt, staat voor alle molloten vast 😉
Doe je veel groeten aan alle kandidaten en bedank je ajb ook gans het team dat onze maandagavonden weer topavonden maakte?
Gebruikersavatar

Heinz01 apr 2017, 20:51

Forum veteraan  427  Uma
Beste Gilles,

Complimenten aan het hele team voor deze schitterende reeks! Jullie hebben jezelf overtroffen terwijl het vorig jaar ook al zo genieten was. Ook in Nederland waar we toch al heel wat gewend zijn met mooie "Wie is de Mol?"-reeksen hebben we de afgelopen maanden steeds reikhalzend naar de maandagavond uitgekeken. We zijn zelfs met een groepje fanatiekelingen naar Antwerpen gereden om de ontknoping in de cinema te zien en er achter te komen dat we bijna allemaal om de tuin zijn geleid door Eline...! :mrgreen:

Wat fijn dat er volgend jaar weer een reeks komt. Ik wens jullie héél veel inspiratie toe en kijk er nu al naar uit. 😃
Gebruikersavatar

zwartemol01 apr 2017, 21:24

 121
Schitterend geweest weer !
Nog even genieten van de laatste Molmomentjes , afkicken en heel erg uitkijken naar volgend seizoen !! 😃
Chapeau weer aan iedereen die eraan mee geholpen heeft om dit opnieuw te verwezenlijken en schitterend Mol seizoen neer te zetten !
Tot de volgende ! 😃
Gebruikersavatar

Davy01 apr 2017, 21:59

Site Admin  1167  Uma
Dag Gilles,
bedankt om hier even langs te komen en wat info van achter de schermen te delen.... echt leuk om te lezen 🙂

De afgelopen weken werd hier weer druk gespeculeerd over de identiteit van De Mol,
die jullie trouwens tot aan de finale goed verborgen hebben weten te houden... chapeau.

Ik ben alvast benieuwd naar de allerlaatste aflevering maandag om te zien welke speculaties hier het dichtst bij de waarheid zaten.

Ook van mij felicitaties aan het hele team voor dit alweer schitterende seizoen, en specifiek aan jou voor de wijze waarop je ons favoriete programma presenteert.
Gebruikersavatar

Yvo01 apr 2017, 22:05

 1111  Uma
Bedankt Gilles om ons hier te begroeten op het forum.
Bedankt om er samen met de rest weer een leuk seizoen van te maken.
Het is al veel gezegd, maar toch, bedankt om de maandagavonden te helpen spannend en leuk te maken.
En bedankt dat jullie weer gaan beginnen aan een nieuwe mol 🙂.

En over die onbestaande verborgen hints... Als julie inspiratie nodig hebben voor nieuwe hints dan
denk ik dat je met een paar mensen van dit forum een goed team kan samen stellen.
Aan creativiteit geen gebrek 😃! Dat wilde ik ook zeggen, maar je was me voor :mrgreen:.
Gebruikersavatar

Kobe01 apr 2017, 23:11

 429
Ik begin hier al te beven... Ik ben echt héél grote fan :roll:
Veel succes voor alle komende seizoenen, en een héééééééél dikke proficiat voor dit fantastische seizoen :!: 😉

PS: als je hulp nodig hebt, ik sta altijd klaar met (creatieve) ideeën 🙂 😉
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT01 apr 2017, 23:24

 767  Yens
Beste Gilles

Wat was het alweer een fantastisch seizoen. Ik vind dat jullie je echt wel weer opnieuw hebben overtroffen. Alles was echt zo ongelooflijk goed en hard af. De opdrachten, de kandidaten, de landschappen, de prachtige beelden en... (natuurlijk zeker niet te vergeten) de fantastische presentator. Jij, die er elk seizoen weer bij bent, hebt de laatste 2 seizoenen ook echt ongelooflijk goed gepresenteerd. Ik heb alleen de 2 laatste seizoenen gezien, aangezien ik nog (veel) te jong was voor de eerste 3 seizoenen, en ik moet zeggen dat ik oprecht spijt heb dat ik niet vroeger geboren ben, zodat ik de vorige 3 seizoenen ook had kunnen zien. Hoewel ik de eerste 3 seizoenen dus niet (echt) gezien heb, ben ik er toch wel heel zeker van dat de laatste 2 seizoenen niet moeten onderdoen voor de oorspronkelijke reeks en dat ze ze waarschijnlijk zelfs ruim overtroffen hebben. Ik vind het ook echt wel fantastisch leuk dat jij hier nog een paar (tot nu toe nog ongekende en heel leuke) weetjes komt vertellen, speciaal voor ons allemaal. Je hebt mij met deze hele leuke weetje zelfs nog veel nieuwsgieriger gemaakt. Zo vraag ik mij nu bijvoorbeeld echt af hoe de loopproef, de valproef (van het dak) en (vooral) de busproef dan wel juist zouden gelopen zijn, als Hans meteen mee naar Zuid-Afrika was en als er dus niemand op de rode knop in de auto gedrukt had. Dat ideetje met dat doolhof had het misschien zelfs nog leuker gemaakt, maar het was waarschijnlijk inderdaad een te onrealistisch en te gevaarlijk plan om waar te kunnen zijn. Dat met die dieren vond ik ook echt wel heel spijtig toen ik het las, omdat ik echt wel denk dat die speciale omgeving het nog leuke en ook nog veel spannender had gemaakt, al heb ik het tijdens die opdracht zeker niet echt gemist en vond het zeker nog één van de allerbeste opdracht van dit seizoen of zelfs wel aller tijden. Toch vraag ik mij nu wel nog altijd af in welke verlaten zoo in Zuid-Afrika die opdracht normaal dan wel zou doorgegaan zijn. Dat met die ballonvaart zou inderdaad ook wel echt heel leuk geweest zijn, maar ook dat heb ik zeker niet echt gemist, toen de kandidaten de speciale safari (vanuit de lucht) dan wel met de helikopter deden in de heel spannende 8ste aflevering van vorige week maandag. En dat jij niet echt zo traag typt, maar dat dan wel voor de spanning doet, snapte ik en dat vind ik ook een heel goede en veel spannendere zet dan dat je normaal en veel sneller zou typen dan dat je het nu doet tijdens de super spannende eliminaties in de verschillende afleveringen. Echt oprecht heel erg bedankt voor jouw leuke berichtje een voor de voorbije 2 fantastische seizoenen.

Aangezien jullie vorig jaar al begin mei begonnen zijn met de ruwe eerste plannen en met de eerste voorbereidingen van het nieuwe seizoen en er dus ook nu (gelukkig) weer een nieuwe seizoen komt, vermoed ik dat jullie er alweer bijna aan zullen moeten/mogen beginnen. Ik wens jullie dan ook echt heel veel succes met de plannen en met de voorbereidingen van het nieuwe/volgende seizoen. En dan heb ik ook voor jou nog één laatste vraagje: Gebruiken jullie soms afgevoerde plannen uit de vorige seizoenen (door te onrealistisch of door niet geschikt voor in dat land) dan wel (misschien soms in een andere of aangepaste versie) in een ander/volgend seizoen? Heel hard bedankt voor het leuke berichtje hier op het forum en tot volgend jaar (al kijk ik natuurlijk ook nog altijd heel hard uit naar de allerlaatste (en ongetwijfeld super leuke) aflevering van dit (alweer) super fantastische seizoen van 'De Mol'. Bedankt en tot ziens!

Groetjes,
Mollenjager-DT
Gebruikersavatar

Jansen02 apr 2017, 09:12

 3423  Yens
Beste Gilles,

Bedankt alweer voor een fantastisch seizoen van De Mol. Als oud-inwoner van Zuid-Afrika was er een extra component voor mij, maar zelfs als het in een ander land was geweest, dan zou dit nog een topseizoen geweest zijn. De vindingrijkheid van de proeven was echt geweldig en de diversiteit in de karakters van de kandidaten leverden bij wijlen, grappige, emotionele en hilarische tv op. In elk geval proficiat met dit seizoen en we kijken nu al reikhalzend uit naar volgend jaar.

Wat me wel intrigeert is het volgende: weten jullie al op voorhand aan welke proeven de mol zal deelnemen? Neem nu bv. in aflevering 2, heb je de beroemde dierenproef, die toch het "vlaggenschip" van de aflevering is. We weten echter nu dat de mol aanwezig was bij de koorproef. Zijn dat beslissingen die al op voorhand vastliggen of wordt dat bepaald vanuit de groep?

In elk geval zullen we morgen weer meer bijleren tijdens de "reveal uitzending" 🙂.

Groetjes,

Eveline
Gebruikersavatar

chicawah.janssen02 apr 2017, 09:20

 8153
Mollenjager-DT schreef:Ik heb alleen de 2 laatste seizoenen gezien, aangezien ik nog (veel) te jong was voor de eerste 3 seizoenen, en ik moet zeggen dat ik oprecht spijt heb dat ik niet vroeger geboren ben, zodat ik de vorige 3 seizoenen ook had kunnen zien. Hoewel ik de eerste 3 seizoenen dus niet (echt) gezien heb, ben ik er toch wel heel zeker van dat de laatste 2 seizoenen niet moeten onderdoen voor de oorspronkelijke reeks en dat ze ze waarschijnlijk zelfs ruim overtroffen hebben.
Ik heb alle reeksen gezien (de eerste weliswaar pas 2 jaar geleden via YouTube) en ik kan je verzekeren dat de Gilles-reeksen inderdaad niet moeten onderdoen voor de Michiel-reeksen. Een mythe nieuw leven inblazen: je moet het maar doen. Ze hébben het gedaan, en hoe! Eerlijk gezegd had ik nooit verwacht dat ze het succes van de eerste reeksen zouden kunnen evenaren, maar de groepen zijn nog steeds even goed gekozen, de proeven nog steeds even fantastisch en vaak hilarisch (de "psychologische proeven" gewoon top - die waren vroeger minder aanwezig) en Gilles is er met verve in geslaagd in de voetsporen te treden van de legendarische Michiel. Ondanks het feit dat er technisch wellicht meer mogelijkheden zijn dan vroeger, maken alle sociale media van vandaag de dag het een pak moeilijker om niets te laten lekken en voor de kandidaten om 3 weken van de radar te verdwijnen.
Een hele grote pluim voor Gilles en het ganse team!

Morgen valt definitief het doek over deze schitterende reeks. Hopelijk krijgen we een antwoord op enkele prangende vragen (Zouden de kandidaten echt hun bagage kwijt geweest zijn als ze de verkeerde hadden opgedoken? Hoe zit het nu met de scrabble? Had Eline zich vooraf afgebeuld om aan zo'n hoge hartslag te geraken? Enz.).
Daarna lonkt voor velen van ons het zwarte gat. En in mijn geval zal dat heel diep zijn. Gelukkig is er licht aan het einde van de Robin-, Annelies-, Davey- en Elinetunnel: volgend jaar komt er weer een reeks! 😃
Gebruikersavatar

chicawah.janssen02 apr 2017, 09:27

 8153
eveline.vanhemel schreef:de beroemde dierenproef ... het "vlaggenschip"
Het doolhof is ook een vlaggenschip, toch? The close encounter met de struisvogels: schitterend! De max toen Eline zich met een oerkreet groot maakte en stoere Davey ervan wegliep (" daar emmekik schrik van zenne"). En intussen Robin en Annelies maar scrabbelen. Nou ja, wat voor scrabbelen moest doorgaan :mrgreen: