Annelies is niet De Mol
Gebruikersavatar

ONBEKEND27 feb 2017, 10:18

 
Nu ja, ik denk dat iedereen een andere perceptie heeft van 'moeilijke' vragen. De merendeel van de bevolking zal een vraag stellen waar hij of zij ook daadwerkelijk het antwoord op weet. Combineer dit nog eens met een stress-situatie, en je krijgt zo een dingen.

Het kán op mollenwerk lijken, maar op zich heeft dit niet veel invloed op de uitkomst van de proef.
Gebruikersavatar

bert.verhaegen27 feb 2017, 10:38

 129
herbivoor schreef:Nu ja, ik denk dat iedereen een andere perceptie heeft van 'moeilijke' vragen. De merendeel van de bevolking zal een vraag stellen waar hij of zij ook daadwerkelijk het antwoord op weet. Combineer dit nog eens met een stress-situatie, en je krijgt zo een dingen.

Het kán op mollenwerk lijken, maar op zich heeft dit niet veel invloed op de uitkomst van de proef.
Het heeft wel degelijk een belangrijke invloed: 2 lopers minder én geld minder.
Gebruikersavatar

Frolva27 feb 2017, 10:43

 2204
bert.verhaegen schreef:Het heeft wel degelijk een belangrijke invloed: 2 lopers minder én geld minder.
Klopt. Maar volgens mij had Annelies nog meer mogelijkheid tot saboteren indien ze wél had mogen meelopen. 😉
Gebruikersavatar

ONBEKEND27 feb 2017, 10:46

 
bert.verhaegen schreef:Het heeft wel degelijk een belangrijke invloed: 2 lopers minder én geld minder.
Frolva schreef:Klopt. Maar volgens mij had Annelies nog meer mogelijkheid tot saboteren indien ze wél had mogen meelopen. 😉
Inderdaad. Te meer omdat ze een dame op leeftijd is, en niemand haar zou verdenken als ze (ongetraind) niet lang kan lopen. Ze moesten namelijk samen de finish oversteken. Als ze loopt, kan ze de groep nog meer vertragen, vind ik.
Gebruikersavatar

Curio27 feb 2017, 11:05

 53
Als Annelies de mol is, is het volgens mij logischer dat ze er alles aan doet om niet mee te lopen. Er kwam extra geld in kas voor iedere persoon die mee over de eindmeet kwam, zelfs al loopt die maar 50m. Als ze het zware werk aan de andere lopers overliet en ze haalden het, dan zou ze ervoor gezorgd hebben dat er juist meer geld verdiend zou worden. Als mol zou ze dat risico niet willen nemen, denk ik.
Gebruikersavatar

Frolva27 feb 2017, 11:16

 2204
Curio schreef:Als Annelies de mol is, is het volgens mij logischer dat ze er alles aan doet om niet mee te lopen. Er kwam extra geld in kas voor iedere persoon die mee over de eindmeet kwam, zelfs al loopt die maar 50m. Als ze het zware werk aan de andere lopers overliet en ze haalden het, dan zou ze ervoor gezorgd hebben dat er juist meer geld verdiend zou worden. Als mol zou ze dat risico niet willen nemen, denk ik.
Zit ook veel waarheid in, natuurlijk. (én is koren om de molen van mijn Annelies-is-de-mol standpunt :mrgreen: )
Gebruikersavatar

billie.holiday27 feb 2017, 18:33

 462  Bert
Weten jullie eerste proef nog met gilles op die zandvlakte toen hij een traantje moest laten, toen ging ik er ook vanuit dat hij het niet kon zijn, want ik dacht dat de mol toch ook mee wou om daar de afstand die ze moesten afmeten te saboteren.
Misschien gingen ze ervan uit dat de 27km niet haalbaar ging zijn.
Die evenwichtsoefening en die ketting waren nu niet de gemakkelijkste proeven. Dus die konden best wel mislukken. De kwis en de bagage waren de meest haalbare proeven .
Ik ga er echt niet vanuit dat de mol moest meelopen om de proef niet te doen slagen.
Gebruikersavatar

Frolva27 feb 2017, 19:00

 2204
billie.holiday schreef:Die evenwichtsoefening en die ketting waren nu niet de gemakkelijkste proeven. Dus die konden best wel mislukken. De kwis en de bagage waren de meest haalbare proeven .
Ik ga er echt niet vanuit dat de mol moest meelopen om de proef niet te doen slagen.
Maar STEL dat Annelies (of Eline) de mol zou zijn, dan had zij er misschien wel belang bij om haar proef snel te doen slagen en zo de druk te verhogen om snel met het busje te vertrekken met - ik zeg maar iets - Marzena en Jolien (er van uitgaande dat de kettingproef en evenwichtsproef niet snel zouden slagen). Met die zes lopers zou het waarschijnlijk niet gelukt zijn.

(ik weet het, veel veronderstellingen in mijn redenering :mrgreen: )