Annelies is niet De Mol
Gebruikersavatar

Gillesisdemol07 feb 2017, 21:13

 373
Ik durf hierdoor Annelies zelfs bijna uit te sluiten als Mol... Waar bleven al die vragen die ze wel juist hadden in de montage? Annelies heeft heus niet telkens de moeilijkste gekozen. Bovendien leek dit vast heel verdacht voor onze afvaller.

Nee, ik verdenk Annelies niet.
Gebruikersavatar

Jansen07 feb 2017, 23:10

 3423  Yens
Het zou ook wel eens kunnen dat ze het deed om zeker niet te moeten gaan lopen. Op haar leeftijd kan ik me dat wel voorstellen 😃
Gebruikersavatar

billie.holiday08 feb 2017, 17:10

 462  Bert
Een kind van de basisschool weet waar de Oostkantons liggen. Dit is aardrijkskunde van het basisonderwijs.
Gebruikersavatar

masterveecee08 feb 2017, 17:12

 3547  Sven
billie.holiday schreef:Een kind van de basisschool weet waar de Oostkantons liggen. Dit is aardrijkskunde van het basisonderwijs.
misschien leren ze dat niet op de politie-school?
Gebruikersavatar

Nonline08 feb 2017, 17:18

Molerator  6547  Uma
billie.holiday schreef:Een kind van de basisschool weet waar de Oostkantons liggen. Dit is aardrijkskunde van het basisonderwijs.
Ik kan zo nog wel 1000 dingen opnoemen die kinderen van de basisschool kennen en volwassenen niet meer hoor :-D


Maar als politie-inspecteur zou het inderdaad wel moeten lukken.
Gebruikersavatar

ex-molinator08 feb 2017, 17:37

 3483  Uma
Nonline schreef:Als je het niet weet, kan je even goed iets compleet random zeggen waardoor je jezelf verdacht maakt he: "De hoofdstad van Australië, is dat Quebec ofzo?"
In ieder geval niet Quebec, dus moet het zo zijn. 😉
Mag ik nu naar de volgende klas ? :blackeye:
Gebruikersavatar

djennix08 feb 2017, 18:16

 51
"Moeilijke" vragen zijn vrij subjectief hoor.. Wat moeilijk is voor de ene persoon, is misschien makkelijk en vanzelfsprekend voor een ander :roll:
Gebruikersavatar

ZOEKDEMOL08 feb 2017, 20:41

 2
- Op de vraag welk sterrenbeeld? Ram....Annelies is een Ram.
- Teddy Roosevelt is geboren in 1858 (leeftijd Annelies 58 jaar)
Hij las veel boeken van Charles Dickens, Een film van hem "A tale of two cities" is verfilmd in 1958, met in hoofdrol Christopher Lee, die later piloot ging studeren in Zuid Afrika, maar afgekeurd werd door gezichtsproblemen.
Boy called Twist (Oliver Twist) is een Zuid Afrikaanse film van Dickens en zit in veel scholen in het lessenpakket.
Google had een speciaal logo voor hem (200 jaar Dickens)
Hij bezocht Zuid Afrika destijds
Mandela huwde in 1958 met Winnie Mandela.
The life of our lord (12 apostelen) is van Dickens, zijn ook een groep bergen in Kaapstad (lerares Godsdienst?)

Het zou natuurlijk al te gemakkelijk zijn om conclusies te trekken na de 1ste aflevering.
Gebruikersavatar

Moliarty13 feb 2017, 16:01

 5
Als ik Annelies was én de mol, zou ik net wel willen slagen in deze proef.
Als ze zou kunnen meelopen in de proef zou ze pas echt voor vertraging kunnen zorgen.
Gebruikersavatar

astridm13 feb 2017, 19:22

 287
Zelfs ik als Nederlander weet dat de Oostkantons bij Duitsland liggen. Uit m'n hoofd zeg ik provincie Luik maar daar ben ik niet helemaal zeker van. Maar WEST-Vlaanderen als antwoord op de OOSTkantons ..... sorry hoor, maar dan heb je echt je hersens op de verkeerde plaats.
Gebruikersavatar

Frolva22 feb 2017, 16:20

 2204
eveline.vanhemel schreef:Het zou ook wel eens kunnen dat ze het deed om zeker niet te moeten gaan lopen. Op haar leeftijd kan ik me dat wel voorstellen 😃

Omgekeerd, indien ze de mol zou zijn (en dat denk ik :mrgreen: ) heeft ze er m.i. belang bij om te slagen in de quiz-proef en mee te lopen, om zo de boel wat op te houden ...
Gebruikersavatar

bert.verhaegen26 feb 2017, 22:52

 129
Als je aan alle Vlamingen zou vragen welke van deze twee vragen andere mensen het makkelijkst zouden vinden...
1) waar ligt de hoofdzetel van de Verenigde Naties?
2) van de melk van welk dier wordt mozzarella di bufelo gemaakt?

...dan denk ik wel dat 99,9 % de tweede vraag zou kiezen. Het lijkt mij dus erg onwaarschijnlijk dat één van de kandidaten van de Mol dan plots voor die eerste vraag kiest. Echt bewust "mollen" leek het mij ook niet van Annelies, omdat ze niet van plan leek om de andere vraag ook kenbaar te maken (het was Eline die ernaar vroeg).

Misschien heeft Annelies haar daar misrekend en had ze niet verwacht dat Eline ging vragen wat de andere vraag was. Ze durfde waarschijnlijk ook geen andere vraag verzinnen (of kon er niet zo snel opkomen) uit angst om betrapt te worden als Eline het kaartje achteraf nog ging checken.