Annelies is niet De Mol
Gebruikersavatar

bert.verhaegen08 feb 2017, 18:33

 129
Ik vond het raar dat Annelies juist "gokte" op het beroep van Eline, volgens mij als enige. De kans om als mol geen enkele keer als snelste af te drukken lijkt me klein als je alle beroepen al kent op voorhand. Het lijkt mij weinig waarschijnlijk dat de makers willen dat de mol er gans de 1ste aflevering niet bij is.
Gebruikersavatar

ex-molinator08 feb 2017, 18:42

 3483  Uma
bert.verhaegen schreef:Ik vond het raar dat Annelies juist "gokte" op het beroep van Eline, volgens mij als enige. De kans om als mol geen enkele keer als snelste af te drukken lijkt me klein als je alle beroepen al kent op voorhand. Het lijkt mij weinig waarschijnlijk dat de makers willen dat de mol er gans de 1ste aflevering niet bij is.
De mol wordt niet uitgeschakeld en kan perfect "te laat" drukken. Enkel de programmamakers zien de tijden (en kunnen de registratie wellicht ook aanpassen; en dus laten uitschijnen dat de kandidaat (die de mol is) sneller gedrukt heeft dan een andere.
- zelfde principe bij de eliminatievragen: de mol hoeft die vragenronde niet af te werken, hij/zij blijft toch.
Gebruikersavatar

Sint-joris10 feb 2017, 00:24

 73
ex-molinator schreef:Enkel de programmamakers zien de tijden (en kunnen de registratie wellicht ook aanpassen; en dus laten uitschijnen dat de kandidaat (die de mol is) sneller gedrukt heeft dan een andere.
Maar dat zou betekenen dat niet enkel de Mol de boel saboteert, maar ook de regie ongepast ingrijpt.
In alle seizoenen van De Mol golden voor de Mol exact dezelfde regels als voor de kandidaten. Hij werd wel getipt en wist alle proeven of voorhand, maar verder diende hij tijdens het spel zijn plan te trekken.
Bij een regie-ingreep zou men als eerste kunnen gedrukt hebben, door de regie toch opzij geschoven worden ten voordele van de Mol en uiteindelijk het vliegtuig niet halen omdat hij nadien nooit meer (als eerste) het juiste beroep kon raden.
Een dergelijk ingrijpen zou ook het vangnet waarmee de vroegtijdige afvaller wordt opgevist, overbodig maken.
Gebruikersavatar

ex-molinator10 feb 2017, 07:24

 3483  Uma
Sint-joris schreef:Maar dat zou betekenen dat niet enkel de Mol de boel saboteert, maar ook de regie ongepast ingrijpt.
In alle seizoenen van De Mol golden voor de Mol exact dezelfde regels als voor de kandidaten. Hij werd wel getipt en wist alle proeven of voorhand, maar verder diende hij tijdens het spel zijn plan te trekken.
Bij een regie-ingreep zou men als eerste kunnen gedrukt hebben, door de regie toch opzij geschoven worden ten voordele van de Mol en uiteindelijk het vliegtuig niet halen omdat hij nadien nooit meer (als eerste) het juiste beroep kon raden.
Een dergelijk ingrijpen zou ook het vangnet waarmee de vroegtijdige afvaller wordt opgevist, overbodig maken.
Dat klopt allemaal, maar het enige zekere is dat de mol niet geëlimineerd wordt. Een scenario waarbij de mol moet heropgevist worden is niet uit te sluiten, immers hij is niet noodzakelijk bij de 5 snelste drukkers, en de kans bestaat dan ook dat de 5 anderen sneller op het juiste beroep drukken. Wie weet: misschien hebben ze dit worst case scenario tegen alle verwachtingen in moeten gebruiken.

Zolang een theorie niet uit te sluiten is, sluit ik die ook niet uit (wat niet inhoudt dat ik er veel geloof aan hecht).
Gebruikersavatar

masterveecee10 feb 2017, 08:40

 3547  Sven
Laat ons eens veronderstellen dat de mol niet bij de eerste 5 zit. Dan moet de mol snel genoeg kunnen drukken, als we veronderstellen dat de productie voor NIKS ertussen zit om te zorgen dat hij nog mee kan, dat de Mol het zelf in handen heeft.
Zouden we dan kunnen veronderstellen dat de Mol zo vlug mogelijk moet drukken, en dat kan eigenlijk het snelst (denk ik) bij de allereerste foto die getoond wordt. Niet persé die van Sam, maar gewoon de eerste foto EN het juist beroep.
Ik zal nog eens kijken of er zo'n situatie voorkomt dat het eerste getoonde beroep de juist is
Gebruikersavatar

masterveecee10 feb 2017, 09:31

 3547  Sven
masterveecee schreef:Ik zal nog eens kijken of er zo'n situatie voorkomt dat het eerste getoonde beroep de juist is
Komt niet voor 😛