Annelies is niet De Mol
Gebruikersavatar

bert.verhaegen19 feb 2017, 21:53

 129
Gilles zegt in het begin 8 zinnen tegen de kijkers. Als je uit elke zin 1 letter neemt, dan kan je daar Annelies (of Bertrand) mee vormen. Ik ben nog aan het uitzoeken hoe bepaald wordt welke letter je uit welke zin moet nemen, maar ik vermoed dat de nummerplaten er iets mee te maken hebben. De (eerste) 8 cijfers die in beeld komen van de nummerplaten zijn 4, 3, 1, 8, 7, 2, 9 en 5. In geen van de acht zinnen komt de letter B voor op die posities, dus dan valt Bertrand af en blijft Annelies over. 😃
Gebruikersavatar

masterveecee20 feb 2017, 10:01

 3547  Sven
bert.verhaegen schreef:Als je uit elke zin 1 letter neemt, dan kan je daar Annelies (of Bertrand) mee vormen.
ja man, is dat niet logisch dat je veel kan vormen met letters uit 8 zinnen [ external image ]
Gebruikersavatar

Andy8620 feb 2017, 10:05

 49
bert.verhaegen schreef:Gilles zegt in het begin 8 zinnen tegen de kijkers. Als je uit elke zin 1 letter neemt, dan kan je daar Annelies (of Bertrand) mee vormen. Ik ben nog aan het uitzoeken hoe bepaald wordt welke letter je uit welke zin moet nemen, maar ik vermoed dat de nummerplaten er iets mee te maken hebben. De (eerste) 8 cijfers die in beeld komen van de nummerplaten zijn 4, 3, 1, 8, 7, 2, 9 en 5. In geen van de acht zinnen komt de letter B voor op die posities, dus dan valt Bertrand af en blijft Annelies over. 😃
Als er een systeem in zit, dan kan dit mogelijk zijn...
Gebruikersavatar

masterveecee20 feb 2017, 10:06

 3547  Sven
Andy86 schreef:Als er een systeem in zit, dan kan dit mogelijk zijn...
Uhu, I know, maar dan moet je wel een deftige hint hebben naar het systeem.
Of het zou met de beginletters moeten zijn, maar dat is in De Mol II reeds gebruikt
Gebruikersavatar

Andy8620 feb 2017, 10:13

 49
masterveecee schreef:Uhu, I know, maar dan moet je wel een deftige hint hebben naar het systeem.
Of het zou met de beginletters moeten zijn, maar dat is in De Mol II reeds gebruikt
Alles is mogelijk in de mol... 🙂
Gebruikersavatar

ex-molinator20 feb 2017, 10:21

 3483  Uma
Andy86 schreef:Alles is mogelijk in de mol... 🙂
Begin en eindletter van het eerste woord (of het laatste)
Begin- of eindwoord van de eerste zin
Laatste woord dat Gilles zegt in elke aflevering
Wat als de mol het zelf verklapt: eerste woord door de mol uitgesproken in elke aflevering
Zo kan ik er nog bedenken maar na 2 afleveringen al een tendens zien lijkt me niet echt realistisch.
Gebruikersavatar

Andy8620 feb 2017, 10:24

 49
ex-molinator schreef:Begin en eindletter van het eerste woord (of het laatste)
Begin- of eindwoord van de eerste zin
Laatste woord dat Gilles zegt in elke aflevering
Wat als de mol het zelf verklapt: eerste woord door de mol uitgesproken in elke aflevering
Zo kan ik er nog bedenken maar na 2 afleveringen al een tendens zien lijkt me niet echt realistisch.
Laat het maar eventjes los 🙂
Gebruikersavatar

bert.verhaegen20 feb 2017, 10:25

 129
masterveecee schreef:ja man, is dat niet logisch dat je veel kan vormen met letters uit 8 zinnen [ external image ]
Ja maar enkel Annelies en Bertrand hebben een naam van 8 letters. 😉
Gebruikersavatar

ex-molinator20 feb 2017, 10:29

 3483  Uma
bert.verhaegen schreef:Ja maar enkel Annelies en Bertrand hebben een naam van 8 letters. 😉
Je zou ze bijna uitsluiten als mol omwille daarvan 😛
Gebruikersavatar

bert.verhaegen21 feb 2017, 21:19

 129
In een ander topic misschien een aanwijzing gevonden:

Papiersnipper schreef:
Het is mij opgevallen dat er voor de kick-off van de mol het getal 0:15 is weggelaten: de teller springt van 0:16 naar 0:14. Voor de tweede aflevering sprong de teller van 0:09 naar 0:07, het getal 0:08 is weggelaten en voor de derde aflevering werd het getal 0:21 weggelaten...


Bij de kick-off werd cijfer 15 weggelaten. Letter 15 uit zin 1 = A.
Bij de 2de aflevering werd cijfer 8 weggelaten. Letter 8 uit zin 2 = E.
Bij de 3de aflevering werd cijfer 21 weggelaten. Letter 21 uit zin 3 = E.