Annelies is niet De Mol
Gebruikersavatar

bert.verhaegen20 feb 2017, 22:10

 129
Als je een groen scherm hebt gekregen, dan zou het een natuurlijkere reactie zijn om net minder nerveus te zijn in plaats van hypernerveus. Tenzij je de mol bent, en door extra nervositeit te "spelen" ervoor te zorgen dat de groep jou uitkiest en daardoor weer netjes geen geld verdient.
Gebruikersavatar

Taupe07720 feb 2017, 22:12

 767  Yens
Annelies is gewoon een zenuwpees, al verschillende keren opgevallen dus ...?
Zegt volgens mij niks over mol zijn.
Gebruikersavatar

Molympiad20 feb 2017, 22:29

 63  Sven
Mijn mol is ze ook niet, maar stel even dat ze het wel is.

Ze is enorm bevriend met Marzena en weet dus waarschijnlijk hoe dat Marzena ging stemmen. (op wie zit ze, hoe gaat ze de vragen verdelen). Ze weet dat Marz er naast zit en wil haar dus nog allerlei zeggen en geven voordat "ze zelf, Annelies, weg gaat". (maar denkt: voordat Marzena weg moet)

Op deze manier weet ze dat de kans groot is dat Marz laatste of voorlaatste is en kan ze door nerveus te doen haar wegspelen, in ruil voor een kleine pot.
Gebruikersavatar

Andy8621 feb 2017, 00:25

 49
Ik denk ook wel dat Annelies gewoon zo is...
Gebruikersavatar

Noptje21 feb 2017, 00:31

 181
Wat ik vooral wil weten, is of de mol nog steeds op voorhand weet hoe de kandidaten gescoord hebben, voor ze het groene/rode scherm te zien krijgen.
Ik vind het zo vreemd dat Annelies precies al "afscheid" neemt van Marzena, voor ze aan tafel gaan zitten. (Zelfde moment waarop ze die ketting geeft aan Marzena)

En ja idd zij kon niet weten of de voorlaatste (in dit geval Marzena) effectief naar huis ging moeten of niet, maar wees nu eens eerlijk, hoeveel kans had die proef om te slagen?
De enige manieren waarop ze kon slagen is als:
- Je een duidelijke hint zag aan de kandidaten hun gedrag, terwijl ze de bril op hadden of
- De persoon met het rode scherm gewoon eerlijk zegt: ik was het dames en heren, ik moet naar huis, maar eens je daar zit dan ga je echt niet opgeven omwille van 3000€, en enkel en alleen maar omwille van je "goed hart"
Gebruikersavatar

bentxi21 feb 2017, 07:36

 43  Emanuelle
Je kan dat cadeautje van Annelies aan Marzena ook zien als een soort 'judaskus'.
Perfect voor een godsdienstlerares...
Gebruikersavatar

Suspicious21 feb 2017, 20:11

 106
Het wordt door de productie en montage wel heel erg dik in de verf gezet dat Annelies een cadeau kocht voor Marzena...mss zelf tè.

Ik denk ik dat ik bij mn theorie blijf dat de makers elke aflevering één of twee andere kandidaten uitpikken om extra verdacht over te laten komen met een sluwe montage van de beschikbare beelden. Dat is ten slotte wat het spel draaiende houdt voor de kijker en voor de nodige "mindfuck" kan zorgen. Volgens mij was Annelies gisteren die kandidaat, en is dat cadeau gewoon gedrag van Annelies zoals ze is. Leuk voor de productie om mee te spelen in de beelden...maar zo dik zouden ze het er niet op leggen denk ik.
Gebruikersavatar

bert.verhaegen05 mar 2017, 21:56

 129
Ik heb dit fragment nog eens herbekeken. Als je niet de mol bent, en bijna alle kandidaten duiden jou aan als degene die volgens hen het rode scherm heeft gekregen, dan doe je toch meer dan dat Annelies gedaan heeft? Ze blijft zich gewoon nerveus gedragen en ze duidt iemand totaal onverdacht aan, in plaats van er alles aan te doen om de rest te overtuigen dat zij effectief een groen scherm had. Het gevolg voor haar als gewone kandidaat = geen geld in de pot, een andere kandidaat die ineens veel meer info heeft én het risico dat ze alsnog afvalt omdat ze voorlaatste is. Dat lijken me toch genoeg redenen om iets actiever te reageren op de verdachtmakingen. Het gevolg voor haar als mol = geen geld in de pot = PERFECT!
Gebruikersavatar

ex-molinator05 mar 2017, 22:06

 3483  Uma
bert.verhaegen schreef:Ik heb dit fragment nog eens herbekeken. Als je niet de mol bent, en bijna alle kandidaten duiden jou aan als degene die volgens hen het rode scherm heeft gekregen, dan doe je toch meer dan dat Annelies gedaan heeft? Ze blijft zich gewoon nerveus gedragen en ze duidt iemand totaal onverdacht aan, in plaats van er alles aan te doen om de rest te overtuigen dat zij effectief een groen scherm had. Het gevolg voor haar als gewone kandidaat = geen geld in de pot, een andere kandidaat die ineens veel meer info heeft én het risico dat ze alsnog afvalt omdat ze voorlaatste is. Dat lijken me toch genoeg redenen om iets actiever te reageren op de verdachtmakingen. Het gevolg voor haar als mol = geen geld in de pot = PERFECT!
De redenering klopt, zolang je aanneemt dat ze de mol is. Maar als gewone kandidaat kan zij er uiteindelijk weinig aan doen dat ze als de houder van het rode scherm aanzien wordt. Eerder was ook al duidelijk dat ze niet echt voor zichzelf op komt en geen duiveltje in het weiwater is 😉 .
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT05 mar 2017, 22:23

 767  Yens
Annelies zal in ieder geval bij maar heel weinig kandidaten verdacht worden, want anders zou de grote meerderheid niet allemaal op haar stemmen. Ik vermoed dan ook dat de mensen die op Bertrand gestemd hadden Davey en Eline waren, aangezien zij bij de test allebei zeggen dat ze haar verdenken.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen06 mar 2017, 10:59

 8153
Molympiad schreef:Mijn mol is ze ook niet, maar stel even dat ze het wel is.

Ze is enorm bevriend met Marzena en weet dus waarschijnlijk hoe dat Marzena ging stemmen. (op wie zit ze, hoe gaat ze de vragen verdelen). Ze weet dat Marz er naast zit en wil haar dus nog allerlei zeggen en geven voordat "ze zelf, Annelies, weg gaat". (maar denkt: voordat Marzena weg moet)

Op deze manier weet ze dat de kans groot is dat Marz laatste of voorlaatste is en kan ze door nerveus te doen haar wegspelen, in ruil voor een kleine pot.
Zou ze echt zo smerig zijn tegen Marzena, die echt ongelooflijk haar best gedaan heeft voor de groep en ook leven en plezier bracht in een groep die niet kan tippen aan die van vorig jaar?
Gebruikersavatar

ex-molinator06 mar 2017, 11:02

 3483  Uma
chicawah schreef:Zou ze echt zo smerig zijn tegen Marzena, die echt ongelooflijk haar best gedaan heeft voor de groep en ook leven en plezier bracht in een groep die niet kan tippen aan die van vorig jaar?
Ik ben er vrij zeker van dat (mocht Annelies de mol zjn) dit absoluut niet de bedoeling was. Trouwens, de mol kan ook niet weten dat Marzena als voorlaatste zou eindigen (noch dat het rode scherm niet gevonden zou worden).