Annelies is niet De Mol
Gebruikersavatar

ex-molinator06 mar 2017, 16:11

 3483  Uma
chicawah schreef:Ik denk toch dat de mol al weet wie af zal vallen.
Om de afvaller te kunnen aanraken moest Marc toch binnen handbereik zitten. Op het einde is dat niet moeilijk natuurlijk maar als ze nog met veel zijn wel.
Dat betwist ik helemaal niet.
Wat ik betwistte was de redenering volgend op het geven van de kraal aan Marzena (door Annelies).
Het is uiteraard goed mogelijk dat de mol weet wie zal afvallen, en in die specifieke vragen ronde ook wie voorlaatste is, maar het logisch vervolg van de discussie deed uitschijnen (voor mij althans) dat het antwoord van Délégee een ontkrachting van mijn stelling was, nl dat Annelies (als mol) op het moment van het geven van de kraal niet kon weten wie laatst en wie voorlaatst zou zijn. En verder lezend heb ik de indruk dat nite deze discussie ook als dusdanig geïnterpreteerd heeft
Gebruikersavatar

chicawah.janssen06 mar 2017, 16:14

 8153
ex-molinator schreef:Dat betwist ik helemaal niet.
Wat ik betwistte was de redenering volgend op het geven van de kraal aan Marzena (door Annelies).
Het is uiteraard goed mogelijk dat de mol weet wie zal afvallen, en in die specifieke vragen ronde ook wie voorlaatste is, maar het logisch vervolg van de discussie deed uitschijnen (voor mij althans) dat het antwoord van Délégee een ontkrachting van mijn stelling was, nl dat Annelies (als mol) op het moment van het geven van de kraal niet kon weten wie laatst en wie voorlaatst zou zijn. En verder lezend heb ik de indruk dat nite deze discussie ook als dusdanig geïnterpreteerd heeft
Volgens mij moet er niets gezocht worden achter het cadeau aan Marzena. Ik denk dat het een oprecht gebaar was van Annelies omdat ze Marzena sympathiek vindt en vond dat Marzena enorm haar best gedaan had bij de museumproef (was ook zo).
Gebruikersavatar

ex-molinator06 mar 2017, 16:16

 3483  Uma
chicawah schreef:Volgens mij moet er niets gezocht worden achter het cadeau aan Marzena. Ik denk dat het een oprecht gebaar was van Annelies omdat ze Marzena sympathiek vindt en vond dat Marzena enorm haar best gedaan had bij de museumproef (was ook zo).
Precies!
Gebruikersavatar

Jansen06 mar 2017, 18:09

 3423  Yens
chicawah schreef:Inderdaad. Je kan voor of tegen Annelies zijn - voor mij is ze ook niet een van de sterkste, sympathiekste deelnemers ooit - maar ik denk niet dat het een gemeen mens is.
Inderdaad, ze is zeker niet gemeen of zo, ik vond haar in het begin zelfs sympathiek, maar haar continu passief zijn, is wel irritant. Ik denk echt niet dat ze de mol kan zijn omdat dat echt te opvallend zou zijn, maar als ze de mol niet is, dan is het ronduit pijnlijk, dan heeft ze waarschijnlijk al dikwijls gedacht: "waar ben ik in godsnaam aan begonnen...".
Gebruikersavatar

weyns196008 mar 2017, 08:49

 426
Mijn gevoel zegt me dat we de echte Annelies enkel gezien hebben tijdens het korte interview samen met haar man. Voor de rest hangt ze (volgens mij) voortdurend de komediant uit (kan ze ook goed, volgens haar man) maar zodanig erover, dat ze voor mij echt geen bolgehalte heeft. Ze doet rare dingen, akkoord, maar misschien is ze minder met de proeven bezig en meer met het observeren van haar mol?
Gebruikersavatar

Frolva08 mar 2017, 09:01

 2204
weyns1960 schreef:echt geen bolgehalte heeft

Volgens mij is Annelies de bol! :mrgreen:
Gebruikersavatar

jos.jansen08 mar 2017, 14:04

 328  Uma
weyns1960 schreef:Mijn gevoel zegt me dat we de echte Annelies enkel gezien hebben tijdens het korte interview samen met haar man. Voor de rest hangt ze (volgens mij) voortdurend de komediant uit (kan ze ook goed, volgens haar man) maar zodanig erover, dat ze voor mij echt geen bolgehalte heeft. Ze doet rare dingen, akkoord, maar misschien is ze minder met de proeven bezig en meer met het observeren van haar mol?
Ze is bij die interviews wel de enige waar de bezoeker niet zegt dat ze het niet is, er wordt naar gehint maar niet voluit "nee" gezegt.
Gebruikersavatar

Laleia08 mar 2017, 19:42

 306
SOS, ik zou graag een moment tijdens de aflevering willen bevriezen en er een schermafbeelding van maken, maar mijn technische kennis schiet te kort.

Ik heb het gesprek over het rode scherm herbekeken. Net na de opmerking van Eline dat ze een vraag aan Annelies gesteld heeft omdat ze iets had opgemerkt, is er een fractie van een seconde blijdschap te zien op het gezicht van Annelies. Het is echt maar een micro-expressie, vooral rond de ogen. Volgens mij is dit moeilijk te controleren/acteren en is er ook maar één verklaring voor waarom ze op dat moment dat gevoel zou hebben. :bomb:
Gebruikersavatar

Frolva08 mar 2017, 23:01

 2204
Laleia schreef:Net na de opmerking van Eline dat ze een vraag aan Annelies gesteld heeft omdat ze iets had opgemerkt, is er een fractie van een seconde blijdschap te zien op het gezicht van Annelies.
Is het mogelijk om het moment iets vager te beschrijven? Want "de opmerking", "een vraag" en "iets" is me net iets te gedetailleerd. :mrgreen:

Bedoel je het moment dat Eline vraagt of Annelies aan het huilen was? En wat is dan de opmerking dat ze een vraag had gesteld?
Gebruikersavatar

Laleia08 mar 2017, 23:20

 306
Frolva schreef:Is het mogelijk om het moment iets vager te beschrijven? Want "de opmerking", "een vraag" en "iets" is me net iets te gedetailleerd. :mrgreen:
Het spijt me dat je woorden als 'vraag' en 'iets' te vaag vindt, maar dat is letterlijk wat Eline zegt in de 'opmerking' waar ik naar verwijs: "De reden waarom dat ik een vraag aan haar gesteld heb, is toch omdat er iets opgevallen is."
Frolva schreef:Bedoel je het moment dat Eline vraagt of Annelies aan het huilen was? En wat is dan de opmerking dat ze een vraag had gesteld?
Dus nee, ik bedoel niet het moment waarop Eline aan Annelies vraagt of ze aan het huilen was, maar het moment even later in het gesprek dat ze over het stellen van die vraag praat.

Vaag genoeg zo?
Gebruikersavatar

Frolva08 mar 2017, 23:47

 2204
Laleia schreef:Vaag genoeg zo?

Gevonden! :mrgreen:

Maar is eerder dit

[ external image ]

of eerder dit

[ external image ]