Annelies is niet De Mol
Gebruikersavatar

Jansen21 feb 2017, 14:26

 3423  Yens
Ik denk niet dat Annelies de proef heeft beïnvloed door zo passief te zijn. Bedenk dat de opdracht grotendeels gelukt is (2 van de 3 voorwerpen zijn succesvol gestolen) en als Eline niet te snel was rechtgestaan dan was het een 3 op 3 geweest. Ik denk dat Annelies gewoon loom was van een hele dag wellnessen (ik voel me ook zo na zo'n zalige wellness beurt 😉) en dan daarna zo'n moeilijke proef: denk er aan dat Annelies niet meer van de jongste is 🙂
Gebruikersavatar

Placebo21 feb 2017, 16:06

 18
Taupie02 schreef:Marzena had op Eline als Mol gestemd (volgens wat ze zei bij het invullen van de vragen bij de eliminatie) en Marzena was als voorlaatste geëindigd, waaruit ik besluit dat de Mol dan zeker niet Eline is
Dat heb ik gemist... Wat zei Marzena juist?
Gebruikersavatar

frank.troch21 feb 2017, 17:15

 253  Yens
Jurgen5857 schreef:Annelies komt bij mij al 3 afleveringen over alsof ze gewoon "niet mee" is. Maar dat lijkt mij een zeer vreemde tactiek moest ze de mol zijn. Ze kan niet blijven black-outs veinzen en haar laten tot bloedens toe laten vallen...

Los van dit alles: hadden er nog mensen door dat er iets niet klopte bij de museumopdracht. Helemaal op het einde wanneer enkel nog Hans en Robin overblijven. Op het scherm staat dan op de aftelklok 11:XX, op dat moment stonden ze net "vast" want de bewaker was net toegekomen in zijn hokje. Ze besluiten te wachten. Er was gezegd door Gilles in het begin dat de bewaker eens om de 10 minuten op ronde ging. Normaliter had hij dus pas om 01:XX moeten weggaan maar hij gaat al weg om 06:XX. Allicht instructies van de productie om de mannen nog een kans te geven.
De timing klopt bij deze opdracht helemaal niet. Op 8 minuten van het einde komt hij in zijn bureau aan, op 6 minuten van het einde vertrekt hij weer (maar 2 minuten in zijn bureau gezeten) en kunnen Hans en Robin de vaas beginnen nemen. Op 5min45 van het einde lopen ze al naar de einddeur. Op 15 seconden die vaas pakken en naar het beginpunt lopen? Ik denk het niet 🙂 Foutje in de montage, dus ga me op die tijden niet blindstaren. Punt is dat Marzena die opdracht goed geleid heeft en de mol waarschijnlijk weinig kansen geboden heeft om de proef (zonder al teveel op te vallen) te saboteren.
Gebruikersavatar

Taupie0222 feb 2017, 09:38

 53
Placebo schreef:Dat heb ik gemist... Wat zei Marzena juist?
Het kwam erop neer (de juiste bewoordingen ken ik niet uit het hoofd maar die kan je nagaan bij het herbekijken) dat Marzena bij het invullen van de vragenlijst zei dat ze het zowiezo verdacht vindt als mensen zich tov haar als niet verdacht opstellen door direct de schuld voor het mislukken van een proef op een ander te steken (hier bedoelde ze duidelijk het feit dat Eline zei dat het Bertrand was die het alarm had doen afgaan in het museum) waaruit kan afgeleid worden dat Marzena Eline verdacht.

Evenwel heeft inmiddels een ander lid van het forum erop gewezen dat in het filmpje achteraf (bij het wegrijden van Marzena - niet in de aflevering maar wel te bekijken op website vier) Marzena zei dat ze bij haar eerste gedacht was gebleven; Daaruit zou dan kunnen afgeleid worden dat ze niet op Eline gestemd heeft. In de 2e aflevering verdacht ze Davey omwille van het feit dat hij na de proef "the swallow of london" onmiddellijk zei dat hij met het juiste antwoord was gekomen. Heeft ze dan uiteindelijk toch op Davey gestemd of heeft ze over Davey en Eline gespreid ? I don't know...

Ik heb dus ook even dat filmpje van na de eliminatie (dus als Marzena weggereden wordt) bekeken en wat ik wel interessant vond, is dat ze zei dat ze nu wel weet wie de Mol is en ze verwees hierbij naar het feit dat ze een tip had gekregen van één persoon (die ze verdacht) en die ze in de wind had geslagen. Ze besefte dat ze die tip had moeten volgen. Ze zei dan dat ze, na het stemmen, die persoon de hele tijd in het oog heeft gehouden. Ik heb getracht te kijken naar de aflevering om te zien wie ze dan in het oog hield maar ze was voornamelijk in gesprek met Annelies en voor de rest keek ze richting Gilles zodat ik niet echt heb kunnen afleiden wie ze dan wel verdacht op het einde.

Dit verklaart misschien ook waarom Marzena plots zei "fuck, ik ben weg" net voor ze het rode scherm te zien kreeg. Ze besefte toen denk ik wie de Mol was en besefte tevens dat ze die fameuze tip had moeten volgen.

Los van de vraag of Marzena al dan niet op Eline gestemd heeft, lijkt Eline mij in ieder geval door haar oprecht gestresseerde reactie (net als ze aan tafel zit, filmen ze haar en zie je dat ze daar al met grote verschrikte ogen zit rond te kijken. Dan frullen aan haar haar, en alle lichaamstaal die al eerder beschreven werd onder het topic ivm rode scherm en ook het feit dat ze de aandacht van haar heeft afgeleid door over Annelies en het wenen te beginnen en dan ook toen haar naam uitgesproken werd. Zo trachtte ze Annelies verdacht te maken om de aandacht weg te leiden van haar, wat mij echt doet denken dat Eline het rode scherm had en dus niet de Mol is). Naar mijn gevoel zou ze ook niet zo gestresseerd zijn geweest als ze de mol was en had ze er als Mol geen belang bij de kandidaten op het spoor "Annelies" als mogelijke afvaller te zetten.

Tot slot viel het mij nog op dat Robin zo "relaxed" was aan die tafel (waarbij ik onmiddellijk toevoeg dat hij mijn hoofdverdachte niet is, maar toch viel het mij enorm op). Het leek of hij zeker was van zijn groen scherm als laatste en voorlaatste afvaller, terwijl hij toch maar steeds op 1 kandidaat Mol lijkt te stemmen (Bertrand). Dit kwam ook tot uiting toen hij ineens de rol van "moderator" op zich nam en begon te verwijzen naar het ondervragen en het feit dat de groep 3000 euro kon winnen. Alsof hij zowiezo "buiten" de eliminatie viel.
Gebruikersavatar

Mola Lisa22 feb 2017, 11:03

 328  Uma
eveline.vanhemel schreef:Ik denk niet dat Annelies de proef heeft beïnvloed door zo passief te zijn. Bedenk dat de opdracht grotendeels gelukt is (2 van de 3 voorwerpen zijn succesvol gestolen) en als Eline niet te snel was rechtgestaan dan was het een 3 op 3 geweest. Ik denk dat Annelies gewoon loom was van een hele dag wellnessen (ik voel me ook zo na zo'n zalige wellness beurt 😉) en dan daarna zo'n moeilijke proef: denk er aan dat Annelies niet meer van de jongste is 🙂
Ben zelf een paar jaartjes ouden dan Annelies :? en mijn dochters zeiden bij die proef "no offence mama, maar bij die proef zou jij ook beginnen flippen". Noem me dus maar een ervaringsdeskundige en ik denk dus idd dat het aan haar leeftijd ligt dat ze niet mee werkt.
Gebruikersavatar

OrthoMol22 feb 2017, 15:11

 219
Ook daar ben ik nog zo zeker nt van :roll: . Vermits Annelies , wanneer er de verdeling onder de kandidaten mbt de twee proeven - lees : zes kandidaten die hun borst wilden natmaken en twee die het iets rustiger aan mochten doen - plaatsvond, zij wel duidelijk vernoemde dat ze het rustig aan zou doen vandaag. Haar beslissing kwam er wel nadat een aantal kandidaten heel snel het initiatief namen om zich op de eerste proef in te zetten , subtiel uiteraard, zodanig dat je d'er verder niks achter zocht, maar het is wèl gezegd geweest. Je kan ook ni van tevoren weten dat je een blackout gaat doen....
Zou het kunnen dat ze van tevoren van iets afwist, of is deze uitspraak eerder toeval? Ik stel me vragen bij de rol van Annelies, en al he-le-maal nu Marzena is komen weg te vallen....
In de volksmond luidt dat wie niks doet, niks verkeerd kan doen, maar binnen dit gegeven zorgt het wel voor tumult. Mij lijkt dit een opgelegde taak..
Tot hiertoe heb ik haar nooit als verdachte gezien , zelfs niet als twijfelgeval. Maar deze proef en bijhorende montage heeft er wel voor gezorgd dat ze nu duidelijker in beeld komt.
Gebruikersavatar

Frolva22 feb 2017, 16:11

 2204
aikoo.altitude schreef:Tot hiertoe heb ik haar nooit als verdachte gezien , zelfs niet als twijfelgeval. Maar deze proef en bijhorende montage heeft er wel voor gezorgd dat ze nu duidelijker in beeld komt.
Bij mij is Annelies dé hoofdverdachte.

En in de veronderstelling dat ze de mol is, lijkt het mij logisch dat ze voor de rustige proef kiest:

- met de andere proef viel er minder te verdienen (in eerste instantie maximum 3.000 maar onhaalbaar wegens vermindering om de 5 seconden); dat er weinig verdiend ging worden stond in de sterren geschreven :mrgreen:
- door voor de rustige proef te kiezen kon ze ook nuchter blijven (voordeel voor een mol)
- de museumproef was een ingewikkelde proef die vanuit de controlepost goed in de war kon worden gestuurd

Waarom heeft Annelies dan zo weinig 'gesaboteerd'? Volgens mij omdat Marzena het zó goed deed dat het onmogelijk was om ongemerkt te saboteren. Niets doen en Marzena alles allen laten doen, was nog de beste optie.
Gebruikersavatar

ex-molinator22 feb 2017, 16:20

 3483  Uma
eveline.vanhemel schreef:Ik denk niet dat Annelies de proef heeft beïnvloed door zo passief te zijn. Bedenk dat de opdracht grotendeels gelukt is (2 van de 3 voorwerpen zijn succesvol gestolen) en als Eline niet te snel was rechtgestaan dan was het een 3 op 3 geweest. Ik denk dat Annelies gewoon loom was van een hele dag wellnessen (ik voel me ook zo na zo'n zalige wellness beurt 😉) en dan daarna zo'n moeilijke proef: denk er aan dat Annelies niet meer van de jongste is 🙂
Ik zou het niet weten ivm dat loom zijn van wellnessen maar in het kader van het onderzoek naar de mol voel ik mij verplicht dat uit te testen (een dezer dagen publiceer ik wel de resultaten van dat onderzoek 😎 ).

Maar of de leeftijd van Annelies echt de doorslag gaf, daar twijfel ik sterk aan. Als leerkracht kom je wel in meer belastende situaties terecht. Het is eigenlijk al in alle afleveringen getoond dat Annelies geen beslisser is (zie de opdracht met klokken waar Bertrand het heft in handen neemt) en dat Marzena direct tot actie overgaat (in de inbrekersproef zou ik veel meer tijd gebruiken om een plan op te stellen o.a. door eerst een overzicht te trachten te krijgen - Marzena ging er direct voor en vertrouwde op haar ruimtelijk geheugen, en dat het niet allemaal te onthouden was - too bad - improviseren dan maar - en dat deed ze goed).
Ik ken mensen van boven de 50 (en 60) die als Marzena zijn en met overduidelijk doorzettingsvermogen aan iets beginnen en dan improviseren, en ik ken 20-ers en 30-ers die op voorhand in paniek geraken wanneer ze beseffen hoeveel er verkeerd kan gaan.
Gebruikersavatar

OrthoMol22 feb 2017, 16:47

 219
Frolva schreef:Bij mij is Annelies dé hoofdverdachte.

En in de veronderstelling dat ze de mol is, lijkt het mij logisch dat ze voor de rustige proef kiest:

- met de andere proef viel er minder te verdienen (in eerste instantie maximum 3.000 maar onhaalbaar wegens vermindering om de 5 seconden); dat er weinig verdiend ging worden stond in de sterren geschreven :mrgreen:
- door voor de rustige proef te kiezen kon ze ook nuchter blijven (voordeel voor een mol)
- de museumproef was een ingewikkelde proef die vanuit de controlepost goed in de war kon worden gestuurd

Waarom heeft Annelies dan zo weinig 'gesaboteerd'? Volgens mij omdat Marzena het zó goed deed dat het onmogelijk was om ongemerkt te saboteren. Niets doen en Marzena alles allen laten doen, was nog de beste optie.
Een 'rustige' proef in de zin van 'geen fysieke inspanning', wèl een mentale . Een mentale inspanning vergt mssn meer van ne mens dan het andere. Wanneer Annelies in het begin opperde dat ze het vandaag rustig aan ging doen, was dat erg letterlijk te nemen. Marzena trachtte haar nog wegwijs te maken ih labyrinth van gangen, ruimtes en trappen maar dat viel in dovemansoren bij Annelies. De ganse opdracht is zo in elkaar gestoken dat er zwz ruimte kwam om Annelies meer naar voor te brengen op ons scherm. Daar zit natuurlijk een doel achter wat te verwachten was 💡 want ze bleef bij de eerste twee afleveringen teveel od achtergrond. Stille waters hebben diepe gronden wordt weleens gezegd..
Gebruikersavatar

OrthoMol22 feb 2017, 16:49

 219
ex-molinator schreef:Ik zou het niet weten ivm dat loom zijn van wellnessen maar in het kader van het onderzoek naar de mol voel ik mij verplicht dat uit te testen (een dezer dagen publiceer ik wel de resultaten van dat onderzoek 😎 ).

Maar of de leeftijd van Annelies echt de doorslag gaf, daar twijfel ik sterk aan. Als leerkracht kom je wel in meer belastende situaties terecht. Het is eigenlijk al in alle afleveringen getoond dat Annelies geen beslisser is (zie de opdracht met klokken waar Bertrand het heft in handen neemt) en dat Marzena direct tot actie overgaat (in de inbrekersproef zou ik veel meer tijd gebruiken om een plan op te stellen o.a. door eerst een overzicht te trachten te krijgen - Marzena ging er direct voor en vertrouwde op haar ruimtelijk geheugen, en dat het niet allemaal te onthouden was - too bad - improviseren dan maar - en dat deed ze goed).
Ik ken mensen van boven de 50 (en 60) die als Marzena zijn en met overduidelijk doorzettingsvermogen aan iets beginnen en dan improviseren, en ik ken 20-ers en 30-ers die op voorhand in paniek geraken wanneer ze beseffen hoeveel er verkeerd kan gaan.
Alles valt of staat met de eigen ingesteldheid 😉
Gebruikersavatar

ex-molinator22 feb 2017, 16:56

 3483  Uma
aikoo.altitude schreef:Alles valt of staat met de eigen ingesteldheid 😉
Klopt, en mijn ingesteldheid is om alles te doen om de mol te vinden, dus ik ben al aan't Googlen op wellnessen in de buurt. 😎
Gebruikersavatar

billie.holiday22 feb 2017, 20:35

 462  Bert
Ik sluit Annelies als mol ook niet uit. Wat zei ze in het Antwerps : laat de rest maar hun werk doen. Ik ken uiteraard geen Antwerps , weet niet goed hoe ze het ook zei.
Ik zou het op het de max vinden als zij de mol is.