Annelies is niet De Mol
Gebruikersavatar

Addow22 feb 2017, 20:47

Molerator  377  Yens
billie.holiday schreef:Ik sluit Annelies als mol ook niet uit. Wat zei ze in het Antwerps : laat de rest maar hun werk doen. Ik ken uiteraard geen Antwerps , weet niet goed hoe ze het ook zei.
Ik zou het op het de max vinden als zij de mol is.
"Laat de boeren nu maar dorsen...." - Een oud-gezegde dat vooral in Zeeuws Vlaanderen nog regelmatig aan de orde komt. Het is eigenlijk eerder Hollands (Zeeland), dan Antwerps eigenlijk.

[ external image ]
Gebruikersavatar

Yvo22 feb 2017, 21:30

 1111  Uma
Marzena is manager bij Coca Cola. Annelies is leerkracht godsdienst. Dat is een groot verschil.
Marzena kan mensen en situaties beheren/managen, Annelies kan dat iets minder.
Ze zei op een bepaald moment ook dat het haar te veel was aan het worden.
Aan de juiste ingesteldheid ligt het niet alleen denk ik. Van de andere kant kon Annelies nog altijd wel het minimum doen.

Dit gezegd zijnde, Marzena heeft het keihard voorbereid en heel goed de dingen gememoriseerd en in goede banen geleidt, waarvoor bewondering.
Gebruikersavatar

Addow25 feb 2017, 13:34

Molerator  377  Yens
ex-molinator schreef:...dus ik ben al aan't Googlen op wellnessen in de buurt. 😎
Gefunden??

Wellness was gewoon in hetzelfde hotel als waar ze verbleven en waar de eliminatie doorging: http://www.suntraspa.com/
Gebruikersavatar

Frolva25 feb 2017, 14:25

 2204
Addow schreef:Gefunden??

Wellness was gewoon in hetzelfde hotel als waar ze verbleven en waar de eliminatie doorging: http://www.suntraspa.com/

'k Denk dat ex-molinator eerder op zoek was naar een wellness voor zichzelf, om te testen of je daar inderdaad loom van wordt. En dus eerder in zijn buurt. :mrgreen:
Gebruikersavatar

weyns196025 feb 2017, 16:13

 426
Yvo schreef:Marzena is manager bij Coca Cola. Annelies is leerkracht godsdienst. Dat is een groot verschil.
Marzena kan mensen en situaties beheren/managen, Annelies kan dat iets minder.
Ze zei op een bepaald moment ook dat het haar te veel was aan het worden.
Aan de juiste ingesteldheid ligt het niet alleen denk ik. Van de andere kant kon Annelies nog altijd wel het minimum doen.

Dit gezegd zijnde, Marzena heeft het keihard voorbereid en heel goed de dingen gememoriseerd en in goede banen geleidt, waarvoor bewondering.
No offence, maar u bent duidelijk geen leerkracht 😎
Gebruikersavatar

Laleia25 feb 2017, 18:46

 306
ex-molinator schreef:Ik zou het niet weten ivm dat loom zijn van wellnessen maar in het kader van het onderzoek naar de mol voel ik mij verplicht dat uit te testen (een dezer dagen publiceer ik wel de resultaten van dat onderzoek 😎 ).
Ik weet niet of het in je buurt is natuurlijk, maar ik kan Hezemeer in Laakdal warm aanbevelen. 😎
Gebruikersavatar

ex-molinator25 feb 2017, 19:16

 3483  Uma
Laleia schreef:Ik weet niet of het in je buurt is natuurlijk, maar ik kan Hezemeer in Laakdal warm aanbevelen. 😎
Nee het is niet in de buurt, maar ik ben wel van het principe: "van de nood een deugd maken". En het gezegde: "Als de nood het hoogst is, is de redding nabij" kan eventueel aangevuld worden met "Hezemeer".
Gebruikersavatar

carl.panis25 feb 2017, 20:05

 1
Annelies is de mol.
De mol kan het zich niet permitteren om te drinken.
Dus ze was niet aanwezig in de cocktail bar!
😛
Gebruikersavatar

Yvo25 feb 2017, 20:32

 1111  Uma
weyns1960 schreef:No offence, maar u bent duidelijk geen leerkracht 😎
Ik ben inderdaad geen leerkracht.
Mijn vader is dat wel =). Ik zei dat Annelies als leerkracht dat iets minder kon, ik zei niet dat ze het helemaal niet kon.
Gebruikersavatar

kim.baudart26 feb 2017, 10:00

 138
Als je als mol in haar positie moet gaan saboteren bij deze opdracht, is dat niet zo evident om te doen op een subtiele manier. Foute instructies geven aan de inbrekers is iets dat extreem zou opvallen.

Iets wat had kunnen gebeuren bij deze opdracht om meer kans op slagen te hebben is dat de twee mensen in het busje elk een eigen team zouden leiden, zo zouden er van aan het begin twee teams al kunnen vertrekken. De persoon die het team leidde dat dan het eerste terug is, zou dan het derde team kunnen laten vertrekken.

Nu is duidelijk de keuze gemaakt om één persoon de instructies te laten geven. Annelies had daarbij de taak om dan de route van de bewaker in het oog te houden en te waarschuwen als die de route van de kandidaten zou kruisen. Tenminste, dat zegt de voice-over, we hebben die beslissing niet gemaakt zien worden...
Wat mij daarbij wel opviel is dat Annelies die taak niet goed uitvoerde, want de bewaker is echt wel vaak vlakbij de kandidaten geweest en het was steeds Marzena die hen dan de opdracht gaf zich te verstoppen.

We zien ook een erg groot deel van de opdracht van Annelies en Marzena niet, namelijk de voorbereiding. Daar zitten wél wat mogelijkheden tot saboteren, door dingen fout te noteren enzo.
Wat me ook opviel is dat Marzena daar een aantal keer zegt 'ik heb daar op gezwoegd, ik heb dat uitgewerkt...'. Dus het lijkt er wel op dat Annelies daar ook al niet al te veel waard was. Zou een mogelijke sabotage dus niet gewoon kunnen zijn dat ze de hele last op de schouders van dat jonge dingetje heeft geladen, in de hoop dat die daar wel in zou falen?

Ik was in elk geval wel verbaasd over de superprestatie van Marzena, en ik denk dat Annelies dat ook was.
Gebruikersavatar

ex-molinator26 feb 2017, 10:52

 3483  Uma
kim.baudart schreef:...
Zou een mogelijke sabotage dus niet gewoon kunnen zijn dat ze de hele last op de schouders van dat jonge dingetje heeft geladen, in de hoop dat die daar wel in zou falen?

Ik was in elk geval wel verbaasd over de superprestatie van Marzena, en ik denk dat Annelies dat ook was.
Als dit echt een sabotage opdracht was van de mol (in casu Annelies dus), dan is het echt spijtig dat net Marzena geëlimineerd is (na zo'n indrukwekkende prestatie), en in dit scenario zou de mol er ook wel een (tijdelijke) mentale opdoffer door gekregen hebben. Maar, tijdelijk dus want er moet nog gesaboteerd worden.
Indien Annelies de mol is dan is de psychologische impact hiervan vergelijkbaar met wat Hugo heeft moeten verwerken toen hij zijn medekandidaten afschoot (voor zover ik me herinner was dat in functie van een vrijstelling).
Gebruikersavatar

ex-molinator26 feb 2017, 11:33

 3483  Uma
Bon, volgens mij zitten we op het goede spoor.
Ik heb verschillende wellness-centra gecontacteerd en het doel van mijn komst uitgelegd. Aangezien dit in het kader van een wetenschappelijk verantwoord onderzoek is met groot maatschappelijk belang vond ik het vanzelfsprekend dat dit gratis zou zijn, of minstens met een substantiële korting.
Eerste vaststelling: niks te korting ... ???
Nu ja, zelf na aandringen en vermelding dat dit onderzoek gepubliceerd zou worden en dus a posteriori positieve reclame zou inhouden, werd dit resoluut geweigerd. OK, in het belang van de volledigheid van het onderzoek dan toch maar toegegeven om de volle prijs te betalen.
En nu komt de aap uit de mouw: ik wil de afspraak vastleggen ... en geen enkel centrum wil mij vandaag ontvangen :!:
Dit boeltje stinkt en er is sprake van actieve belemmering, ronduit sabotage.