Annelies is niet De Mol
Gebruikersavatar

masterveecee21 feb 2017, 09:37

 3547  Sven
Even quoten, was een goeie inspiratie voor de titel 😛
bentxi schreef:Je kan dat cadeautje van Annelies aan Marzena ook zien als een soort 'judaskus'.
Perfect voor een godsdienstlerares...
Heb ik ook gedacht. vooral, het cadeau wordt gegeven NA de vragenronde. Wordt letterlijk gezegd "Na de vragenrond, pakken de kandidaten in.". Daarna komt Annelies met die ketting.
Stel: Annelies krijgt van de productie de laatste en voorlaatste kandidaat te horen. Marzena zit daartussen. Dus is er een reële kans dat Marzena eruit gaat. Dus geeft zie sowieso de ketting.
Als ze erin zou blijven, is er geen probleem natuurlijk, maar voor de veiligheid denk Annelies...
Gebruikersavatar

Charel21 feb 2017, 10:19

 3
Goede theorie maar je kan hem ook volledig omdraaien.
Annelies denkt dat ze gaat afvallen en als ze nog iets aan Marz (waar ze ondertussen veel sympathie voor heeft) wil geven moet ze het nu doen want ze vreest te moeten vertrekken.
Gebruikersavatar

Jansen21 feb 2017, 10:20

 3423  Yens
Ze kan het halssnoer ook gegeven hebben omdat ze niet zeker is van haar zelf, dat lijkt me een logischer piste 😉. Ik zie echt geen mol in Annelies, het ligt er te dik op. De Mol gaat veel subtieler te werk.
Gebruikersavatar

tamara.stael21 feb 2017, 12:07

 8
eveline.vanhemel schreef:Ze kan het halssnoer ook gegeven hebben omdat ze niet zeker is van haar zelf, dat lijkt me een logischer piste 😉. Ik zie echt geen mol in Annelies, het ligt er te dik op. De Mol gaat veel subtieler te werk.
Ik zie ook totaal geen mol in annelies. Ze is veel te gestresst en is er vaak totaal niet met haar volle gedachten bij.
De stress dat het geeft om een mol te zijn kan Annelies volgens mij helemaal niet aan.
Gebruikersavatar

bert.verhaegen21 feb 2017, 12:15

 129
Ik had toch ook dat gevoel van "jij Judas"! Als er zoveel mensen zijn die vinden dat de makers het "er wel niet zo dik zullen opleggen" bij de mol, dan gaan die makers natuurlijk ook nadenken en het er misschien juist wel soms dik opleggen. Zonder sluitend bewijs iedere keer natuurlijk. 😂
Gebruikersavatar

bentxi21 feb 2017, 12:48

 43  Emanuelle
Het is niet omdat de mol meedogenloos in het spel moet zijn, dat ze over zijn/haar gedrag geen schuldgevoelens kan hebben. Een zoenoffer of judaskus, kan dat schuldgevoel (een stuk) verlichten... 't Zijn tenslotte ook maar mensen :?
Gebruikersavatar

_T_21 feb 2017, 14:28

 9  Uma
Dit fragment met de ketting valt een beetje uit de toon. Het voelt alsof ze hiermee Annelies willen neerzetten als een van nature heel nerveus persoon en zo haar zenuwachtigheid willen benadrukken zodat het minder opvalt als ze bij de discussie over het rode scherm heel nerveus blijkt te zijn. Die nervositeit zet de anderen aan om haar te verdenken als 'afvaller' en zo de 3000 euro kwijt te spelen
Gebruikersavatar

astridm24 feb 2017, 11:14

 287
Of ze geeft Marzena gewoon die ketting omdat ze haar zo aardig vindt, zonder verdere bijbedoeling. Geven jullie nooit zomaar een cadeautje aan iemand?
Gebruikersavatar

masterveecee24 feb 2017, 11:27

 3547  Sven
astridm schreef:Of ze geeft Marzena gewoon die ketting omdat ze haar zo aardig vindt, zonder verdere bijbedoeling. Geven jullie nooit zomaar een cadeautje aan iemand?
mja, niet direct als ik die persoon nog maar 9 (of 10) dagen ken. Nuja, de groep wordt vlug close natuurlijk, maar kom
Gebruikersavatar

bentxi24 feb 2017, 17:23

 43  Emanuelle
astridm schreef:Of ze geeft Marzena gewoon die ketting omdat ze haar zo aardig vindt, zonder verdere bijbedoeling. Geven jullie nooit zomaar een cadeautje aan iemand?
Ik geef af en toe wel eens een cadeautje maar ik ga geen juwelen geven aan iemand die niet mijn partner is tenzij ik daar een goede reden (schuldgevoel of andere) voor heb. Puur altruïsme bestaat niet, we hopen altijd iets (materieel of immaterieel) terug te krijgen voor ons cadeau.
Gebruikersavatar

Taupie0224 feb 2017, 17:37

 53
Dit is duidelijk vanuit een schuldgevoel. Dat schuldgevoel kan (zoals alles hier in dit programma 😃 ) weer dubbel uitgelegd worden : ofwel omdat Annelies (louter als kandidaat) Marzena de opdracht zo goed als alleen laten uitvoeren heeft, ofwel omdat Annelies (als Mol) wist dat Marzena als voorlaatste veel kans had om te vertrekken.
De vraag is of Annelies die ketting voor of na het invullen van de vragenronde heeft gekocht. Dat weten we natuurlijk weer niet ....
Gebruikersavatar

ex-molinator24 feb 2017, 20:14

 3483  Uma
Taupie02 schreef:De vraag is of Annelies die ketting voor of na het invullen van de vragenronde heeft gekocht. Dat weten we natuurlijk weer niet ....
Duidelijk ervoor.
Marzena was aan het inpakken toen Annelies met de ketting kwam.
En er was ook geen tijd later: onmiddellijk na de sessie met de bril is iedereen Gilles gevolgd tot in de praatkamer, en an de bekendmaking van de eliminatie is Marzena onmiddellijk moeten vertrekken.