Annelies is niet De Mol
Gebruikersavatar

bert.verhaegen21 feb 2017, 13:43

 129
Annelies is de enige die vrij hardnekkig Sam aanduidt als persoon van wie ze denkt dat die een rood scherm had, zonder een duidelijke uitleg hiervoor en terwijl de anderen Sam juist totaal niet verdenken. Volgens mij wist ze dit dus, en ook dat Marzena voorlaatste was. Ik denk dat Annelies die dag een hele goede band had gesmeed met Marzena (wellnessbehandeling en daarna Marzena die de proef aan het museum zo geweldig goed deed zonder Annelies te verwijten een black-out te hebben). Zij zou dus liever hebben dat Sam volgens de eerlijke manier afvalt als laatste in plaats van Marzena als voorlaatste. Dat kan ook verklaren waarom ze het cadeau geeft aan Marzena voor het geval de groep Sam toch niet zou ontmaskeren.
Gebruikersavatar

djennix21 feb 2017, 13:51

 51
Als, en slechts als, Annelies de mol zou zijn, dan zou ze de correcte kandidaat toch niet aanduiden? Dan komt er 3000 euro in de pot. Dit is iets dat de mol absoluut niet wil.
Het cadeau aan Marzena lijkt me gewoon een attent gebaar .. Annelies lijkt me zo iemand 🙂
Gebruikersavatar

Curio21 feb 2017, 14:42

 53
Bij mij leek het meer alsof ze Sam aanduidde gewoon om iets te doen om zich te verdedigen. Haar beschuldiging kwam nogal uit het niets en leek mij niet erg overtuigend. De anderen volgden haar dan ook niet. Annelies deed in ieder geval niet enorm haar best om de beschuldiging van zich af te houden.
Gebruikersavatar

bert.verhaegen21 feb 2017, 16:05

 129
Ik denk dat Annelies zich oprecht schuldig voelde tegenover Marzena en haar dat cadeau mede daarom ook erg gunde. Als zij niet de mol is dan had zij effectief veel meer moeite gedaan om de anderen te overtuigen dat zij geen rood scherm had. Nu ging wel heel erg vlot 3000 euro verloren.
Gebruikersavatar

bert.verhaegen21 feb 2017, 20:30

 129
djennix schreef:Als, en slechts als, Annelies de mol zou zijn, dan zou ze de correcte kandidaat toch niet aanduiden? Dan komt er 3000 euro in de pot. Dit is iets dat de mol absoluut niet wil.
Het cadeau aan Marzena lijkt me gewoon een attent gebaar .. Annelies lijkt me zo iemand 🙂
Je hebt gelijk, het zal dan eerder iemand anders zijn die het rode scherm had.
Gebruikersavatar

Heinz21 feb 2017, 21:34

Forum veteraan  427  Uma
Ik zie het aanduiden van Sam door Annelies als mogelijke molactie juist omdat het kennelijk een nogal onwaarschijnlijke keuze was. Hierdoor maakt Annelies zich nog extra verdacht. En dat is goed als Annelies de Mol is want die vindt het prima dat zij onterecht aangewezen wordt als de persoon die rood had. Dat betekent namelijk sowieso geen 3000 euro in de pot.
Gebruikersavatar

Anomolie21 feb 2017, 23:20

 64  Uma
djennix schreef:Als, en slechts als, Annelies de mol zou zijn, dan zou ze de correcte kandidaat toch niet aanduiden? Dan komt er 3000 euro in de pot. Dit is iets dat de mol absoluut niet wil.
Het cadeau aan Marzena lijkt me gewoon een attent gebaar .. Annelies lijkt me zo iemand 🙂

Je hebt gelijk, het zal dan eerder iemand anders zijn die het rode scherm had.

Ik denk dat het niet zo eenvoudig is.
ik denk dat, als (en slechts als) Annelies de mol zou zijn, zij inderdaad op de hoogte zou zijn gebracht wie een rood scherm gekregen heeft.
De mol, in deze Annelies, had volgens mij 2 opties.
1. Hetgeen jullie beschrijven. Zorgen dat de pot laag blijft door de 3000 Euro niet te winnen
2. Wel de persoon met het rode scherm viseren, uit eigen belang. Stel dat Sam inderdaad een rood scherm had en bv. Bertrand als hoofdmol viseert. Dan weet Sam nu dat Bertrand niet de mol is en wordt de kans groter dat Sam anderen begint te verdenken, waaronder ook Annelies.
Dus het was, volgens mij, voor de mol sowieso een moeilijke keuze. Moest ik de mol zijn, ik had voor optie 2 geopteerd denk ik. Uit eigen belang, maar ook voor de groep (dan doe je toch iets goed aangezien de 'slechtst scorende' kandidaat afvalt).
Gebruikersavatar

yasmine.mouhamou22 feb 2017, 00:16

 8
Het hoofddoel van de mol is geld uit de pot houden en dat heeft Annelies hier voortreffelijk gedaan... Sam was een vreemde keuze, Bertrand had logischer geweest (al verdacht door anderen). De enige reden die ik kan bedenken hiervoor is dat Bertrand ook effectief het rood scherm had, waardoor Annelies de bal niet zomaar kon terug kaatsen.

De mol die de persoon met het rood scherm aanduid is geen optie voor mij, dit druist in tegen het doel van het spel. Die moet er dan maar voor zorgen dat diegene hem/haar niet gaat verdenken, maar nog genoeg afleiding genoeg op dit moment in het spel!