Annelies is niet De Mol
Gebruikersavatar

tom.bastijns07 mar 2017, 09:20

 26
fréderic.chevalier schreef:Probleem bij Annelies, ik heb haar echt nog niks zien doen dat lukte. Het begon al in afl 1 waar ze de verkeerde quizvragen koos en viel en het blijft in elke proef mislopen bij haar.
Als ze niet de mol is, is dat toch een beetje zielig. is ze wel de mol, dan is het zielig voor het concept mol. Die moet gewiekst overkomen vind ik.
Maar anderzijds is ze best gewiekst, op een aparte manier. Want hoewel zowat alles wat ze doet mislukt, en ze zo dus best wat geld verprutst, wordt ze niet echt verdacht door de andere kandidaten. Of toch niet tot voor kort, toen bleek dat de andere kandidaten dachten dat zij het rode scherm had. Dat duidt er toch op dat ondanks dat er niks bij haar lukt, ze als mol zijnde het eindelijk perfect aan het doen was: alles mislukt, maar toch wordt ze niet of amper verdacht. Dat is toch de essentie van wat een mol moet doen. Of dat nu op een meer intelligente manier gebeurt of niet, dat doet er eigenlijk niet toe. Als blijkt dat Annelies de mol is en héél wat kandidaten op het verkeerde been stonden, heeft ze het finaal zelfs beter gedaan dan Gilles, bij wie er meerdere snel op het goede spoor zaten.

Velen hebben een te stereotiep beeld van wat of hoe een mol moet zijn. "Lang meegaan in opdrachten", "subiel saboteren", "geniale ingevingen" ... Maar op wat is dat gebaseerd? Gewoon op hoe de eerdere mollen doorgaans waren. Maar waarom zou een heel ander type mol niet kunnen? En waarom zou dat dan zo slecht zijn?

Als Annelies de mol zou zijn, dan heeft ze het op haar manier gewoon knap gedaan. Hoe dan ook speelt ze een rolletje, want anders zou ze (met alle respect) nooit zo ver geraken in het spel. Als ze niet de mol is, weet ze dus wellicht wel wie het wél is. En ook dat is dan opnieuw knap.

Uiteraard is het wat zielig dat er amper wat lukt bij haar, maar daar zal ze niet van wakker liggen als ze finaal met de pot gaat lopen. 😉
Gebruikersavatar

Frolva07 mar 2017, 09:27

 2204
Iemand heeft zomaar mijn gedachten uitgetypt! 😲

tom.bastijns schreef:Maar anderzijds is ze best gewiekst, op een aparte manier. Want hoewel zowat alles wat ze doet mislukt, en ze zo dus best wat geld verprutst, wordt ze niet echt verdacht door de andere kandidaten. Of toch niet tot voor kort, toen bleek dat de andere kandidaten dachten dat zij het rode scherm had. Dat duidt er toch op dat ondanks dat er niks bij haar lukt, ze als mol zijnde het eindelijk perfect aan het doen was: alles mislukt, maar toch wordt ze niet of amper verdacht. Dat is toch de essentie van wat een mol moet doen. Of dat nu op een meer intelligente manier gebeurt of niet, dat doet er eigenlijk niet toe. Als blijkt dat Annelies de mol is en héél wat kandidaten op het verkeerde been stonden, heeft ze het finaal zelfs beter gedaan dan Gilles, bij wie er meerdere snel op het goede spoor zaten.

Velen hebben een te stereotiep beeld van wat of hoe een mol moet zijn. "Lang meegaan in opdrachten", "subiel saboteren", "geniale ingevingen" ... Maar op wat i...
Gebruikersavatar

Curio07 mar 2017, 13:17

 53
Ik begin te denken dat Annlies op Eline zit als mol. Nu ook bij de quizopdracht zei ze dat Eline waarschijnlijk verkeerd stond (ook al stond ze juist) om haar geen inbreng meer te doen krijgen in de rest van de quiz. Ik denk wel dat ze er oprecht van overtuigd was dat Monet het juiste antwoord was en dat dit niet gespeeld was. Zij zorgde er ook voor dat Eline meeging met de zangproef (ook al zong die zo vals als een kat) zodat ze haar in de gaten kon houden.
Gebruikersavatar

The hunter07 mar 2017, 14:23

 282  Uma
fréderic.chevalier schreef:Probleem bij Annelies, ik heb haar echt nog niks zien doen dat lukte. Het begon al in afl 1 waar ze de verkeerde quizvragen koos en viel en het blijft in elke proef mislopen bij haar.
Als ze niet de mol is, is dat toch een beetje zielig. is ze wel de mol, dan is het zielig voor het concept mol. Die moet gewiekst overkomen vind ik.
Ik zou het maar een ontgoochelende mol vinden. Dat ze gezien haar leeftijd geen inbreng heeft in de fysieke proeven tot daar aan toe, maar haar black-outs, vergeten brillen en andere goedkope excuses... er zijn betere manieren om te mollen lijkt mij.
Gebruikersavatar

ex-molinator07 mar 2017, 14:29

 3483  Uma
The hunter schreef:Ik zou het maar een ontgoochelende mol vinden. Dat ze gezien haar leeftijd geen inbreng heeft in de fysieke proeven tot daar aan toe, maar haar black-outs, vergeten brillen en andere goedkope excuses... er zijn betere manieren om te mollen lijkt mij.
't Is een mening als een andere maar als ze de mol is en niet opgemerkt wordt omwille van het cliché dat ze gezien haar leeftijd geen goede mol zou zijn??? Tja, zou het dan toch waar kunnen zijn dat het verstand met de leeftijd komt?
Gebruikersavatar

The hunter07 mar 2017, 15:01

 282  Uma
ex-molinator schreef:'t Is een mening als een andere maar als ze de mol is en niet opgemerkt wordt omwille van het cliché dat ze gezien haar leeftijd geen goede mol zou zijn??? Tja, zou het dan toch waar kunnen zijn dat het verstand met de leeftijd komt?
Leeftijd heeft er niets mee te maken dat ze voor mij een ontgoochelende mol zou zijn, wel de manier waarop ze dan zou saboteren. Ik denk dat Hugo ouder was toen hij de mol was in seizoen 2 en dat was voor mij een uitstekende mol.

Los van Annelies vind ik het dit jaar een stuk minder dan vorig seizoen. Je merkt gewoon dat iedereen bij elke proef zomaar wat doet in plaats van eerst rustig te overleggen, er is constant chaos en dat moet de mol niet eens zelf in de hand werken. Er ontbreekt als het ware een natuurlijke leider in de groep.
Gebruikersavatar

beagle07 mar 2017, 15:29

 77
The hunter schreef:...... . Er ontbreekt als het ware een natuurlijke leider in de groep.
Oei, en Robin doet nochthans zo zijn best om zijn troepen in het gelid te houden... 😂
Gebruikersavatar

jos.jansen07 mar 2017, 17:16

 328  Uma
Ik denk dat deze groep gewoon vol leiders zit waardoor niemand wil luisteren, een groep als dit is super makkelijk te manipuleren als mol puur omdat toch iedereen zijn/haar goesting doet.
Gebruikersavatar

Social08 mar 2017, 01:03

 353  Uma
Ja, een groep zijn ze wel, maar absoluut geen team. Het vertrouwen is er gewoonweg niet onder mekaar. Ze blijven ook telkens in dezelfde val lopen. Geen overleg op voorhand, geen duidelijke strategie, geen rechtlijnige aanpak.

Robin doet soms wel zijn best om er iets van te maken, men zou haast denken dat hij daardoor wel de mol moet zijn.
Gebruikersavatar

weyns196008 mar 2017, 08:27

 426
Laten we veronderstellen dat Annelies niet de mol is maar dat ze weet/vermoedt wie het wel is: dan moet ze toch helemaal niet actief zijn en kan ze haar tijd beter spenderen aan het observeren van wie volgens haar de mol is? Ze wordt (denk ik) door de andere spelers niet verdacht, en zo kan zij heel ver geraken in dit spel.
Gebruikersavatar

Jansen08 mar 2017, 08:52

 3423  Yens
weyns1960 schreef:Laten we veronderstellen dat Annelies niet de mol is maar dat ze weet/vermoedt wie het wel is: dan moet ze toch helemaal niet actief zijn en kan ze haar tijd beter spenderen aan het observeren van wie volgens haar de mol is? Ze wordt (denk ik) door de andere spelers niet verdacht, en zo kan zij heel ver geraken in dit spel.
Ja, maar het probleem is dat ze er zo dikwijls als eerste er uit ligt he, zeker als het fysieke proeven zijn. Dan kan ze toch niet observeren? Volgens mij zit Annelies er nog in omdat ze al van in het begin op dezelfde mol zit. Ondanks het feit dat ze op een bepaald moment aangeeft dat Bertrand haar kandidaat was, kan ik dit moeilijk geloven...
Gebruikersavatar

weyns196008 mar 2017, 08:53

 426
eveline.vanhemel schreef:Ja, maar het probleem is dat ze er zo dikwijls als eerste er uit ligt he, zeker als het fysieke proeven zijn. Dan kan ze toch niet observeren? Volgens mij zit Annelies er nog in omdat ze al van in het begin op dezelfde mol zit. Ondanks het feit dat ze op een bepaald moment aangeeft dat Bertrand haar kandidaat was, kan ik dit moeilijk geloven...
Klopt wel, maar wij weten niet hoeveel/hoe dikwijls de spelers achteraf nog napraten over de proef en op die manier kan je ook heel veel te weten komen. Door bijvoorbeeld te letten op de reacties van jouw mol tijdens die gesprekken.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 14