Annelies is niet De Mol
Gebruikersavatar

nite08 mar 2017, 09:54

 110
Stel dat Annelies de mol is, hoe zou zij dan saboteren?

De mol hoeft natuurlijk geen enthousiaste groepstrekker te zijn die probeert te saboteren vanuit een initiatiefnemerspositie. Dat was de tactiek van Gilles, maar dat werkte enkel zo omdat Gilles zijn karakter ook zo was. Annelies heeft een ander karakter en als zij de mol zou zijn, dan zou zij niet mollen vanuit een leiderspositie. Maar eerder vanuit een volgerspositie. Het is ook niet ondenkbaar dat Woestijnvis een mol heeft gekozen die tegengesteld is aan die van vorig jaar.

Het is misschien niet het ideale type mol, maar de passieve mol kan evengoed een mol zijn. De mol blijft een mens en zal zijn rol als mol invullen vanuit zijn eigen karakter.
Gebruikersavatar

Molliarty08 mar 2017, 16:23

 157
nite schreef:Stel dat Annelies de mol is, hoe zou zij dan saboteren?

De mol hoeft natuurlijk geen enthousiaste groepstrekker te zijn die probeert te saboteren vanuit een initiatiefnemerspositie. Dat was de tactiek van Gilles, maar dat werkte enkel zo omdat Gilles zijn karakter ook zo was. Annelies heeft een ander karakter en als zij de mol zou zijn, dan zou zij niet mollen vanuit een leiderspositie. Maar eerder vanuit een volgerspositie. Het is ook niet ondenkbaar dat Woestijnvis een mol heeft gekozen die tegengesteld is aan die van vorig jaar.

Het is misschien niet het ideale type mol, maar de passieve mol kan evengoed een mol zijn. De mol blijft een mens en zal zijn rol als mol invullen vanuit zijn eigen karakter.
100% mee akkoord. Zeker ook omdat het de kijker op een verkeerd been zet. Veel mensen zijn letterlijk op zoek naar Gilles 2.0.

Hoewel ik het toch maar wat slapjes zou vinden (persoonlijke mening..), toch is ze tot nu toe (er van uitgaan dat ze het is.) er goed ingeslaagd veel geld uit de pot te houden en heel weinig zelf in te brengen. PLUS, ze heeft het geluk dat er in de groep een aantal mensen zitten die zelf er voor zorgen (door geen overleg, door Choaszaaiendeluidroependewenende Robin etc.. ) dat er ook nog eens een groot aantal opdrachen niet lukt.
Maarja, dat is er vanuitgaande dat ZIJ de mol is, eh. 🙂
Gebruikersavatar

billie.holiday08 mar 2017, 18:16

 462  Bert
Daar ben ik volledig mee akkoord. We moeten geen copy van Giles hebben. Het mag van mij een passieve mol zijn, daar heb ik totaal geen problemen mee.
Gebruikersavatar

bert.verhaegen08 mar 2017, 18:52

 129
eveline.vanhemel schreef:Volgens mij zit Annelies er nog in omdat ze al van in het begin op dezelfde mol zit. Ondanks het feit dat ze op een bepaald moment aangeeft dat Bertrand haar kandidaat was, kan ik dit moeilijk geloven...
Volgens mij zijn die interviews over de stemming vertrouwelijk en heeft het voor een kandidaat die niet de mol is geen enkele zin om daarin een valse verdenking te uiten.
Gebruikersavatar

jos.jansen08 mar 2017, 21:46

 328  Uma
Molliarty schreef:PLUS, ze heeft het geluk dat er in de groep een aantal mensen zitten die zelf er voor zorgen (door geen overleg, door Choaszaaiendeluidroependewenende Robin etc.. ) dat er ook nog eens een groot aantal opdrachen niet lukt.
Jij zegt geluk, ik zeg goede screening waardoor juist deze kandidaten samen zitten.
Als je als productie kiest voor een passievere mol dan moet je er een aantal leidersfiguren inzetten waarvan je (na de interviews) weet dat ze chaos veroorzaken.
Gebruikersavatar

nite10 mar 2017, 08:57

 110
Molliarty schreef:Hoewel ik het toch maar wat slapjes zou vinden (persoonlijke mening..),
Ik zou inderdaad ook liever een actieve mol zien dan een passieve. Maar misschien heeft ze wel verschillende sabotages geplaagd dat we niet gezien hebben? Dan zou ze wel een leukere mol zijn.
Gebruikersavatar

kristien.leys10 mar 2017, 22:39

 46
Taupie02 schreef:Ze wordt toch wel door de andere kandidaten verdacht meen ik me te herinneren bij het invullen van de vragenlijst ?

Ik vond het ook heel raar dat Annelies het telefoonnummer van haar man niet wist en hierbij eerst even twijfelde alvorens neen te antwoorden. Je weet toch onmiddellijk of je dit telefoonnummer uit het hoofd kent...

Dan viel me nog het volgende op : toen Bertrand na het rode scherm het gezelschap verliet, zie je haar iets zeggen of fluisteren (het lijkt "verdoeme" te zijn. Zouden we hieruit moeten afleiden dat zij op Bertrand zat als mol (wat ook blijkt uit haar verdenkingen naar Bertrand toe bij het invullen van de vragenronde) en ze dus op dat moment beseft
dat ze zodoende op de verkeerde mol zat ? Wat denken jullie hierover ?
Het kan ook fake zijn. Ze doet alsof ze Bertrand verdenkt, maar wat als ze zelf de mol is. Bij mij zit ze bij de 3 kandidaten die de finale zullen spelen, samen met Robin en Davey! Maar ik vind ze te passief. Moesten al de kandidaten zo passief zijn als haar, dan zou ik niet meer kijken!
Mijn dochter zegt ook dat op haar werk Annelies getipt wordt als mol.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen11 mar 2017, 10:39

 8153
kristien.leys schreef:Moesten al de kandidaten zo passief zijn als haar, dan zou ik niet meer kijken!
Vier kan het dan beter later op de avond programmeren. Handig voor wie problemen heeft met inslapen 😉
Gebruikersavatar

sherlock11 mar 2017, 14:31

 216
Het is mogelijk dat Annelies de mol is maar het zou toch een vreemde mol zijn, alles bij elkaar genomen. Om de eenvoudige reden dat een passieve mol per definitie minder controle heeft over het spel. En dus ook over of er wel of niet geld wordt verdient.

Dé illustratie is de museumproef. Door helemaal niets te doen, geef je wel enorm veel speelruimte aan de niet-mollen. Het was zo eenvoudig geweest in haar positie om te vertragen, onduidelijkheid te scheppen, iemand op het verkeerde been te zetten, etc. In plaats daarvan heeft ze helemaal niets gedaan. En die proef heeft toch wel wat opgebracht met 2 van de 3 geslaagde opdrachten.

Idem bij de fietsproef: ze valt meteen af. Ik begrijp uiteraard dat het fysiek een lastige proef is maar door dadelijk te stoppen heeft ze geen enkele invloed meer op het vervolg.

Nog twee bemerkingen.

1. Ondanks het feit dat ze steeds erg snel uit de opdrachten ligt, heeft ze schijnbaar veel info over de identiteit van de mol. Sterker nog, in de speciale eliminatie was ze niet de laatste en ook niet de voorlaatste. Ook nu is ze nog in de running, wat bijna niets anders kan betekenen dat (als ze de mol niet is) ze wel een heel goed idee heeft van wie de saboteur is.

2. De vraag is of de makers een mol zouden selecteren die fysiek niet zo sterk is. Met alle respect voor Annelies, maar op een bepaalde leeftijd worden sommige proeven die heel wat inspanning vergen erg lastig. Wil je een mol waarvan je bij voorbaat weet dat zij daar gaat moeten passen? Waardoor je eigenlijk al heel wat opties tot controle, bijsturen, of saboteren uitschakelt?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen11 mar 2017, 14:36

 8153
sherlock schreef:Het is mogelijk dat Annelies de mol is maar het zou toch een vreemde mol zijn, alles bij elkaar genomen. Om de eenvoudige reden dat een passieve mol per definitie minder controle heeft over het spel. En dus ook over of er wel of niet geld wordt verdient.

Dé illustratie is de museumproef. Door helemaal niets te doen, geef je wel enorm veel speelruimte aan de niet-mollen. Het was zo eenvoudig geweest in haar positie om te vertragen, onduidelijkheid te scheppen, iemand op het verkeerde been te zetten, etc. In plaats daarvan heeft ze helemaal niets gedaan. En die proef heeft toch wel wat opgebracht met 2 van de 3 geslaagde opdrachten.

Idem bij de fietsproef: ze valt meteen af. Ik begrijp uiteraard dat het fysiek een lastige proef is maar door dadelijk te stoppen heeft ze geen enkele invloed meer op het vervolg.

Nog twee bemerkingen.

1. Ondanks het feit dat ze steeds erg snel uit de opdrachten ligt, heeft ze schijnbaar veel info over de identiteit van de mol. Sterker nog, in de special...
Volmondig mee eens.
Gebruikersavatar

kristien.leys11 mar 2017, 15:06

 46
In de museumproef was Marzena te sterk! Ze kon er geen speld tussen krijgen, maar ze heeft wel Marzena om de tuin geleid! Annelies geeft dan nog een cadeau en Marzena dacht dat ze haar kon vertrouwen! (mijn visie). En wie valt eruit bij de volgende eliminatie? Marzena!
En dan natuurlijk die fietsproef: uitvallen aan 3 km, ja maar dan wordt je alleen opgehaald door de crew en zo krijg je weer inlichting voor verdere sabotage.
En zoals je zegt: steeds vroeg eruit vallen en toch altijd alles goed invullen bij de eliminatie???
Toch wel verdacht!, maar ik heb nog verdachten hoor!
Gebruikersavatar

Noptje11 mar 2017, 20:12

 181
kristien.leys schreef:In de museumproef was Marzena te sterk! Ze kon er geen speld tussen krijgen, maar ze heeft wel Marzena om de tuin geleid! Annelies geeft dan nog een cadeau en Marzena dacht dat ze haar kon vertrouwen! (mijn visie). En wie valt eruit bij de volgende eliminatie? Marzena!
En dan natuurlijk die fietsproef: uitvallen aan 3 km, ja maar dan wordt je alleen opgehaald door de crew en zo krijg je weer inlichting voor verdere sabotage.
En zoals je zegt: steeds vroeg eruit vallen en toch altijd alles goed invullen bij de eliminatie???
Toch wel verdacht!, maar ik heb nog verdachten hoor!
Dat cadeau had ze gekregen nadat ze de test hadden ingevuld, dus heeft geen invloed meer gehad op haar al of niet verdenken van Annelies.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 14