Annelies is niet De Mol
Gebruikersavatar

ex-molinator28 feb 2017, 10:00

 3483  Uma
chicawah schreef:Zoals anderen ook al zeiden: als zij de mol is, is ze maar een flauwe mol.
Voor een flauwe mol blijft ze anders wel mooi buiten schot : het lijkt er momenteel niet op dat ze als mol verdacht wordt.
Dan denk ik toch: niet slecht gemold.
Gebruikersavatar

Frolva28 feb 2017, 10:20

 2204
ex-molinator schreef:Voor een flauwe mol blijft ze anders wel mooi buiten schot : het lijkt er momenteel niet op dat ze als mol verdacht wordt.
Dan denk ik toch: niet slecht gemold.
Toch iemand die het spelletje begrijpt. :mrgreen:

(al begrijp ik best dat velen haar een 'flauwe mol' zouden vinden, maar we weten natuurlijk nog niet wat de mol buiten beeld allemaal heeft gesaboteerd 😉 )
Gebruikersavatar

Molliarty28 feb 2017, 10:22

 157
ex-molinator schreef: Dan denk ik toch: niet slecht gemold.
Ja, daar geef ik je gelijk in. Ze is een kei in het verliezen van geld en of niet deelnemen aan opdrachten om zo niet actief mee geld te verdienen. 😃

Maar ik moet wel zeggen dat moest ze de mol zijn, ik het concept van deze mol maar wat soep zonder zout vind. Niet actief deelnemen, erg passief in iedere opdracht, maar wel erg dramatisch reageren als er dan toch iets mis gaat.

EN er toch nog inblijven ondanks je nooit iets doet moest je toch de mol niet zijn... Dat is natuurlijk straf. 😃
Gebruikersavatar

Jansen28 feb 2017, 10:27

 3423  Yens
billie.holiday schreef:Ik vind jullie reacties maar raar . Hopen dat ze eruit ligt . Is dit omdat jullie twijfelen aan jullie zelf dan ?
Neen, niet echt. Ik kan me echt niet voorstellen dat ze de Mol is, dus is haar gedrag gewoon irritant. Er zijn twee personen waarvan ik echt hoop dat ze de mol niet zijn en dat is Annelies en Robin. Dat zou een belediging aan de intelligentie van vele mollenjagers zijn, allez dat is mijn mening he 🙂.
Gebruikersavatar

nite28 feb 2017, 10:37

 110
Ze lijkt mij toch een slechte mol. Bij de meeste opdrachten werkt ze niet meer, maar ze zet zich vaak ook gewoon buitenspel. Ze heeft gewoon geen input of is niet aanwezig om zelfs maar te kunnen saboteren. Een goede mol, die doet meer dan enkel niets. Die moet actief saboteren en om dat te kunnen moet ge zelf iets betekenen in het spel.

Het enige wat een actieve sabotage kon zijn was door zichzelf verdacht te laten maken als de afvaller. Daar deed die echt super raar en enkel de mol zou daarbij winnen. Maar de kans bestaat dat dat gewoon haar karakter was natuurlijk.
Gebruikersavatar

Laleia28 feb 2017, 11:03

 306
Ik ben het eens met wat verschillende mensen hier zeggen. Als die passiviteit mollen acties zijn, is het een mol die niet bepaald tot de verbeelding spreekt. Maar ik vind haar voorlopig de enige die logisch zou zijn. Voor alle andere kandidaten heb ik een reden om te denken dat ze de mol niet zijn...
Gebruikersavatar

tom.bastijns28 feb 2017, 11:08

 26
Ik kan de reacties begrijpen van mensen die haar een "slechte" mol zouden vinden. Anderzijds kan je even goed stellen dat ze net een uitstekende mol is: ze verdient geen geld, ze helpt weinig, maar toen vorige week een persoon moest aangeduid worden met het rode scherm (en die dus niet de mol kan zijn), was het wel Annelies die werd aangeduid...
Ze wordt dus niet verdacht door de andere kandidaten, hoewel ze niet bepaald een hoogvlieger is in de proeven.

En hoewel ze vaak maar beperkte kennis KAN hebben over de proeven (omdat ze die niet meedoet (omdat ze in een andere/kleinere proef zit) of vroegtijdig moet afhaken), blijft ze er wel vlotjes in. Meer nog, ze was vorige week niet laatste en ook niet voorlaatste. Ook nu gaat ze weer vlotjes door, terwijl ze bijvoorbeeld over de fietsproef weinig kennis kon hebben.

En laat ons een kat een kat noemen, wij zijn maar de kijkers van het programma. Het spel speelde zich daar af. En daar kan Annelies blijkbaar vlotjes niets doen zonder haar (te) verdacht te maken. Het is dus niet omdat ze een "ander type" mol zou kunnen zijn, dat ze daarom ook een "slechte" mol is.
Gebruikersavatar

Molliarty28 feb 2017, 11:23

 157
tom.bastijns schreef:Ik kan de reacties begrijpen van mensen die haar een "slechte" mol zouden vinden. Anderzijds kan je even goed stellen dat ze net een uitstekende mol is: ze verdient geen geld, ze helpt weinig, maar toen vorige week een persoon moest aangeduid worden met het rode scherm (en die dus niet de mol kan zijn), was het wel Annelies die werd aangeduid...
Ze wordt dus niet verdacht door de andere kandidaten, hoewel ze niet bepaald een hoogvlieger is in de proeven.

En hoewel ze vaak maar beperkte kennis KAN hebben over de proeven (omdat ze die niet meedoet (omdat ze in een andere/kleinere proef zit) of vroegtijdig moet afhaken), blijft ze er wel vlotjes in. Meer nog, ze was vorige week niet laatste en ook niet voorlaatste. Ook nu gaat ze weer vlotjes door, terwijl ze bijvoorbeeld over de fietsproef weinig kennis kon hebben.

En laat ons een kat een kat noemen, wij zijn maar de kijkers van het programma. Het spel speelde zich daar af. En daar kan Annelies blijkbaar vlotjes niets doen zonder haar (te) verdacht te maken. Het is dus niet omdat ze een "ander type" mol zou kunnen zijn, dat ze daarom ook een "slechte" mol is.
is precies wat ik ook al zei in voorgaande antwoorden hier. Slechte mol? zeker en vast niet want het geld komt niet binnen. Maar dat is nog wat anders dan een interessante, sluwe saboterende mol. 😃 Slecht is ze zeker niet, het is ook geen slechte dame daar ben ik zeker van. Maar toch, zou het wel wat flauwtjes vinden. :|
Gebruikersavatar

nite28 feb 2017, 11:49

 110
tom.bastijns schreef:Ik kan de reacties begrijpen van mensen die haar een "slechte" mol zouden vinden. Anderzijds kan je even goed stellen dat ze net een uitstekende mol is: ze verdient geen geld, ze helpt weinig, maar toen vorige week een persoon moest aangeduid worden met het rode scherm (en die dus niet de mol kan zijn), was het wel Annelies die werd aangeduid...
Ze wordt dus niet verdacht door de andere kandidaten, hoewel ze niet bepaald een hoogvlieger is in de proeven.
Maar een mol moet toch actief kunnen saboteren. Neem nu die museumproef. In de controlekamer zit ze op een ideale locatie om iets te saboteren. Maar ze is schijnbaar te moe om iets te doen. Resultaat, alle last komt op Marzena terecht om de kandidaten te sturen en Marzena doet dat redelijk goed waardoor Annelies geen effect heeft op het slagen van de proef.

Zet nu naast Marzena bvb Robin. Die had wel hard meegewerkt, maar door zijn opgejaagd en zenuwachtig gedoe had die waarschijnlijk Marzena meer van streek gebracht en er zo voor gezorgd dat ze fouten maakt.

Toen ze haar bril niet mee had net hetzelfde. Ze werkt niet mee aan de oplossing, maar ze laat de andere kandidaten rustig naar de oplossing zoeken.
Gebruikersavatar

kim.baudart28 feb 2017, 11:51

 138
Ik zit met hetzelfde gevoel over Annelies als mogelijke mol: ze is één van mijn twee mogelijke mollen maar als zij het zou blijken te zijn zou ik wel wat teleurgesteld zijn in de manier waarop ze zichtbaar geld verloren heeft. Ik hou ook meer van 'stiekeme mollenacties' of van die flagranre 'fouten' waar je je thuis vaan afvraagt 'is dit nu een mollenactie of gewoon een flater van jewelste?'.
Een 'goede' mol moet volgens mij niet enkel zorgen dat er geen geld in de pot gaat en daarbij zoveel mogelijk onopgemerkt blijven, maar moet volgens mij toch ook mee boeiende TV maken. Aan de zijlijn zitten hopen dat de anderen falen valt daar voor mij niet onder.

Ik ben echter niet mee met jullie als het gaat over Annelies als mogelijke kandidaat. Ok, ze draagt dan misschien niet erg veel bij aan de pot, maar het feit dat ze er dan zo lang inblijft wil dan toch zeggen dat ze een goed inzicht heeft in de kandidaten, een goede mensenkennis. Pure info over het wat en hoe er gebeurd (voor het beantwoorden van de vragen) is haal je vanzelf wel uit de onderlinge besprekingen achteraf, en misschien teert zij voor het bepalen wie de mol is wel puur op haar mensenkennis en het 'lezen' van de andere mensen hun gedragingen. Als zij het spel zou winnen is dat per definitie dus niet onverdiend, vind ik.
Laatst gewijzigd door kim.baudart op 28 feb 2017, 11:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

Frolva28 feb 2017, 11:54

 2204
nite schreef:Maar een mol moet toch actief kunnen saboteren. Neem nu die museumproef. In de controlekamer zit ze op een ideale locatie om iets te saboteren. Maar ze is schijnbaar te moe om iets te doen. Resultaat, alle last komt op Marzena terecht om de kandidaten te sturen en Marzena doet dat redelijk goed waardoor Annelies geen effect heeft op het slagen van de proef.
Niets doen in de controlekamer is ook actief saboteren. :mrgreen:
Gebruikersavatar

tom.bastijns28 feb 2017, 11:57

 26
nite schreef:Maar een mol moet toch actief kunnen saboteren. Neem nu die museumproef. In de controlekamer zit ze op een ideale locatie om iets te saboteren. Maar ze is schijnbaar te moe om iets te doen. Resultaat, alle last komt op Marzena terecht om de kandidaten te sturen en Marzena doet dat redelijk goed waardoor Annelies geen effect heeft op het slagen van de proef.

Zet nu naast Marzena bvb Robin. Die had wel hard meegewerkt, maar door zijn opgejaagd en zenuwachtig gedoe had die waarschijnlijk Marzena meer van streek gebracht en er zo voor gezorgd dat ze fouten maakt.

Toen ze haar bril niet mee had net hetzelfde. Ze werkt niet mee aan de oplossing, maar ze laat de andere kandidaten rustig naar de oplossing zoeken.
Daar heb je inderdaad gelijk in. Maar de persoon die je nu vermeldt (Robin) heeft wel al ongeveer 6 keer zoveel geld verdiend dan Annelies. Maar ik begrijp wat je bedoelt. Als ze de mol is, is haar sabotage op zich niet hoogstaand.

Misschien wil ze zichzelf gewoon verdacht maken en weet ze wie de mol is. Ze was vorige week niet laatste en ook niet voorlaatste, en heeft ondertussen al 5 deelnemers overleefd. Veel meer dan ik na de eerste aflevering had gedacht in ieder geval. 🙂
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 14