Annelies is niet De Mol
Gebruikersavatar

Z.MOL28 feb 2017, 16:14

 3
In het begin van aflevering 4 vraagt Gilles aan alle kandidaten of hij/zij de mol is. Wat mij opvalt is dat iedereen opvallend of onopvallend nee knikt bij hun antwoord, behalve Annelies. Zij knikt zelfs lichtjes ja. Ik ben dus op research gegaan en volgens mijn veronderstellingen natuurlijk, liegt ze gewoon...?
Gebruikersavatar

Social28 feb 2017, 16:16

 353  Uma
ze knikt totaal niet lichtjes ja, heb het net herbekeken. Denk dat je spoken ziet.
Gebruikersavatar

K_immy01 mar 2017, 09:18

 1
Ik zag exact hetzelfde... Haar micro-expressie zegt "ja", terwijl die bij de anderen duidelijk "nee" is.
Gebruikersavatar

ex-molinator01 mar 2017, 12:06

 3483  Uma
K_immy schreef:Ik zag exact hetzelfde... Haar micro-expressie zegt "ja", terwijl die bij de anderen duidelijk "nee" is.
Waar hangt die micro? 😎
Gebruikersavatar

chicawah.janssen01 mar 2017, 12:33

 8153
Bwah, 'k weet nie...
Ik denk dat dit moeilijk is voor iedereen, zelfs voor wie niet hoeft te liegen. Net zoals bij de rode-scherm-toestand.
Wel vond ik haar "nee" er nogal raar uitkomen. Ze reageerde vrij traag en "riep" toen a.h.w. op een superkor(da)te manier nee.
Gebruikersavatar

bentxi01 mar 2017, 12:56

 43  Emanuelle
Dat was mij ook opgevallen, haar 'nee' kwam er heel geforceerd uit, terwijl de reactie van de andere kandidaten er veel spontaner uit kwam. Het wijst er toch op dat Annelies haar hart niet op haar tong heeft.
Als je dit vergelijkt met haar reactie als er opdrachten worden aangekondigd en er groepen moeten worden gemaakt, is ze er wel altijd als de kippen bij. Misschien omdat ze al op voorhand weet, waar ze wil zitten 😎
Maar in de opdrachten zelf is ze dan vaak heel passief... "Pff, ik kan da niet"; "'k Heb mijn bril niet bij"; "'k Heb een blackout". Dus ze doet bijna nooit iets om de groep vooruit te helpen, zit bijna altijd in een kleine/controlerende groep (gospelkoor/museum/scrabble) waar ze gemakkelijk het eindresultaat kan beïnvloeden. En ondertussen slaagt ze er in om toch maar niet af te vallen... Ofwel weet ze goed wie de mol is en krijgt ze voldoende informatie van de andere kandidaten over de opdrachten waar ze niet meer bij is/was, ofwel is ze zelf de mol.
Gebruikersavatar

Z.MOL01 mar 2017, 20:42

 3
Als ze de mol is, heeft ze al flink wat gesaboteerd, maar zo opvallend...
Ik ben niet zeker, maar zij is wel mijn hoofdverdachte.
Gebruikersavatar

marc.vangils02 mar 2017, 00:05

 25
Z.MOL schreef:Als ze de mol is, heeft ze al flink wat gesaboteerd, maar zo opvallend...
Ik ben niet zeker, maar zij is wel mijn hoofdverdachte.
Wat heeft ze gesaboteerd? Goh dat heb ik dan gemist. Er is een verschil tussen niks doen en saboteren!

Door naast iemand te staan die bij de kunstroof gewoon vet geld binnen laat komen,en daar niks aan proberen te verhinderen is Annelies gewoon gefaald als mol voor mij.
Gebruikersavatar

Frolva02 mar 2017, 00:09

 2204
Als dat het criterium is. Wie komt er dan nog in aanmerking om de (niet gefaalde) mol te zijn?
Laatst gewijzigd door Frolva op 02 mar 2017, 00:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

johan.maes02 mar 2017, 08:40

 153  Sven
Frolva schreef:Als dat het criterium is. Wie komt er dan nog in aanmerking om de (niet gefaalde) mol te zijn?
Davey? 😛

Al zou ik Hans ook geniaal vinden gewoon door het feit dat hij er achteraf is bijgekomen (om dan wel niet echt goed te mollen maar soit).
Gebruikersavatar

Frolva02 mar 2017, 09:56

 2204
johan.maes schreef:Davey? 😛

Al zou ik Hans ook geniaal vinden gewoon door het feit dat hij er achteraf is bijgekomen (om dan wel niet echt goed te mollen maar soit).
Davey en Hans hebben met hun tweetjes de fietsproef doen slagen, dus die hebben (daar) toch gefaald als mol. :mrgreen:

Saboteren tijdens de fietsproef kon bovendien (zowel door Davey als door Hans) ongemerkt. Saboteren (door Annelies) tijdens de museumproef kon niet discreet, omdat er altijd iemand (Marzena) bij was. 😉
Gebruikersavatar

johan.maes02 mar 2017, 10:23

 153  Sven
Frolva schreef:Davey en Hans hebben met hun tweetjes de fietsproef doen slagen, dus die hebben (daar) toch gefaald als mol. :mrgreen:

Saboteren tijdens de fietsproef kon bovendien (zowel door Davey als door Hans) ongemerkt. Saboteren (door Annelies) tijdens de museumproef kon niet discreet, omdat er altijd iemand (Marzena) bij was. 😉
Ik ga akkoord en daarom ben ik ook beginnen twijfelen aan Davey als mol na aflevering 4. Hij leek echt de voortrekker te zijn van deze proef. Maar aangezien er op het einde maar 1000€ is verdiend kan je ook stellen dat hij misschien toch niet zo slecht gemold heeft. Het doet me ook denken aan Gilles die vorig jaar bij enkele proeven er ook volledig voor ging (en soms ook geld binnenhaalde).

Bij Hans kan je redeneren dat hij misschien ingelicht was dat er maar 1000€ was verdiend en dat hij daarom ervoor gekozen heeft toch op tijd binnen te komen om niet verdacht te worden (cf. de metroproef met Gilles van vorig jaar).

Het zou natuurlijk ook kunnen dat we (ik) ons teveel spiegelen aan de uitstekende mol die Gilles vorig jaar was en dat we dit jaar met een ander type mol zitten. Maar daarom niet minder efficiënt, er is voorlopig 6500€ minder verdiend dan vorig jaar. Volgens De Morgen dankzij Cathy, maar ik denk eerder dat het grotendeels dankzij Stijn was.