Annelies is niet De Mol
Gebruikersavatar

chicawah.janssen18 mar 2017, 15:49

 8153
sherlock schreef:Ik heb het in een ander topic al geplaatst maar hierbij nog eens mijn bedenkingen bij Annelies.

Als blijkt dat Annelies echt de mol is, ga ik enorm verbaasd zijn.

Haar strategie:

- Mandela-run: ik val, het is voorbij.
- Muziek-proef: ik weet niets.
- Museum-proef: ik doe helemaal niets.
- Fietsproef: ik stop na enkele kilometer.
- Duikproef: ik krijg een paniekaanval.

Ik kan me gewoon niet inbeelden dat je als mol zo passief te werk gaat. Je hebt helemaal geen controle meer, je verliest overal de mogelijkheid om te mollen en je gaat er als het ware bij liggen.

Waarom zit Annelies er dan nog in? Ze kent eenvoudigweg de identiteit van de mol.
Je zegt wat ik denk maar bent er enkele vergeten:
- Scrabble: ik bak er niets van maar heb dat aan Robin te danken.
- Hunger games: ik laat mij onmiddellijk afknallen (Sam, vlam!).
- Golfproef: ik heb mijn bril niet bij.
Gebruikersavatar

sherlock18 mar 2017, 15:55

 216
chicawah schreef:Je zegt wat ik denk maar bent er enkele vergeten:
- Scrabble: ik bak er niets van maar heb dat aan Robin te danken.
- Hunger games: ik laat mij onmiddellijk afknallen (Sam, vlam!).
- Golfproef: ik heb mijn bril niet bij.
Helemaal correct.

Dan kan je nu toch echt niet zeggen dat zij de mol is? Want de facto: als je als mol niets onderneemt geef je de echte spelers vrij spel. "Doe maar jongens, ik leg jullie niets in de weg!"
Gebruikersavatar

ex-molinator18 mar 2017, 16:00

 3483  Uma
dennis.pellegrims schreef:...
Met andere woorden interpreteerde ik dat als een serieuze tip. Zonder bril ziet ze niet goed - letterlijk vertaald, zonder bril ziet ze niets! Dus is ze blind. En wat is er dan nog beter te vergelijken? Een mol is ook blind! ...
"Een mol is blind" is hier al zoveel keer gepasseerd dat het tijd wordt om het nog eens te ontkrachten.
Er zijn veel soorten mollen, daarvan is enkel de soort "blinde mol" echt blind vanwege een membraan dat de ogen permanent gesloten houdt. Andere molsoorten zijn gewoon slechtziend maar in een mollengang zien ze beter dan mensen (o.a. door verhoogde waarneming d.m.v. de "snor"haren.
De echte blinden zijn de "naakte molratten"maar dat zijn geen mollen, is een totaal andere diersoort.
Los daarvan worden mollen in overleveringen en verhaaltjes wel steeds al slimme dieren voorgesteld (denk maar bvb aan hoe moeilijk het kan zijn om een mol te vangen).
Tevens: zonder bril ziet ze niet goed en dan wordt dat "letterlijk vertaald"??? Dus???" Ze is blind".
Er mag wat dichterlijke vrijheid zijn in de redeneringen maar dit is dan geen poëzie meer. :roll:


edit: ik had eerst naakte mollen geschreven en de dierkundigen onder ons begonnen al te steigeren: het gaat dus over naakte molratten (die ook geen ratten zijn)
Laatst gewijzigd door ex-molinator op 18 mar 2017, 16:09, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen18 mar 2017, 16:01

 8153
sherlock schreef:Helemaal correct.

Dan kan je nu toch echt niet zeggen dat zij de mol is? Want de facto: als je als mol niets onderneemt geef je de echte spelers vrij spel. "Doe maar jongens, ik leg jullie niets in de weg!"
Iek em aur dan oek nog gien seconde verdaacht! :mrgreen:
Gebruikersavatar

Jansen18 mar 2017, 16:04

 3423  Yens
chicawah schreef:Je zegt wat ik denk maar bent er enkele vergeten:
- Scrabble: ik bak er niets van maar heb dat aan Robin te danken.
- Hunger games: ik laat mij onmiddellijk afknallen (Sam, vlam!).
- Golfproef: ik heb mijn bril niet bij.
En in de trailer voor maandag in de rugbyproef: ik heb een spier verrokken, ik kan niet meer lopen.
En dan Robin zijn reactie: "Ik ga mijn broek uitdoen".... HELP!!!
Gebruikersavatar

chicawah.janssen18 mar 2017, 16:08

 8153
eveline.vanhemel schreef:En in de trailer voor maandag in de rugbyproef: ik heb een spier verrokken, ik kan niet meer lopen.
En dan Robin zijn reactie: "Ik ga mijn broek uitdoen".... HELP!!!
😂 😂 😂

😲 Als het dan maar alleen zijn sportbroek is! Of moet hij nu eindelijk met de (rozerode) billen bloot? 😉
Gebruikersavatar

Torremolinos18 mar 2017, 16:21

 264
Vreemd vind ik ook dat als Annelies dan eens iets uitvoert, dat ook totaal niet benadrukt wordt. In de golfproef was zij er wel in geslaagd om te scoren, maar daar wordt echt niks van getoond. Terwijl het Sam toch niet lukte. Daar konden ze haar eens in de verf zetten, maar dan doen ze dat niet. Als zij de mol zou zijn, zouden ze die kans toch benutten?
Soms heb ik ook het gevoel dat ze wat negatiever wordt getoont dat wat de werkelijkheid is. En wees eens eerlijk, Eline heeft niet zo veel meer gepresteerd dan Annelies, maar zij wordt veel minder in een negatief daglicht gesteld.
Gebruikersavatar

Jay-Lo18 mar 2017, 16:37

 1690  Sven
Torremolinos schreef:Vreemd vind ik ook dat als Annelies dan eens iets uitvoert, dat ook totaal niet benadrukt wordt. In de golfproef was zij er wel in geslaagd om te scoren, maar daar wordt echt niks van getoond. Terwijl het Sam toch niet lukte. Daar konden ze haar eens in de verf zetten, maar dan doen ze dat niet. Als zij de mol zou zijn, zouden ze die kans toch benutten?
Soms heb ik ook het gevoel dat ze wat negatiever wordt getoond dat wat de werkelijkheid is. En wees eens eerlijk, Eline heeft niet zo veel meer gepresteerd dan Annelies, maar zij wordt veel minder in een negatief daglicht gesteld.
Dat is helemaal ook mijn idee. Annelies zal echt wel een toffe dame zijn, dat merk je in de momenten buiten de proeven en toen haar man op bezoek was. Ze wordt gewoon zo in beeld gebracht. Davey bvb zegt aan de telefoon tegen zijn vriendin dat hij al keiveel "geblèt" heeft, en ik geloof dat, maar dat wordt niet getoond. Robin wordt dan weer afgeschilderd als de wener, van alles schrik. Alleen Eline wordt zo een beetje op de achtergrond gehouden, al vind ik haar reacties ( de opluchting dat ze mee mag op het vliegtuig enzo) wel echt.
Eerlijk, ik weet het niet, maar als Eline er maandag nog inzit, moet ik alles toch nog eens herbekijken.
Gebruikersavatar

Curio18 mar 2017, 22:05

 53
eveline.vanhemel schreef:En in de trailer voor maandag in de rugbyproef: ik heb een spier verrokken, ik kan niet meer lopen.
En dan Robin zijn reactie: "Ik ga mijn broek uitdoen".... HELP!!!
Hij denkt misschien dat hij de superman is waar ze naar roepen 😛 , die loopt ook altijd in zijn onderbroek rond 😂
Gebruikersavatar

bert.verhaegen18 mar 2017, 23:14

 129
sherlock schreef:Ik heb het in een ander topic al geplaatst maar hierbij nog eens mijn bedenkingen bij Annelies.

Als blijkt dat Annelies echt de mol is, ga ik enorm verbaasd zijn.

Haar strategie:

- Mandela-run: ik val, het is voorbij.
- Muziek-proef: ik weet niets.
- Museum-proef: ik doe helemaal niets.
- Fietsproef: ik stop na enkele kilometer.
- Duikproef: ik krijg een paniekaanval.

Ik kan me gewoon niet inbeelden dat je als mol zo passief te werk gaat. Je hebt helemaal geen controle meer, je verliest overal de mogelijkheid om te mollen en je gaat er als het ware bij liggen.

Waarom zit Annelies er dan nog in? Ze kent eenvoudigweg de identiteit van de mol.
Toch even nuanceren:
- ik geloof niet dat de mol met opzet gaat vallen (met geschaafde knie al resultaat) en die val maakte volgens mij geen deel uit van haar strategie. Ze was al voldoende aan het "mollen" met de quizvragen zelf. 😃
- muziekproef: bedoel je de proef met de klokken? Bertrand wist zelf ook niet veel meer dan haar dus hier kon ze vrij onopvallend "mollen". In het interview benadrukte ze nog eens extra dat Bertrand toch meer had moeten weten als Studio Brussel-luisteraar van zijn leeftijd.
- museumproef: Marzena is een assertieve vrouw en ze hadden duidelijk afgesproken dat enkel Marzena het woord ging voeren en dat Annelies enkel ging spreken als de bewaker het parcours van de deelnemers zou gaan kruisen. Uiteraard gaat ze niet alsnog opvallend zelf beginnen praten en lijkt ze voor de kijker dan erg passief. Er viel volgens mij op dat moment op geen andere manier meer te "mollen" dan een black-out te veinzen zodat de bewaker toch kandidaten zou kunnen betrappen. Anders wist Marzena direct dat zij de mol is.
- fietsproef: het lijkt mij niet ondenkbaar dat deze proef fysiek te zwaar was voor Annelies en dat ze dat zelfs al op voorhand wist. Ze had misschien nog wat langer kunnen aanklampen bij rode lantaarn Hans, maar zoiets kan je natuurlijk ook niet lang volhouden. Eline stopte ook niet veel later dus echt makkelijk zal het dan wel niet geweest zijn. Dit lijkt me geen tactiek.
- duikproef: Als de paniekaanval niet gespeeld was, dan is het zeker geen tactiek. In het andere geval is het uitstekend geacteerd en zaait ze extra verwarring door alsnog de juiste bagage te kiezen en geld binnen te halen voor de groep.
Gebruikersavatar

Frolva18 mar 2017, 23:34

 2204
bert.verhaegen schreef:- muziekproef: bedoel je de proef met de klokken? Bertrand wist zelf ook niet veel meer dan haar dus hier kon ze vrij onopvallend "mollen". In het interview benadrukte ze nog eens extra dat Bertrand toch meer had moeten weten als Studio Brussel-luisteraar van zijn leeftijd.
Annelies is inderdaad de enige die juiste antwoorden heeft gegeven tijdens de klokkenproef.
Bertrand wist niets, maar van hem weten we ondertussen dat hij niet de mol is.

Deze proef is voor mij de aanleiding geweest om Annelies te gaan verdenken. Ik vind het immers heel verdacht dat er van die proef zo weinig werd getoond; zo weten we van (als ik me niet vergis) 5 woorden niet in welke songs ze zouden moeten te vinden zijn. Mijn gevoel is dat Annelies nog wel andere antwoorden had moeten vinden, en dat wij dat als kijker ook wel zouden hebben gemerkt. 😉
Gebruikersavatar

glashelder19 mar 2017, 00:31

 53
Jay-Lo schreef:Dat is helemaal ook mijn idee. Annelies zal echt wel een toffe dame zijn, dat merk je in de momenten buiten de proeven en toen haar man op bezoek was. Ze wordt gewoon zo in beeld gebracht. Davey bvb zegt aan de telefoon tegen zijn vriendin dat hij al keiveel "geblèt" heeft, en ik geloof dat, maar dat wordt niet getoond. Robin wordt dan weer afgeschilderd als de wener, van alles schrik. Alleen Eline wordt zo een beetje op de achtergrond gehouden, al vind ik haar reacties ( de opluchting dat ze mee mag op het vliegtuig enzo) wel echt.
Eerlijk, ik weet het niet, maar als Eline er maandag nog inzit, moet ik alles toch nog eens herbekijken.
Dat is eigenlijk een beetje hoe ik het zie. Ik heb geen idee wie de mol is (ik maak mezelf niet wijs dat ik zoiets kan vinden, zeker niet met dat geknip en geplak), maar ik kan wel elke week min of meer raden wie eruit gaat. Vorige week twijfelde ik bijvoorbeeld tussen Sam en Eline. En de week ervoor Hans was ook logisch. Gewoon omdat het telkens dié kandidaten zijn die veel minder belicht worden, minder goed uitgewerkt en veel minder in beeld komen of een uitgesproken persoonlijkheid lijken te hebben. Ze hebben natuurlijk wel allemaal een eigen karakter hé, en hoe verder je in het spel komt hoe beter uitgeschreven ze zijn (zie bijvoorbeeld Sam), maar Sam was minder uitgesproken dan Davey, Annelies, Robin en Eline. En deze laatste is dan op haar beurt weer minder 'uitgevleesd' dan Davey, Annelies en Robin. Dus de persoon die mij het minste zegt of van wie ik het minste weet of ik het minst goed kan inschatten... Die vliegt er meestal uit :mrgreen:

En omgekeerd werkt het ook. No way dat iemand als Robin er in de eerste paar afleveringen uit zou vliegen. Niet dat Woestijnvis daarin manipuleert (in de eliminaties, bedoel ik), maar wél omdat ze die zo leuk in beeld brengen met zijn opvliegendheid en al die kleine irritante trekjes... No way dat ze van hem een heel typetje maken terwijl ze weten dat hij er na twee afleveringen uit ligt 😉

Nu goed, aan de andere kant... Vorig jaar vond ik Gilles ook zo'n onverdachte verschijning. Die liep daar zo maar wat tussen, sprong er niet echt uit. In de voorlaatste aflevering (voor de ontknoping) bedacht ik mij dat het eigenlijk wel fantastisch zou zijn als Gilles de mol zou zijn... want totaal onverdacht. En dus. 😉