Annelies is niet De Mol
Gebruikersavatar

bert.verhaegen05 mar 2017, 19:04

 129
Het viel me op dat Annelies plots heel overtuigd enkele juiste antwoorden gaf bij de muziekfragmenten. Vooral het antwoord "patience" kwam van uit het niets. Ze leek dit antwoord niet echt vanuit zichzelf te weten maar dit leek eerder op voorhand ingefluisterd. Als ze de mol is, dan wist ze uiteraard al dat het antwoord op het eerste muziekfragment "reach out and touch..." fout was, waardoor haar juiste antwoorden toch niet veel opleverden en haar plots in een beter en minder verdacht daglicht konden stellen.
Gebruikersavatar

Holmes05 mar 2017, 19:55

 395
De juiste antwoorden van Annelies kwamen vóór Bertrand "good hope" had gekozen als ontbrekend woord voor een ander liedje. Dus tot dan toe kon de proef nog altijd slagen => helaas geen argument om Annelies als mol aan te duiden. 😉
Gebruikersavatar

bert.verhaegen05 mar 2017, 20:33

 129
Tenzij ze inderdaad wist dat "faith" het antwoord was op het eerste fragment. Op het einde kiezen gokken ze vrij snel en eensgezind voor "faith", ook al waren er nog drie andere mogelijkheden. Het lijkt me raar dat Betrand plots op eigen houtje beslist "we gaan dan voor faith". We krijgen het niet echt te zien in de aflevering, maar het lijkt mij zeker dat ze hier al over overlegd hebben of er toch tenminste iets over gezegd. Het kan dus best zijn dat Annelies subtiel aangestuurd heeft om op het einde "faith" te kiezen. Ze had daarvoor alle tijd om dit subtiel aan te doen, al van na het allereerste fragment.
Gebruikersavatar

Molliarty05 mar 2017, 20:45

 157
Als je Annelies haar playlist bekijkt, is het niet zo heel erg verwonderend (is dit een woord? Anders nu wel) dat ze die liedje kent. 🙂
Gebruikersavatar

Jay-Lo05 mar 2017, 20:53

 1690  Sven
Als Annelies de mol is, maakt het haar niet uit of de proef slaagt of niet. Ze moet alleen de pasvragen kiezen, en dag geld. Het is dan ook niet gek dat ze deze x wel meewerkte.
Gebruikersavatar

ex-molinator05 mar 2017, 21:01

 3483  Uma
Molliarty schreef:Als je Annelies haar playlist bekijkt, is het niet zo heel erg verwonderend (is dit een woord? Anders nu wel) dat ze die liedje kent. 🙂
Mental note * - delete verwonderlijk, add verwonderend (als adjectief) 😉
Gebruikersavatar

Frolva05 mar 2017, 22:45

 2204
Jay-Lo schreef:Als Annelies de mol is, maakt het haar niet uit of de proef slaagt of niet. Ze moet alleen de pasvragen kiezen, en dag geld. Het is dan ook niet gek dat ze deze x wel meewerkte.
Taak van de mol is natuurlijk ook om niet te snel ontmaskerd te worden.
Dat kan de mol bijvoorbeeld doen door ogenschijnlijk heel goed mee te werken aan een proef, zoals Annelies gedaan heeft met de klokkenproef; enkel zij heeft correcte antwoorden gegeven. De inbreng van Bertrand (waarvan we ondertussen weten dat hij de mol niet is) was nul.

Ook al lukte de proef uiteindelijk niet, en werd er enkel voor pasvragen gespeeld, bij Bertrand kan zo de indruk ontstaan dat Annelies er alles aan gedaan heeft om de proef te doen slagen.
En indien Bertrand en Annelies nadien aan de andere kandidaten over de proef vertellen (wat wel het geval zal zijn) dan komt Annelies daar onverdacht uit.

Blijft voor mij het grootste 'raadsel' van dit seizoen, waarom zo weinig liedjes van de klokkenproef werden getoond. De enige verklaring die ik daarvoor kan verzinnen, is dat het te duidelijk zou zijn dat Annelies niet op haar best heeft gespeeld (hetgeen voor Bertrand niet opviel, omdat hij er zelf niets van bakte).
Gebruikersavatar

bert.verhaegen05 mar 2017, 22:59

 129
Ik vind de manier waarop ze het antwoord "patience" geeft erg verdacht. Ofwel wéét je het antwoord en dan zeg je "het is patience" of "ik ben vrij zeker dat het patience is", ofwel weet je het niet en dan zeg je "ik weet het niet zeker" of "ik denk misschien patience". Maar je zegt toch niet out of the blue "ik zou voor patience gaan?"? Ik vind Annelies sowieso erg subassertief overkomen in het programma, niet enkel hier, en dit lijkt mij niet echt te passen bij een leerkracht...
Gebruikersavatar

chicawah.janssen06 mar 2017, 10:57

 8153
bert.verhaegen schreef:Ik vind Annelies sowieso erg subassertief overkomen in het programma, niet enkel hier, en dit lijkt mij niet echt te passen bij een leerkracht...
Ofwel is ze een leerkracht die over zich heen laat lopen... Haar speechke waarbij ze Marzena beloonde met een halssnoer, was toch echt wel typisch leerkracht. Ik heb mij daar echt aan geërgerd.
Gebruikersavatar

ex-molinator06 mar 2017, 11:00

 3483  Uma
chicawah schreef:... Ik heb mij daar echt aan geërgerd.
Maar allez ... Ze heeft haar geloof toch laten vallen - dat is toch positief 😛
Gebruikersavatar

chicawah.janssen06 mar 2017, 11:08

 8153
ex-molinator schreef:Maar allez ... Ze heeft haar geloof toch laten vallen - dat is toch positief 😛
Dat in ieder geval!