Annelies is niet De Mol
Gebruikersavatar

sherlock11 mar 2017, 15:02

 216
Laleia schreef:Ik ben het hier compleet mee eens.
Idem. Je moet eens kijken naar de lichaamstaal van Bertrand.

Als ie zegt "Groen" zie je hem al enorm slikken. (SLIK!) Hij zegt voorts (volgens de montage toch) amper een woord tijdens het gesprek en houdt zich compleet op de vlakte. Hij kijkt ook heel vaak gewoon links of rechts naast zich, maar nooit iemand direct in de ogen voor zich. Marzena sleept hem erbij en dan laat ie weten dat ie eigenlijk daarvoor sowieso inderdaad nerveus was, dan zwijgt ie en laat ie Marzena naar Annelies kijken. Dan verschuift de focus naar haar en we horen Bertrand voor de stemming nog eens Annelies verdenken om de aandacht van hem af te leiden. Dan hoor je hem niet meer piepen voor de rest van het debat.

Ik acht het heel waarschijnlijk dat zijn scherm rood was.
Gebruikersavatar

Noptje11 mar 2017, 20:14

 181
sherlock schreef:Idem. Je moet eens kijken naar de lichaamstaal van Bertrand.

Als ie zegt "Groen" zie je hem al enorm slikken. (SLIK!) Hij zegt voorts (volgens de montage toch) amper een woord tijdens het gesprek en houdt zich compleet op de vlakte. Hij kijkt ook heel vaak gewoon links of rechts naast zich, maar nooit iemand direct in de ogen voor zich. Marzena sleept hem erbij en dan laat ie weten dat ie eigenlijk daarvoor sowieso inderdaad nerveus was, dan zwijgt ie en laat ie Marzena naar Annelies kijken. Dan verschuift de focus naar haar en we horen Bertrand voor de stemming nog eens Annelies verdenken om de aandacht van hem af te leiden. Dan hoor je hem niet meer piepen voor de rest van het debat.

Ik acht het heel waarschijnlijk dat zijn scherm rood was.
Yup ik was er ook redelijk van overtuigd dat hij het rode scherm had. Ik hoop dat we dit te weten zullen komen aan het einde van dit seizoen.
Gebruikersavatar

ONBEKEND11 mar 2017, 20:18

 
Ik denk ook dat het Bertrand was die het rode scherm kreeg, voor dezelfde redenen.
Gebruikersavatar

Moldedju14 mar 2017, 11:55

 507  Yens
Terug even on topic.
Monet-Manet bleef maar door mijn hoofd spoken. De vraag was "Welke franse meester schilderde Déjeuner sur l'herbe". Monet en Manet hebben het alletwee geschilderd, zoals we weten, maar de vraag was welke meester. Wel, alleen Manet had een leerlinge en was dus ook meester (ik heb bij Monet in elk geval niets teruggevonden). Manet was dan het enige juiste antwoord. Geen foutje dus van de productie maar wel een doordenker.
Een serieuse instinker met de nadruk op meester, en wie geeft er les in het gezelschap: Annelies!
Een echte kwisvraag ook en wie organiseert er kwissen: Annelies
Maar het wordt nog interessanter want. De enige leerlinge van Manet is: Eva Gonzales
https://en.wikipedia.org/wiki/Eva_Gonzal%C3%A8s
Geboortedatum van Eva Gonzales: 19/04
Geboortedatum van Annelies: 19/04
Bovendien is één van haar werken: an actress with a mask
[ external image ]
Hmmm, zou dit nu allemaal toevallig zijn?
Gebruikersavatar

ex-molinator14 mar 2017, 12:27

 3483  Uma
Moldedju schreef:...
Hmmm, zou dit nu allemaal toevallig zi...
Man, man, man : hoever gaan we het nog zoeken? 😉
Maar dit is wel een mooi staaltje opzoekwerk en goed doorgedacht.

Het enige dat ik zou kunnen aanhalen als tegenargument is dat dit dus ook onmogelijk als hint voor de kandidaten bedoeld kan zijn - enkel voor de echte speurders vanop afstand, en dat soort hint zit er zeker in.
Damn, mijn twijfel over Annelies was weg, maar komt nu ineens weer boven water.
Gebruikersavatar

Moldedju14 mar 2017, 12:32

 507  Yens
ex-molinator schreef: Het enige dat ik zou kunnen aanhalen als tegenargument is dat dit dus ook onmogelijk als hint voor de kandidaten bedoeld kan zijn - enkel voor de echte speurders vanop afstand, en dat soort hint zit er zeker in.
Damn, mijn twijfel over Annelies was weg, maar komt nu ineens weer boven water.
Helemaal eens, enkel voor de speurders niet voor de kandidaten.
En helemaal eens, mijn twijfel was ook weg. Kan er niet gewoon iemand een leerling van Monet vinden. :?
Gebruikersavatar

itchy.tzekrallo14 mar 2017, 12:44

 129
Zeer tof gevonden,
maar dat zou betekenen dat de makers het geboortedatum van de mol nemen en dan op zoek gaan op het internet totdat ze iets vinden dat ze op die manier versleutelen kunnen. Ik denk dat zoiets te veel tijd zou kosten en hoe begin je daaraan?
Geboortedata van bekenden of zo?
Gebruikersavatar

ex-molinator14 mar 2017, 13:01

 3483  Uma
itchy.tzekrallo schreef:Zeer tof gevonden,
maar dat zou betekenen dat de makers het geboortedatum van de mol nemen en dan op zoek gaan op het internet totdat ze iets vinden dat ze op die manier versleutelen kunnen. Ik denk dat zoiets te veel tijd zou kosten en hoe begin je daaraan?
Geboortedata van bekenden of zo?
Ik denk dat goed meevalt qua tijd.
Er is een groot verschil tussen wat Woestijnvis moet doen en wat wij moeten doen.
Woestijn heeft 1 kandidaat met een aantal eigenschappen (bvb geboortedatum) en zoekt gericht (zoek zelf maar eens in Google op je geboortedatum en speciale gebeurtenissen op die datum of op bekende personen die op die dag geboren zijn). En Woestijnvis weet welk soort link(s) ze willen.
Wij hebben 10 kandidaten (dit jaar zelfs 11) en elvendertig eigenschappen en geen flauw idee waarnaar we moeten zoeken.
Gebruikersavatar

Moldedju14 mar 2017, 13:41

 507  Yens
itchy.tzekrallo schreef:Zeer tof gevonden,
maar dat zou betekenen dat de makers het geboortedatum van de mol nemen en dan op zoek gaan op het internet totdat ze iets vinden dat ze op die manier versleutelen kunnen. Ik denk dat zoiets te veel tijd zou kosten en hoe begin je daaraan?
Geboortedata van bekenden of zo?
Geboortedatum en schilderij kunnen inderdaad ook toeval zijn. Ik hoop het inderdaad. Het blijft trouwens ook raar dat als Annelies de mol zou zijn, ze haar hier eigenlijk heel verdacht hebben gemaakt door geen toelichting te geven. Als ze de mol is, zou je verwachten dat ze toelichten dat Monet en Manet dit werk hebben gemaakt maar dat alleen Manet een meester was. Op die manier werd ze dan weer wat minder verdacht. :?
Gebruikersavatar

ONBEKEND14 mar 2017, 18:43

 
Op zich denk ik dat het woord "meester" dat Gilles er bij zei, wel degelijk zorgt dat er maar 1 juist antwoord op de vraag is. Waardoor de proef niet oneerlijk gespeeld is geweest, wat we wel eerst dachten (toen zowel Manet en Monet het juiste antwoord was). Dus dit lijkt me opgelost, er is niet gelogen geweest dat er maar 1 juist antwoord is.

Echter, denk ik dat de geboortedatum gewoon toevallig is. De oplossing moet voor zowel voor de kandidaten als voor de kijkers op te lossen zijn op een vrij simpele, maar logische manier. Dit is niet iets wat zomaar iedereen weet.

Maar door die doordenker er in te steken, wordt onze aandacht er wel naar getrokken dat hier ergens een tip moet in schuilen.

Dus volgens mij blijft de tip hier nog steeds gewoon "schilderij" en later in het programma strookiesverhaal, en er is toevallig een schilderij met strookies 😉 Dus dat moet volgens mij de tip zijn, alleen moet nog het antwoord gevonden worden wat het juist betekent of naar wie het leidt. En ik ben ook niet helemaal zeker, maar vermoed toch dat we naar 2 kleuren (want 2 juiste antwoorden, mAnet en mOnet) uit het schilderij met de strookies moeten zoeken bij een kandidaat. En ik weet, Robin heeft die kledij al eerder aangehad, maar dat op zich hoeft niet te betekenen, dat dit niet correct kan zijn. Robin had blAuw en rOod aan.
Gebruikersavatar

Moldedju14 mar 2017, 20:43

 507  Yens
Blijven zoeken Sandra, binnen en buiten de Robintunnel 😉
Gebruikersavatar

Frolva14 mar 2017, 20:46

 2204
sandra.impe schreef:Op zich denk ik dat het woord "meester" dat Gilles er bij zei, wel degelijk zorgt dat er maar 1 juist antwoord op de vraag is.
Monet was ook een "meester" hoor, in de gebruikelijke betekenis van "kunstenaar van naam" (Van Dale). 😉
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9