Annelies is niet De Mol
Gebruikersavatar

chicawah.janssen10 mar 2017, 12:15

 8153
eveline.vanhemel schreef:Zeker en vast een kandidaat die op een wel heel doorzichtige manier aan het mollen is. Dat van Marie Curie dat weet toch iedereen... De Notre Dame er als hoogste gebouw uitpikken was ook zoiets... als ze nu Big Ben had genomen dan had ik er nog kunnen inkomen (heb daar zelf even aan getwijfeld). Monet/Manet daar bestaat discussie over omdat ze allebei een déjeuner sur l'herbe hebben geschilderd. Die vraag was voor mij de grootste instinker er tussen. Maar als je weet dat op de fiche van Annelies bij haar hobby's "organiseren van kwissen" staat, tja... dan verwacht je toch echt niet dat ze zoveel fouten maakt!
Daar kan ik het alleen maar mee eens zijn. In Afl. 1 maakte ze bij haar quizvragen aan Eline ook enkele bizarre keuzes.
In ieder geval heeft ze nu een goeie instinker voor als ze zelf nog eens een quiz organiseert 😉
Gebruikersavatar

Frolva10 mar 2017, 12:17

 2204
eveline.vanhemel schreef:De Notre Dame er als hoogste gebouw uitpikken was ook zoiets... als ze nu Big Ben had genomen dan had ik er nog kunnen inkomen (heb daar zelf even aan getwijfeld).
Ik begrijp best dat je niet de hoogtes van alle gebouwen van buiten kent. En 90, 96 en 102 meter ligt nu ook weer niet zó ver uit elkaar, temeer daar het verschillende types van gebouwen zijn.
Gebruikersavatar

nite10 mar 2017, 12:20

 110
Frolva schreef:Ik begrijp best dat je niet de hoogtes van alle gebouwen van buiten kent. En 90, 96 en 102 meter ligt nu ook weer niet zó ver uit elkaar, temeer daar het verschillende types van gebouwen zijn.
Ik had dat toch niet geweten en zeker niet met zekerheid. Er valt wel iets te zeggen over te gokken dat het nieuwste gebouw het hoogste is. Maar zelfs dat...
Gebruikersavatar

Frolva10 mar 2017, 12:22

 2204
nite schreef:zeker niet met zekerheid
Zou een goede slogan zijn!

(wel geen idee waarvoor :mrgreen: )
Gebruikersavatar

Muls10 mar 2017, 14:03

 18
chicawah schreef:Ze stemden op haar omdat Eline, die volgens mij het rode scherm kreeg, zeer handig de aandacht op Annelies vestigde en Annelies daar nogal nerveus op reageerde.
Ik vond niet dat Annelies zenuwachtig reageerde. Ze zat zelfs te triomferen, zie ook andere post. Bertrand daarentegen wist met zichzelf geen blijf, kon precies geen woord meer zeggen terwijl hij anders niet op zijn mond gevallen was. Ik vermoed dat hij een rood scherm te zien had gekregen.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen10 mar 2017, 14:08

 8153
Muls schreef:Ik vond niet dat Annelies zenuwachtig reageerde. Ze zat zelfs te triomferen, zie ook andere post. Bertrand daarentegen wist met zichzelf geen blijf, kon precies geen woord meer zeggen terwijl hij anders niet op zijn mond gevallen was. Ik vermoed dat hij een rood scherm te zien had gekregen.
Als het Bertrand was, dan heeft die toch geen voordeel gehad van de extrakennis die degene met het rode scherm aan de proef overhield. Hij lag er de volgende aflevering al uit.
Gebruikersavatar

Muls10 mar 2017, 14:21

 18
chicawah schreef:Als het Bertrand was, dan heeft die toch geen voordeel gehad van de extrakennis die degene met het rode scherm aan de proef overhield. Hij lag er de volgende aflevering al uit.
Klopt maar dat hoeft ook niet. Stel dat zijn molverdachte Marzena was... Of iemand anders, die hij na zijn rode scherm niet meer als verdachte zag. Dat is nog steeds geen garantie dat zijn volgende verdachte wél de juiste is. Getuige daarvan zijn exit in de volgende aflevering. Die massa's extra kennis werd in mijn ogen erg overdreven. Ja, je kan 1 iemand uitsluiten als mol maar daar houdt het op.

Tussen haakjes, dat Bertrand "Annelies" opschreef als verdachte van het rode scherm, ben ik wel zeker. Hij testte nl. zijn balpen door rondjes te krabbelen en die waren zichtbaar op 1 van de papiertjes die GDC toonde.
Gebruikersavatar

Jansen10 mar 2017, 14:21

 3423  Yens
chicawah schreef:Als het Bertrand was, dan heeft die toch geen voordeel gehad van de extrakennis die degene met het rode scherm aan de proef overhield. Hij lag er de volgende aflevering al uit.
Ja, maar hebben we niet te veel gefocust daarop? Dat degene die zijn rood scherm kon verbergen en de aflevering kon overleven, een groot voordeel had? Op dat ogenblik waren nog alleen maar Jessica, Bouba, Jolien en Marzena afgevallen. M.a.w. nog 7 kandidaten bleven over. Bertrand (want ik denk ook dat hij het rode scherm had...) had dus op 1 van de 6 anderen gestemd of... op Marzena 😃. Hij is de enige die het zeker weet. Met andere woorden, hij weet dus van 1 persoon zeker dat die het niet is. Als het Marzena was, moest hij nog steeds een keuze maken tussen 6 andere mensen en als hij aan iemand anders dacht, blijven er ook nog 5 mensen over die de mol kunnen zijn. Dus de kans blijft reëel dat hij opnieuw op iemand verkeerd gokt 🙂.

[edit]Oeps, iemand denkt hetzelfde maar iets sneller dan ik 😉 [/edit]
Gebruikersavatar

ex-molinator10 mar 2017, 14:31

 3483  Uma
Muls schreef:Klopt maar dat hoeft ook niet. Stel dat zijn molverdachte Marzena was... Of iemand anders, die hij na zijn rode scherm niet meer als verdachte zag. Dat is nog steeds geen garantie dat zijn volgende verdachte wél de juiste is. Getuige daarvan zijn exit in de volgende aflevering. Die massa's extra kennis werd in mijn ogen erg overdreven. Ja, je kan 1 iemand uitsluiten als mol maar daar houdt het op.
De juiste strategie is dus voluit gaan (voor 100%) op de persoon die 2de in de rij staat op het verdachten lijstje. Het je rood dan kan je die alvast elimineren, groen geeft toch geen info.
Muls schreef:Tussen haakjes, dat Bertrand "Annelies" opschreef als verdachte van het rode scherm, ben ik wel zeker. Hij testte nl. zijn balpen door rondjes te krabbelen en die waren zichtbaar op 1 van de papiertjes die GDC toonde.
Wow, scherpe observatie!! Knap gezien.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen10 mar 2017, 14:33

 8153
Muls schreef:Klopt maar dat hoeft ook niet. Stel dat zijn molverdachte Marzena was... Of iemand anders, die hij na zijn rode scherm niet meer als verdachte zag. Dat is nog steeds geen garantie dat zijn volgende verdachte wél de juiste is. Getuige daarvan zijn exit in de volgende aflevering. Die massa's extra kennis werd in mijn ogen erg overdreven. Ja, je kan 1 iemand uitsluiten als mol maar daar houdt het op.

Tussen haakjes, dat Bertrand "Annelies" opschreef als verdachte van het rode scherm, ben ik wel zeker. Hij testte nl. zijn balpen door rondjes te krabbelen en die waren zichtbaar op 1 van de papiertjes die GDC toonde.
Goed mogelijk.
Ik vond trouwens ook de de meerwaarde van laatste zijn nogal overdreven werd. Waren er al meer afvallers geweest, dan was het inderdaad wel een meerwaarde.
Gebruikersavatar

nite10 mar 2017, 20:17

 110
chicawah schreef:Goed mogelijk.
Ik vond trouwens ook de de meerwaarde van laatste zijn nogal overdreven werd. Waren er al meer afvallers geweest, dan was het inderdaad wel een meerwaarde.
In het begin van het spel is dat geen meerwaarde. Maar stel dat ge het geluk hebt met die persoon in de finale te belanden. Dan weet ge het ook wel
Gebruikersavatar

Laleia11 mar 2017, 02:39

 306
Muls schreef:Ik vond niet dat Annelies zenuwachtig reageerde. Ze zat zelfs te triomferen, zie ook andere post. Bertrand daarentegen wist met zichzelf geen blijf, kon precies geen woord meer zeggen terwijl hij anders niet op zijn mond gevallen was. Ik vermoed dat hij een rood scherm te zien had gekregen.
Ik ben het hier compleet mee eens.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9