Annelies is niet De Mol
Gebruikersavatar

chicawah.janssen07 mar 2017, 12:01

 8153
Ze vergiste zich inderdaad met het Turkse woord voor rechts. Ofwel haast en/of verstrooidheid, ofwel mollenwerk. Indien mollenwerk, dan waarschijnlijk ook de baba die geen baby maar een grootvader was (Robins reactie "Da scheelt wel 100 jaar hé!" was wel grappig)? In een aantal talen - waaronder Turks geloof ik - betekent baba (groot)vader.
Twee kleine vergissingen die niet echt opvallen...

In het mijnenveld heeft ze ook enkele verdacht bizarre keuzes gemaakt.
Nobelprijs literatuur voor Marie Curie (ik wist het juiste antwoord zelfs zonder multiple choice)???
Was trouwens hilarisch: "Maar ze heeft toch ook een boek geschreven met haar man? Ra..., ra... euh... ra..." (ze bedoelde radium). Waarop Hans: "Da's wel geen literatuur hé!"
En maar doordrammen over Monet. Raar dat niemand van de anderen scheen te weten dat het Manet was.
De Notre Dame hoger dan het Atomium?
Vreemd, heel vreemd, maar deze zijn er teveel over vind ik.
Gebruikersavatar

FlightWolf2394907 mar 2017, 12:05

 183
chicawah schreef:Ze vergiste zich inderdaad met het Turkse woord voor rechts. Ofwel haast en/of verstrooidheid, ofwel mollenwerk. Indien mollenwerk, dan waarschijnlijk ook de baba die geen baby maar een grootvader was (Robins reactie "Da scheelt wel 100 jaar hé!" was wel grappig)? In een aantal talen - waaronder Turks geloof ik - betekent baba (groot)vader.
Twee kleine vergissingen die niet echt opvallen...

In het mijnenveld heeft ze ook enkele verdacht bizarre keuzes gemaakt.
Nobelprijs literatuur voor Marie Curie (ik wist het juiste antwoord zelfs zonder multiple choice)???
Was trouwens hilarisch: "Maar ze heeft toch ook een boek geschreven met haar man? Ra..., ra... euh... ra..." (ze bedoelde radium). Waarop Hans: "Da's wel geen literatuur hé!"
En maar doordrammen over Monet. Raar dat niemand van de anderen scheen te weten dat het Manet was.
De Notre Dame hoger dan het Atomium?
Vreemd, heel vreemd, maar deze zijn er teveel over vind ik.
'Een Nobelprijs literatuur is wel iets anders eh." was Hans zijn comment 😉
Gebruikersavatar

chicawah.janssen07 mar 2017, 12:19

 8153
FlightWolf23949 schreef:'Een Nobelprijs literatuur is wel iets anders eh." was Hans zijn comment 😉
OK, dat was woordelijk zijn comment.
Gebruikersavatar

Mola Lisa07 mar 2017, 12:38

 328  Uma
Annelies heeft wel iets met Turks. Toen er maar 2 gps'en overbleven suggereerde ze dat wat in het Deens gezegd werd, Turks was :scratch: :?: :?: :?:
Gebruikersavatar

weyns196008 mar 2017, 08:44

 426
Laleia schreef:Ik vond dit op Facebook in de comments bij een artikel over de aflevering van deze week:
Annelies is de mol, En het is enkel mogelijk voor Turks-Sprekenden om dit te weten. Toen er bij de eerste proef aan Iedereen werd gevraagd om het woord 'Rechts' op te zoeken in verschillende talen , had Annelies het Turkse woordenboek in handen, en toen gebeurde het .... Annelies zei in een shot van een 2-tal seconden dat 'Hukuk' in het Turks 'Rechts' betekend. Dit is helemaal fout, 'Hukuk' is Turks voor 'Recht/Rechtspraak'. In bijna elk Turks woordenboek staat het woord 'Hukuk' en "Sağ" quasi achter elkaar aangezien Sağ echt 'rechts' betekend en 'Hukuk' , 'recht' betekend. Er is dus 1 letter verschil in der vertaling, dit zijnde, de "s". Op deze manier dekt Annelies zich ook in, moest iemand het hebben opgemerkt kon ze gemakkelijk zeggen dat ze de letter 's' waarschijnlijk niet had gezien omdat 'recht' op 'rechts' lijkt. Misschien had ze de 's' weggelaten omdat ze haar bril w...
Had Davey niet gevraagd om verschillende woorden op te zoeken, zoals "links", "rechts", "afslaan", "recht of rechtdoor of zoiets"?
Gebruikersavatar

masterveecee08 mar 2017, 10:28

 3547  Sven
Net even herbekeken: ik dacht zelfs dat Annelies het 2x op een verschillend moment zei. Wat dan toch terug verdacht is, tenzij ze het zou onthouden... :?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen08 mar 2017, 10:37

 8153
weyns1960 schreef:Had Davey niet gevraagd om verschillende woorden op te zoeken, zoals "links", "rechts", "afslaan", "recht of rechtdoor of zoiets"?
Inderdaad en dat hadden ze meteen moeten doen. Vreemd dat een intelligente man als Hans daar niet op kwam. Hans is nochtans de mol niet.
Wachtte Davey opzettelijk te lang met deze vraag? Hij bleef ook de hele tijd rechtdoor rijden op een weg zonder afslagen. Daardoor zeiden de GPS-en niets - zoals hij zelf opmerkte.
Waarom stopten ze niet even tijdens de telefoongesprekken zodat ze zich beter konden concentreren? Ze reden toch maar doelloos rond.
Davey wilde ook niet fout parkeren (wat Robin , de dikke zot 😃 hem vroeg om tijd te sparen).
Toch was de proef op het nippertje geslaagd. Of was dat misrekening van Davey?
Gebruikersavatar

ex-molinator08 mar 2017, 10:54

 3483  Uma
chicawah schreef:Inderdaad en dat hadden ze meteen moeten doen. Vreemd dat een intelligente man als Hans daar niet op kwam. Hans is nochtans de mol niet.
Wachtte Davey opzettelijk te lang met deze vraag? Hij bleef ook de hele tijd rechtdoor rijden op een weg zonder afslagen. Daardoor zeiden de GPS-en niets - zoals hij zelf opmerkte.
Waarom stopten ze niet even tijdens de telefoongesprekken zodat ze zich beter konden concentreren? Ze reden toch maar doelloos rond.
Davey wilde ook niet fout parkeren (wat Robin , de dikke zot 😃 hem vroeg om tijd te sparen).
Toch was de proef op het nippertje geslaagd. Of was dat misrekening van Davey?
Veel heeft de proef toch niet opgebracht. Deze opdracht was een inleggertje voor een mol, zowel als chauffeur als voor de woordzoekers. Er kan zoveel fout gaan dat een mol zich echt kan inspannen om de opdracht te doen slagen (op het randje) zodat hij zich als onverdacht kan profileren zonder de kas echt te spijzen.