Annelies is niet De Mol
Gebruikersavatar

chicawah.janssen20 mar 2017, 20:15

 8153
bert.verhaegen schreef:Eline meende de geur van de mol te herkennen in proef in het donker. Er staat ook al een topic bij Eline hierover, maar er kan ook een theorie bij voor Annelies:

Als de volgorde in de montage klopt, dan zat Annelies vóór Eline in dezelfde stoel. Misschien hing er daarom nog een geur (parfum of zo?) van Annelies rond de stoel. En daarna ging Annelies natuurlijk als mol ook nog eens rond haar lopen. In de beelden zien we wel dat Eline in het donker de mol aanspreekt alsof het Davey is, maar als ze het heeft over de geur, dan zegt ze er niet specifiek bij dat ze het over Davey heeft. Volgens mij is dit een sterk stukje montage waarin ze ons willen doen geloven dat Eline Davey verdenkt, terwijl ze al heel lang Annelies als hoofdverdachte heeft volgens mij. Misschien wou Eline Annelies doen geloven dat ze Davey ook nog verdenkt door haar zo aan te spreken in het donker?
Interessant.
Laten we aannemen dat Annelies een geurtje gebruikt. Eline komt na Annelies aan de beurt en herkent het geurtje van Annelies dat nog om de stoel hangt. Maar de mol is Robin of Davey.
Als Eline Annelies verdacht, dan is de geur voor haar het bewijs dat ze goed zit.
Als Eline Robin of Davey verdacht, kan ze door de geur beginnen twijfelen.
Maar natuurlijk kan Annelies de mol zijn, of ze in haar pak nu geurt of niet.
En ook Eline kan de mol zijn en dat geurenverhaal uit haar mouw schudden om verdeeldheid en onzekerheid te zaaien.

Ik ben heel benieuwd naar wie straks naar huis moet.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen20 mar 2017, 20:16

 8153
ex-molinator schreef:De mol zal zeker gebrieft zijn over mogelijke herkenbare geurtjes, dus ik denk dat dit een geurloos spoor is.
Los daarvan zijn er die kaarsen die aangestoken worden en dan weer uitgeblazen. Dat zal wel veel maskeren.
Zeker als het geurkaarsen waren :mrgreen: