Annelies is niet De Mol
Gebruikersavatar

annick.neskens14 mar 2017, 08:16

 128
Als Gilles zegt: "De mol heeft me dit overhandigd. De 1400 euro die jullie bijeen gespeeld hadden ...", dan kan logisch gezien enkel Annelies de mol zijn.
De mol heeft 1400 euro bij de kandidaten weggehaald en die aan Gilles overhandigd.
Enkel als Annelies de mol is, klopt de uitspraak van Gilles

want
stel dat Davey de mol zou zijn, dan was de hand van Gilles en kon de mol slechts 1000 euro overhandigen.

Iets wat je zelf neemt kan je niet aan jezelf overhandigen.
Gebruikersavatar

sherlock14 mar 2017, 08:36

 216
Lastige conclusie want:

- Gilles kan dat gewoon zeggen, het hoeft niet "waar" te zijn.
- Je gaat ervan uit dat alles strikt chronologisch is opgenomen zoals wij het zien, wat niet met absolute zekerheid is te zeggen
Gebruikersavatar

weyns196014 mar 2017, 08:37

 426
annick.neskens schreef:Als Gilles zegt: "De mol heeft me dit overhandigd. De 1400 euro die jullie bijeen gespeeld hadden ...", dan kan logisch gezien enkel Annelies de mol zijn.
De mol heeft 1400 euro bij de kandidaten weggehaald en die aan Gilles overhandigd.
Enkel als Annelies de mol is, klopt de uitspraak van Gilles

want
stel dat Davey de mol zou zijn, dan was de hand van Gilles en kon de mol slechts 1000 euro overhandigen.

Iets wat je zelf neemt kan je niet aan jezelf overhandigen.
Wat ook kan: de mol en Gilles leggen de kaartjes met weggehaald geld telkens in de koker (gordijn) en op het einde van het spel worden alle kaartjes door de mol overhandigd aan Gilles.

Maar wat ook kan: Gilles bedoelt het hier puur figuurlijk.
Gebruikersavatar

annick.neskens14 mar 2017, 09:08

 128
Zou Gilles het dan ook figuurlijk bedoeld hebben dat de mol in aflevering 4 een versnelling hoger schakelt en een eigen parcours rijdt?

Best mogelijk ... Annelies in een productiewagen ... niet?
Gebruikersavatar

nyckelpiga14 mar 2017, 10:30

 69
Ik denk eerlijk gezegd dat wij niet de juiste volgorde hebben gezien, want zou het niet handiger zijn om de mol gewoon in de ruimte bij de eerste 4 kandidaten te stoppen (of eerste de mol samen met Gilles), zodat deze zich maar 1 keer moet verkleden en dan op het laatste of als eerste Gilles die bij de mol zit?
Wij zien maar de montage, en de andere kandidaten hebben ook geen idee wie er als eerste of laatste aan de beurt was, aangezien ze op hun hotelkamer moeten wachten.
Gebruikersavatar

bentxi14 mar 2017, 11:27

 43  Emanuelle
Bij de laatste 2 kandidaten (Annelies en Sam) waren er maar 2 kaartjes meer over aangezien er slechts 400€ meer overbleef van de hartslagquiz en de mol bij de eerste 3 kandidaten (Robin, Davey en Eline) reeds 1000€ had opgehaald.
Dus qua chronologie is het zeker dat Annelies voorlaatste en Sam laatste was. Er kan evenwel nog geknipt en geplakt zijn geweest met de eerste 3 kandidaten. Maar ik denk niet dat dat heel veel zou veranderen.
Er zal altijd genoeg tijd gelaten zijn om zich te verkleden, even uit te blazen, te overleggen, etc.
Gebruikersavatar

Jansen14 mar 2017, 11:28

 3423  Yens
nyckelpiga schreef:Ik denk eerlijk gezegd dat wij niet de juiste volgorde hebben gezien, want zou het niet handiger zijn om de mol gewoon in de ruimte bij de eerste 4 kandidaten te stoppen (of eerste de mol samen met Gilles), zodat deze zich maar 1 keer moet verkleden en dan op het laatste of als eerste Gilles die bij de mol zit?
Wij zien maar de montage, en de andere kandidaten hebben ook geen idee wie er als eerste of laatste aan de beurt was, aangezien ze op hun hotelkamer moeten wachten.
De laatste twee (Annelies en Eline) moeten toch in de juiste volgorde geweest zijn omdat er toen al maar 2 x 200 € overbleef en er dus maar 2 kaartjes overbleven. Annelies doorstond de proef met glans en de kaartjes bleven liggen, waarna Eline kwam en dus de laatste 2 x 200 € verkwanselde... De eerste 3 vermoed ik ook niet dat daar mee geknoeid is omdat GDC telkens na afloop tegen de kandidaat zei hoeveel er overbleef van het geld.
Laatst gewijzigd door Jansen op 14 mar 2017, 11:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

Jansen14 mar 2017, 11:30

 3423  Yens
bentxi schreef:Bij de laatste 2 kandidaten (Annelies en Sam) waren er maar 2 kaartjes meer over aangezien er slechts 400€ meer overbleef van de hartslagquiz en de mol bij de eerste 3 kandidaten (Robin, Davey en Eline) reeds 1000€ had opgehaald.
Dus qua chronologie is het zeker dat Annelies voorlaatste en Sam laatste was. Er kan evenwel nog geknipt en geplakt zijn geweest met de eerste 3 kandidaten. Maar ik denk niet dat dat heel veel zou veranderen.
Er zal altijd genoeg tijd gelaten zijn om zich te verkleden, even uit te blazen, te overleggen, etc.
Je volgorde klopt niet: de laatste twee kandidaten waren Annelies en Eline. Sam was als eerste aan de beurt.
Gebruikersavatar

annick.neskens14 mar 2017, 13:45

 128
sherlock schreef:Lastige conclusie want:

- Gilles kan dat gewoon zeggen, het hoeft niet "waar" te zijn.
- Je gaat ervan uit dat alles strikt chronologisch is opgenomen zoals wij het zien, wat niet met absolute zekerheid is te zeggen

Als Gilles dat gewoon kan zeggen maar het niet waar hoeft te zijn ... Is Gilles dan ook en mol?
Gebruikersavatar

annick.neskens14 mar 2017, 13:47

 128
annick.neskens schreef:Als Gilles dat gewoon kan zeggen maar het niet waar hoeft te zijn ... Is Gilles dan ook een mol?
Gebruikersavatar

jana.deman14 mar 2017, 14:13

 37
annick.neskens schreef:Als Gilles dat gewoon kan zeggen maar het niet waar hoeft te zijn ... Is Gilles dan ook en mol?

hahaha, aja, de échte mollen in dit spel zijn de makers natuurlijk. 'de mol' wordt uiteindelijk ook door hen geregisseerd...
Gebruikersavatar

jana.deman14 mar 2017, 14:14

 37
annick.neskens schreef:Als Gilles zegt: "De mol heeft me dit overhandigd. De 1400 euro die jullie bijeen gespeeld hadden ...", dan kan logisch gezien enkel Annelies de mol zijn.
De mol heeft 1400 euro bij de kandidaten weggehaald en die aan Gilles overhandigd.
Enkel als Annelies de mol is, klopt de uitspraak van Gilles

want
stel dat Davey de mol zou zijn, dan was de hand van Gilles en kon de mol slechts 1000 euro overhandigen.

Iets wat je zelf neemt kan je niet aan jezelf overhandigen.
slim bedacht! lijkt me nog wel het type hint dat ze aan de kijker zouden durven geven.
(en toch staat annelies niet bovenaan mijn verdachtenlijstje)