Annelies is niet De Mol
Gebruikersavatar

sherlock19 mar 2017, 21:30

 216
steven.vandorsselaer schreef:Haha... Bwa..
Monet-manet/ de klokken/ scrabble /... zouden duidelijke molacties v annelies kunnen zijn. Maar zo kan je voor alle kandidaten wel genoeg "molacties" vinden. En de mol werkt ook veel achter de schermen en die zien we niet altijd.
Ik ben niet volledig zeker maar bril en kaars zou wel een clue kunnen zijn die de makers er hebben ingestoken. En daar probeer ik naar te kijken
Ik weet het niet, hoor.

- Monet/Manet, volgens mij was ze daar echt van overtuigd. Sterker nog, ook de familie in de kooi zei unisono: "Monet". Dus zo'n sabotage lijkt me dat niet te zijn. Ze was er gewoon zeker van. Dacht ze.
- De klokken: in de beelden die wij zien geeft Annelies alle juiste antwoorden! "Sacrifice" van Anouk. En nog één: "Give PEACE a chance." Zelfs de "LOVE" van R.E.M. is correct! Ik zag hier geen enkele sabotage, enkel Bertrands bricolage.
- Scrabble: Het is Annelies die "WEVER" suggereert als openingswoord, het is Robin die doorduwt en de dwaze werkwoordsvorm VERWEN legt. Ook de (weinige) suggesties die we van haar horen, zoals "LEEUW", zijn oké.
Gebruikersavatar

Frolva19 mar 2017, 21:48

 2204
sherlock schreef:Dan presenteer ik alvast in avant-première: DE SABOTAGES VAN ANNELIES.

En dat van iemand die Robin verdenkt. :roll:

De man die proef na proef doet slagen "om maar niet verdacht over te komen", en wanneer hij de kans krijgt om geheel onverdacht een proef kan doen mislukken zich "misrekent" en de proef alsnog doet slagen. :mrgreen:
Gebruikersavatar

sherlock19 mar 2017, 21:50

 216
Frolva schreef:En dat van iemand die Robin verdenkt. :roll:

De man die proef na proef doet slagen "om maar niet verdacht over te komen", en wanneer hij de kans krijgt om geheel onverdacht een proef kan doen mislukken zich "misrekent" en de proef alsnog doet slagen. :mrgreen:
Hahaha! Nou ja, kijk voor Robin maar eens naar de Scrabble-proef zou ik zeggen. 🙂
Gebruikersavatar

Frolva19 mar 2017, 21:59

 2204
sherlock schreef:Ik weet het niet, hoor.

- Monet/Manet
- De klokken
- Scrabble
Bij Monet/Manet zullen veel mensen even twijfelen, dus als je als eerste overtuigend een antwoord geeft ... (hetzelfde geldt voor de nobelprijs; ook daar was het Annelies die er literatuur bij wilde)

Bij de klokken heeft ze inderdaad als enige juiste antwoorden gegeven, maar niet genoeg om de proef te doen slagen; we weten (op één na, "Faith") niet welke songs niet geraden werden. Voor mij heel verdacht (en van Bertrand weten we al dat hij niet de mol is).

Scrabble: ook daar werd getoond wat de makers wilde tonen. Wie heeft beslist om bij 'verwen' de 'v' in het midden te leggen (wat niet echt slim was)?

😉
Gebruikersavatar

Mke19 mar 2017, 23:01

 112
Om even terug te komen op de bril... of het al dan niet een hint is, zullen we opnieuw pas in de allerlaatste aflevering te weten komen...

Maar voor wie eraan zou twijfelen, sommige dingen zijn ook gewoon foutjes in de montage...

Ter illustratie een compilatie van MNM van vorig jaar!

https://youtu.be/9bFDYPMYqRg

(Alhoewel we ondertussen wel weten dat het 'foutje' in Gilles z'n vingerafdruk iets minder per ongeluk was 🙂 )
Gebruikersavatar

chicawah.janssen19 mar 2017, 23:09

 8153
ex-molinator schreef:Dat "bril en kaars" vind ik goed gevonden, en als het echt een hint door de makers is, dan is het een fijne.
BTW ik vind niet wie die bril en kaars hint voor het eerst vermeld heeft op dit forum (de combinatie dus). Ik zou graag een like geven (ere aan wie ere toekomt) dus aub kan er mij iemand de weg tonen naar het onhullende topic.
Ik denk dat ik als eerste de uilenbril vermeld heb, maar dat was in onze discussie over de tweeledige negatie 😉
Als de uil/bril/kaars een hint is (ik geef het veel kans) dan hebben de makers, als ze mijn post lazen, waarschijnlijk moeten lachen en zullen ze mij vast uitnodigen de volgende mol te worden aangezien nu bewezen is dat ik helderziend ben en dat is voor een mol een uitstekende eigenschap. 😃
Gebruikersavatar

steven.vandorsselaer19 mar 2017, 23:41

 21
Mke schreef:Om even terug te komen op de bril... of het al dan niet een hint is, zullen we opnieuw pas in de allerlaatste aflevering te weten komen...

Maar voor wie eraan zou twijfelen, sommige dingen zijn ook gewoon foutjes in de montage...

Ter illustratie een compilatie van MNM van vorig jaar!

https://youtu.be/9bFDYPMYqRg

(Alhoewel we ondertussen wel weten dat het 'foutje' in Gilles z'n vingerafdruk iets minder per ongeluk was 🙂 )
Ik had eerst de andere positie vd bril en het niet uitblazen vd kaars ontdekt. In eerste instantie nog geen theorie maar ergens dat spreekwoord gelezen en zo de connectie gelegd.
Maar zoals je zegt, mss is het een montagefout. We weten het pas zeker als de mol wordt bekendgemaakt.

En monet of manet lijkt wel een aannemelijke fout. Veel mensen gaan daaraan twijfelen. Maar als ik zie dat Annelies kwissen organiseert denk ik toch dat ze enige voeling heeft met kwissen. Manet is een makkelijke vraag (net als curie trouwens), in kwistaal een vraag voor een D kwis. Een iet of wat gerodeerde kwisser gaat daar geen fout tegen maken zelfs al is kunst of wetenschap niet je specialiteit.

En scrabble was zowel van Robin als Annelies niet om aan te zien. Zeker als ze opgeven goed of veel te scrabbelen. Tactisch was het enorm slecht. Zelfs Gilles lachte hen constant uit. Hij kreeg de triple woordwaardes in de schoot geworpen.
Gebruikersavatar

ex-molinator19 mar 2017, 23:53

 3483  Uma
steven.vandorsselaer schreef:Ik had eerst de andere positie vd bril en het niet uitblazen vd kaars ontdekt.
Voila, ontbrekende like is hierbij toegevoegd.
Gebruikersavatar

matthias.bouquet20 mar 2017, 00:19

 171
sherlock schreef: Ik zag hier geen enkele sabotage, enkel Bertrands bricolage.
Wauw, dat is nu toch wel een pracht van een zinnetje. Rijm, alliteratie, herhaling en met de verkorte vormen 'k en enk'le past hij perfect in twee verzen van een jambische tetrameter.
En het mooiste van al is: hij is nog helemaal waar ook.

‘k Zag híer geen énk’le sábotáge,
énkel Bértrands brícoláge.
Gebruikersavatar

sherlock20 mar 2017, 08:47

 216
matthias.bouquet schreef:Wauw, dat is nu toch wel een pracht van een zinnetje. Rijm, alliteratie, herhaling en met de verkorte vormen 'k en enk'le past hij perfect in twee verzen van een jambische tetrameter.
En het mooiste van al is: hij is nog helemaal waar ook.

‘k Zag híer geen énk’le sábotáge,
énkel Bértrands brícoláge.
Blij dat dit opgemerkt is 😃
Gebruikersavatar

chicawah.janssen20 mar 2017, 10:00

 8153
We gaan er hier van uit dat uil/bril/kaars een hint is waaruit we kunnen afleiden dat Annelies de mol is. Ik kan nog steeds niet echt geloven dat Annelies de mol is, al lijkt de mergpijp wel in haar richting te wijzen.
Dus misschien hebben de makers dit mooie stilleven met de kaarsen en de bril in scène gezet als een "algemene" hint naar de kijker? "Alles is klaar en duidelijk, maar jullie moeten het wel willen zien."
Is hier ergens op het forum niet ooit eens iets gezegd over Davey en een tattoo van een uil? Doch... als mijn geheugen mij niet in de steek laat, was er sprake van dat hij die nog niet had maar wilde laten zetten. Dus wellicht is de link uil/Davey maar niets.
:roll: Hmmm... alweer een verwarde, wazige post van mij. Tijd dat er een einde komt aan onze lijdensweg 😉
Gebruikersavatar

sherlock20 mar 2017, 10:23

 216
chicawah schreef:We gaan er hier van uit dat uil/bril/kaars een hint is waaruit we kunnen afleiden dat Annelies de mol is. Ik kan nog steeds niet echt geloven dat Annelies de mol is, al lijkt de mergpijp wel in haar richting te wijzen.
Dus misschien hebben de makers dit mooie stilleven met de kaarsen en de bril in scène gezet als een "algemene" hint naar de kijker? "Alles is klaar en duidelijk, maar jullie moeten het wel willen zien."
Is hier ergens op het forum niet ooit eens iets gezegd over Davey en een tattoo van een uil? Doch... als mijn geheugen mij niet in de steek laat, was er sprake van dat hij die nog niet had maar wilde laten zetten. Dus wellicht is de link uil/Davey maar niets.
:roll: Hmmm... alweer een verwarde, wazige post van mij. Tijd dat er een einde komt aan onze lijdensweg 😉
In het introfilmpjes zei Davey inderdaad dat ie een tattoo van een uil rond/onder zijn nek wilde zetten. Dus dit zou heel waarschijnlijk kunnen zijn.

"Wat baten kaars en bril als de uil niet zien wil", i.e. als de mol, dan Davy, blind is.

Tja, dit zou zomaar eens kunnen hoor.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7