Annelies is niet De Mol
Gebruikersavatar

johan.maes20 mar 2017, 10:36

 153  Sven
sherlock schreef:Tja, dit zou zomaar eens kunnen hoor.
José de Cauwer, naarstig op zoek naar de mol?
Gebruikersavatar

Jansen20 mar 2017, 10:45

 3423  Yens
johan.maes schreef:José de Cauwer, naarstig op zoek naar de mol?
Leuke quote voor de wielerliefhebbers op het forum 😃
Gebruikersavatar

jana.deman20 mar 2017, 11:20

 37
ex-molinator schreef:Dat "bril en kaars" vind ik goed gevonden, en als het echt een hint door de makers is, dan is het een fijne.
BTW ik vind niet wie die bril en kaars hint voor het eerst vermeld heeft op dit forum (de combinatie dus). Ik zou graag een like geven (ere aan wie ere toekomt) dus aub kan er mij iemand de weg tonen naar het onhullende topic.
Hoi,

Zoals gezegd: ik zag dit op facebook. Geen credits dus voor mij 🙂
Ik vond het gewoon fijn om het aan de proef in het donker te linken en hier op dit forum mee te geven...

[ external image ]
Laatst gewijzigd door jana.deman op 20 mar 2017, 11:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

sherlock20 mar 2017, 11:46

 216
eveline.vanhemel schreef:Leuke quote voor de wielerliefhebbers op het forum 😃
Laat ik het herformuleren: het is zeer plausibel 🙂
Gebruikersavatar

bert.verhaegen20 mar 2017, 14:07

 129
Ik weet niet of het al aan bod is gekomen ergens op het forum, maar in aflevering 5 draagt Annelies een hemd met afbeeldingen van uilen er op. Volgens mij kan dit gelinkt worden aan de kaarsen en de brillen en, zoals eerder aangehaald, aan het spreekwoord "wat baten kaars (oa. in afleveringen 1 en 6) en bril (ook in verschillende afleveringen), als de uil (= Annelies met hemd met uiltjes erop) niet zien en lezen wil". In de betekenis van: de mol wilt geen opdrachten laten slagen ook al zou ze het wel kunnen.
Gebruikersavatar

jana.deman23 mar 2017, 13:14

 37
Net eerste aflevering herbekeken, en tijdens de proef met de drukknop in de auto, heeft ze ook haar bril vast.
ziet er redelijk onhandig en totaal onnodig uit, op een moment dat ze moet overleggen en niet moet lezen...
bewust gedaan?


[ external image ]
Gebruikersavatar

jana.deman23 mar 2017, 16:41

 37
O, en er is ook nog de eliminatie met de rood-groene bril!

Zoals Chicawah schrijft in dit topic doet Annelies daar ook rare dingen:
http://forum.wieisdemol.be/viewtopic.php?f=29&t=2787

chicawah schreef:"De speciale eliminatie met de roodgroene bril
Eline gaat meteen in de aanval en beschuldigt Annelies. Marzena gaat daarin mee. Uiteindelijk stemt de meerderheid voor Annelies. Een molloot heeft scherp opgemerkt dat Annelies hier heel even een triomfantelijke blik niet kon onderdrukken.
Enkele randbemerkingen bij deze proef: waarschijnlijk vond Annelies het oprecht onverdiend dat Marzena, die de dag tevoren zo goed haar best gedaan had in het museum, zou moeten vertrekken. Ze kocht daarom een cadeau (halssnoer) voor Marzena. Dit kan uitgelegd worden als een Judaskus (wat als bijbelse referentie past bij de godsdienstlerares), maar ik ben ervan overtuigd dat Annelies een lieve vrouw (oeps) is en dat dit gebaar echt gemeend was. Dat het als een Judaskus beschouwd kon worden, was natuurlijk wel handig meegenomen."
Gebruikersavatar

chicawah.janssen23 mar 2017, 16:45

 8153
Je brengt me weer op een idee!
Al dat brilgedoe van Annelies...
Niet alleen vergeet ze op cruciale momenten haar bril, op momenten dat ze hem niet nodig heeft heeft ze hem bij (in de auto, in de donkere kamer bij de ontmoeting met de mol) en er is ook nog een proef met een bril!

😃
Gebruikersavatar

ex-molinator23 mar 2017, 17:07

 3483  Uma
chicawah schreef:Je brengt me weer op een idee!
Al dat brilgedoe van Annelies...
Niet alleen vergeet ze op cruciale momenten haar bril, op momenten dat ze hem niet nodig heeft heeft ze hem bij (in de auto, in de donkere kamer bij de ontmoeting met de mol) en er is ook nog een proef met een bril!

😃
Misschien een opdracht in de finale met een brilsslang 😛
Gebruikersavatar

chicawah.janssen23 mar 2017, 17:52

 8153
ex-molinator schreef:Misschien een opdracht in de finale met een brilsslang 😛
😂 😂 😂
Gebruikersavatar

Jansen23 mar 2017, 18:36

 3423  Yens
chicawah schreef:Niet alleen vergeet ze op cruciale momenten haar bril
Fris mijn geheugen eens op waar ze haar bril vergeten is?
Ik kan me enkel de golfproef voor de geest halen waar ze haar bril niet bijhad 🙂
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7