Annelies is niet De Mol
Gebruikersavatar

lolmol14 mar 2017, 15:29

 4
Tijdens de hartslagproef en bij de vraag over 7 maal zeventig maal zie je duidelijk de songtekst van het lied op de tv. Tegelijkertijd zie je 'godsdienstleekracht' Annelies het lied zingen. Maar ipv vergeef ik een ander zijn schuld, zingt ze GEEF IK EEN ANDER ZIJN SCHULD. Toeval of niet? Een godsdienstleerkracht kent dit liedje toch? Het desbetreffende fragment speel zich af op 28min. 😉
Wat denken jullie hierover?
Gebruikersavatar

poldemol14 mar 2017, 16:25

 3
dedju
Je hebt het juist gehoord. Goed opgemerkt. Nu begin ook te twijfelen over Annelies. Het is bewust gedaan want de juiste tekst stond op het scherm.
Maar wat betekent deze zinsnede dan?
Gebruikersavatar

lolmol14 mar 2017, 16:46

 4
poldemol schreef:dedju
Je hebt het juist gehoord. Goed opgemerkt. Nu begin ook te twijfelen over Annelies. Het is bewust gedaan want de juiste tekst stond op het scherm.
Maar wat betekent deze zinsnede dan?

Misschien dat Annelies als mol de anderen de schuld geeft van sabotage en mollengedrag? Misschien ook dat ze de medekandidaten een schuldgevoel geeft door het geld weg te pakken wanneer hun hartslag te hoog is?
Gebruikersavatar

weyns196015 mar 2017, 10:17

 426
poldemol schreef:dedju
Je hebt het juist gehoord. Goed opgemerkt. Nu begin ook te twijfelen over Annelies. Het is bewust gedaan want de juiste tekst stond op het scherm.
Maar wat betekent deze zinsnede dan?
Dat Annelies echt geen tekst kan onthouden, zoals ze al beweerde bij de Shozoloza-proef?
Gebruikersavatar

lolmol15 mar 2017, 14:00

 4
weyns1960 schreef:Dat Annelies echt geen tekst kan onthouden, zoals ze al beweerde bij de Shozoloza-proef?
Ze hoefde de tekst niet te kennen, want die stond gewoon op het scherm. Haar bril had ze ook bij, er is dus geen excuus dat ze ' de tekst niet kon lezen'. Welke godsdienstleerkracht kent die zin niet? Het zullen er toch niet veel zijn, tenzij Annelies geen godsdienstleerkracht is, oftewel een wel heel verstrooide.
Gebruikersavatar

Moldedju15 mar 2017, 14:31

 507  Yens
Lijkt een beetje op een alternatieve tekst op het liedje zoals het door puber-leerlingen al eens gezongen wordt. "Geef ik een ander de schuld". Een beetje zoals: "Geilige Maria, Moeder Gods,..."
Zou dus ook kunnen dat voorafgaand aan het zingen ze tegen de cameraman heeft gezegd:
"Dat liedje ken ik natuurlijk, maar vroeger zongen wij dat wel anders" of "mijn leerlingen zingen dat wel anders".
Waarop ze haar vragen "En hoe ging dat dan?". En zij het fout begint te zingen... 🙂
Gebruikersavatar

lolmol15 mar 2017, 14:49

 4
Moldedju schreef:Lijkt een beetje op een alternatieve tekst op het liedje zoals het door puber-leerlingen al eens gezongen wordt. "Geef ik een ander de schuld". Een beetje zoals: "Geilige Maria, Moeder Gods,..."
Zou dus ook kunnen dat voorafgaand aan het zingen ze tegen de cameraman heeft gezegd:
"Dat liedje ken ik natuurlijk, maar vroeger zongen wij dat wel anders" of "mijn leerlingen zingen dat wel anders".
Waarop ze haar vragen "En hoe ging dat dan?". En zij het fout begint te zingen... 🙂
Ah dat zou kunnen ja, maar dan is dat wel een mooi staaltje montage 😉
Gebruikersavatar

bert.verhaegen15 mar 2017, 21:38

 129
Moldedju schreef:Lijkt een beetje op een alternatieve tekst op het liedje zoals het door puber-leerlingen al eens gezongen wordt. "Geef ik een ander de schuld". Een beetje zoals: "Geilige Maria, Moeder Gods,..."
Zou dus ook kunnen dat voorafgaand aan het zingen ze tegen de cameraman heeft gezegd:
"Dat liedje ken ik natuurlijk, maar vroeger zongen wij dat wel anders" of "mijn leerlingen zingen dat wel anders".
Waarop ze haar vragen "En hoe ging dat dan?". En zij het fout begint te zingen... 🙂
Even het fragment herbekeken, en het lijkt mij geen speciale montage waarin zaken zijn weggelaten of zo. Ze ziet de vraag, begint te zingen, gaat al zingend naar de zetel en gaat op de zetel zitten. Ik vind het zelfs een beetje geacteerd overkomen de manier waarop ze gaat zitten en die verkeerde zin uitspreekt. Het lijkt mij gewoonweg ONmogelijk dat je dit lied als godsdienstlerares op die manier fout zingt in nuchtere of niet-dementerende toestand. Haar gelaatsuitdrukking is ook ernstig, dus ze zingt ook niet "al grappend" de puberversie. Om maar te zeggen, Annelies is en blijft de mol! 😃
Gebruikersavatar

glashelder16 mar 2017, 01:48

 53
Zo duidelijk vind ik nu ook niet dat ze 'geef' in plaats van 'vergeef' zingt hoor. Bij de vorige proef moesten ze hun hartslag omhoog krijgen, Annelies is nog wat buiten adem terwijl ze al zingt. Dan slik je al eens een stuk van een woord in, zeker zoiets als 'ver'. Ik hoor haar ook echt vu-geef zingen (met de vu dus heel kort en ingeslikt).
Gebruikersavatar

ONBEKEND16 mar 2017, 15:23

 
Ik hoor toch duidelijk "vergeef" hoor!
Gebruikersavatar

Frolva16 mar 2017, 16:56

 2204
sandra.impe schreef:Ik hoor toch duidelijk "vergeef" hoor!
't Is je vergeven.

:mrgreen:

(volgens mij kan het inderdaad evengoed "vergeef" zijn wat ze zegt)
Gebruikersavatar

johan.maes16 mar 2017, 18:39

 153  Sven
Als je naar haar mond kijkt heb ik echt niet de indruk dat ze een 'v' uitspreekt. Haar lippen bewegen niet, wat enkel mogelijk is bij 'geef'.