Annelies is niet De Mol
Gebruikersavatar

nite15 mar 2017, 08:48

 110
Laleia schreef:Maar ik begrijp compleet niet hoe ze in het geval van een echte paniekaanval die vlag van buiten heeft kunnen leren. Dus misschien inderdaad hulp gekregen, hoewel dat heel erg tegen de sfeer van het programma in zou gaan. Of zoals Sam.heg vorige week zei: Hoerenchance.
Een andere mogelijkheid is dat ze help gekregen heeft van de medekandidaten. Sam nam duidelijk de tijd om ook de andere vlaggen te bekijken en alle kandidaten die na Annelies doken moeten wel geweten hebben dat Annelies een paniekaanval had en dus waarschijnlijk geen kans had de vlag te bestuderen. Dus het lijkt wel redelijk dat iemand anders niet enkel zijn vlag geleerd heeft, maar ook die van Annelies. En dan achteraf tegen Annelies gezegd dat ze die vlag moet opduiken.

Het werd niet in beeld gebracht dat Annelies zo geholpen werd, maar dat wil niet zeggen dat het niet zo gegaan is. Dat kan ook montage zijn.
Gebruikersavatar

rob.degrootte15 mar 2017, 09:00

 27
nite schreef:Een andere mogelijkheid is dat ze help gekregen heeft van de medekandidaten. Sam nam duidelijk de tijd om ook de andere vlaggen te bekijken en alle kandidaten die na Annelies doken moeten wel geweten hebben dat Annelies een paniekaanval had en dus waarschijnlijk geen kans had de vlag te bestuderen. Dus het lijkt wel redelijk dat iemand anders niet enkel zijn vlag geleerd heeft, maar ook die van Annelies. En dan achteraf tegen Annelies gezegd dat ze die vlag moet opduiken.

Het werd niet in beeld gebracht dat Annelies zo geholpen werd, maar dat wil niet zeggen dat het niet zo gegaan is. Dat kan ook montage zijn.
Dat ik daar niet aan gedacht had ... 💡 :mrgreen: Iemand die na Annelies moest duiken, zal inderdaad haar vlag ook vanbuiten geleerd hebben. Lijkt me wel niet simpel om er 2 te onthouden met al die kleuren geschreven in een andere kleur. 😛
Gebruikersavatar

Curio15 mar 2017, 09:04

 53
nite schreef:Een andere mogelijkheid is dat ze help gekregen heeft van de medekandidaten. Sam nam duidelijk de tijd om ook de andere vlaggen te bekijken en alle kandidaten die na Annelies doken moeten wel geweten hebben dat Annelies een paniekaanval had en dus waarschijnlijk geen kans had de vlag te bestuderen. Dus het lijkt wel redelijk dat iemand anders niet enkel zijn vlag geleerd heeft, maar ook die van Annelies. En dan achteraf tegen Annelies gezegd dat ze die vlag moet opduiken.

Het werd niet in beeld gebracht dat Annelies zo geholpen werd, maar dat wil niet zeggen dat het niet zo gegaan is. Dat kan ook montage zijn.
Ik denk niet dat ze hulp gekregen heeft eigenlijk. Toch zeker niet van haar medekandidaten, want in de biecht waren ze allemaal bezig over hoe verbaasd ze waren dat Annelies haar vlag nog wist. Als iemand haar geholpen had, hadden ze dat waarschijnlijk wel gehoord. Ik denk ook niet dat de makers haar geholpen hebben (als ze niet de mol is), want dan zouden ze zowel de andere kandidaten als de kijkers bedriegen en dat zie ik hen echt niet doen. Annelies wist volgens mij haar vlag door er nog een paar details van te herinneren en een grote portie geluk (hoerenchance 😃 ). Ze was nog niet onmiddellijk beginnen panikeren en kon misschien nog een paar kleuren onthouden, in combinatie met het feit dat er maar 6 zakken meer over zijn op dat moment.
Gebruikersavatar

Mke15 mar 2017, 11:00

 112
Laleia schreef:Il ben het ermee eens dat die paniekaanval 100 % echt leek. Of je daaruit kan afleiden dat ze de mol niet kan zijn, is me minder duidelijk.

Maar ik begrijp compleet niet hoe ze in het geval van een echte paniekaanval die vlag van buiten heeft kunnen leren. Dus misschien inderdaad hulp gekregen, hoewel dat heel erg tegen de sfeer van het programma in zou gaan. Of zoals Sam.heg vorige week zei: Hoerenchance.
Feit, het is niet omdat je de mol bent, dat je geen paniekaanval zou kunnen krijgen natuurlijk 🙂
Gebruikersavatar

chicawah.janssen15 mar 2017, 12:22

 8153
johan.maes schreef:Lijkt me eerder van toepassing op een wel zeer gemotiveerde mollenvanger 🙂
Mij ook.
Gebruikersavatar

OrthoMol15 mar 2017, 16:37

 219
bert.verhaegen schreef:Ik zie niet goed in waarom een mol geen echte paniekaanval kan hebben. Iedereen heeft toch bepaalde angsten? De makers gaan volgens mij het soort of de moeilijkheid van de proeven niet aanpassen aan wat de mol aankan of durft. Misschien zelfs integendeel: een oprecht bange mol maakt zich automatisch minder verdacht. Dit topic is het bewijs! 😃
Ik zie in sommige afleveringen toch wel aanpassingen, mssn ni zozeer id proef op zich mr wel nr de kandidaten toe :
in afl. 3 bij de kussenproef waar het gaat tussen Hans en Robin's beurtrol zien we toch 'n duidelijke verschuiving ih patroon, met als gevolg dat Robin noch Hans deze katapult moeten ondergaan. Vandaar ook toen mijn mening daarover dat er onder Robin nogal eiers worden gelegd ( Roodborstje > eiers ) . Hij is zowat 'zogenaamd bang' van alles en nog wat, en er vond een verschuiving van opdracht plaats....als dat ni aanpassen is nr wat De mol aankan of durft :roll:
Gebruikersavatar

Ymineken15 mar 2017, 17:01

 39
Ja maar is een paniekaanval gelijk aan een proef verliezen? Als je een proef verliest dan ligt het meestal aan jezelf of andere groepsleden. Maar als je een proef verliest door een paniekaanval, kan je er niets aan doen.
Gebruikersavatar

Jay-Lo15 mar 2017, 18:21

 1690  Sven
Mke schreef:Wat doen ze hier niet?

Ze helpen haar uit het water... daarna loopt de proef verder zoals ze bedoeld was, niet?
Ik ga ervan uit dat ze eerst wel nagegaan zijn of Annelies dat nog zag zitten. Moest dat negatief geweest zijn, zouden ze mss analoog gehandeld hebben.
Ik bedoel hier dat Thibaud niet de mol was, en de proef gewoon doorging en ook slaagde. Hier hadden ze dat ook kunnen doen, maar gaat Annelies toch nog door.
Het zal wel zijn dat ze zelf verder wilde doen. Haar beslissing uiteindelijk. En of ze de mol is zal nog moeten blijken.