Annelies is niet De Mol
Gebruikersavatar

sherlock14 mar 2017, 21:38

 216
Ik kan me haast niet voorstellen dat die aanval gespeeld is. Het zou Oscar-waardig zijn, maar ik denk niet het een acteerstaaltje was: Annelies was echt in paniek. Je zag het meteen: snel ademen waardoor ze minder zuurstof had, de claustrofobie van die plastic bubbel, de ongecontroleerde bewegingen.

Voorts acht ik het inderdaad niet onwaarschijnlijk dat ze hulp heeft gehad om de juiste koffer te selecteren. Het zou heel erg bitter zijn dat ze na een paniekaanval ook nog eens haar hele koffer verliest voor de rest van het spel!
Gebruikersavatar

bert.verhaegen14 mar 2017, 22:15

 129
sherlock schreef:Voorts acht ik het inderdaad niet onwaarschijnlijk dat ze hulp heeft gehad om de juiste koffer te selecteren. Het zou heel erg bitter zijn dat ze na een paniekaanval ook nog eens haar hele koffer verliest voor de rest van het spel!
Volgens mij kunnen de programmamakers het echt niet maken om zelf in te grijpen in de afloop van een proef. Dat zou betekenen dat zowat alles aan het programma "fake" kan zijn, niet enkel de molacties, maar ook wat de makers doen en de uitslagen van de proeven. Medelijden is een slechte raadgever als je dit programma wilt maken, kijk maar wat er met Marzena gebeurd is. Ik vond dat één van de beste afleveringen, maar veel bitterder dan dat kan het wel niet worden volgens mij...
Gebruikersavatar

sherlock14 mar 2017, 22:35

 216
Nochtans is vorig jaar Thibaud onwel geworden tijdens de brug-proef en heeft de productie toen beslist om er geen rekening mee te houden en de proef als geslaagd te bestempelen.

Ik ben het wel met je eens hoor: echt ingrijpen of vals spelen zie ik de makers helemaal niet doen.
Gebruikersavatar

ex-molinator14 mar 2017, 22:43

 3483  Uma
sherlock schreef:Nochtans is vorig jaar Thibaud onwel geworden tijdens de brug-proef en heeft de productie toen beslist om er geen rekening mee te houden en de proef als geslaagd te bestempelen.

Ik ben het wel met je eens hoor: echt ingrijpen of vals spelen zie ik de makers helemaal niet doen.
Vals spelen niet, maar ingrijpen wel hoor, getuige daarvan de duikersploeg die aanwezig en klaar was. (met ingrijpen bedoel ik dus bij noodgevallen)
Gebruikersavatar

bert.verhaegen14 mar 2017, 23:12

 129
sherlock schreef:Nochtans is vorig jaar Thibaud onwel geworden tijdens de brug-proef en heeft de productie toen beslist om er geen rekening mee te houden en de proef als geslaagd te bestempelen.

Ik ben het wel met je eens hoor: echt ingrijpen of vals spelen zie ik de makers helemaal niet doen.
Ja inderdaad maar toen werd dat ook openlijk zo verteld in de aflevering zelf. Dat hadden ze hier ook gerust kunnen doen als ze hadden geholpen om de juiste zak aan te duiden. Ze hadden haar bagage ook gewoon kunnen teruggeven in plaats van haar nog eens te laten duiken. Dat hadden de kijkers zeker begrepen. Tenzij Annelies de mol is natuurlijk, dan gaan ze natuurlijk niet zeggen dat ze de juiste zak voor haar hebben aangeduid. 😃
Gebruikersavatar

Jay-Lo14 mar 2017, 23:23

 1690  Sven
sherlock schreef:Nochtans is vorig jaar Thibaud onwel geworden tijdens de brug-proef en heeft de productie toen beslist om er geen rekening mee te houden en de proef als geslaagd te bestempelen.
En hier doen ze dat niet. Waarom? Omdat de mol de proef zelf moet saboteren en niet de productie.
Gebruikersavatar

Mke14 mar 2017, 23:27

 112
Jay-Lo schreef:En hier doen ze dat niet. Waarom? Omdat de mol de proef zelf moet saboteren en niet de productie.
Wat doen ze hier niet?

Ze helpen haar uit het water... daarna loopt de proef verder zoals ze bedoeld was, niet?
Ik ga ervan uit dat ze eerst wel nagegaan zijn of Annelies dat nog zag zitten. Moest dat negatief geweest zijn, zouden ze mss analoog gehandeld hebben.
Gebruikersavatar

bert.verhaegen14 mar 2017, 23:33

 129
In de playlist van Annelies staat "every breath you take" van the Police. Elke keer dat ze in stress ademhaalde, ging er wel extra veel zuurstof verloren... Bepaalde delen uit de tekst van dat nummer lijken ook wel molachtig.

Every breath you take
Every move you make
Every bond you break
Every step you take
I'll be watching you

Every single day
Every word you say
Every game you play
Every night you stay
I'll be watching you

Every move you make
Every vow you break
Every smile you fake
Every claim you stake
I'll be watching you
Gebruikersavatar

tom.adriaenssens15 mar 2017, 00:19

 2
Een optie al vind ik het zelf onwaarschijnlijk maar een kans is een kans (+editing).

(ik ga er ook vanuit dat de productie NOOIT de juiste zak zou aanduiden of de zak geven zonder dat te zeggen)

Optie is dat ze een veel slimmere kandidaat is dan we allemaal aannemen en dat zij hier de mol in de luren legt.
-Ze faked het zelf als kandidaat. Zegt dat ze niets meer kan herinneren.
-Zo denkt de mol: ik kan mijn zak dan toch zonder moeite nemen omdat Annelies maar 1/6 kans heeft om de juiste zak als laatste te nemen ALS ze al duikt. En gaat het geld alsnog verloren en heeft de mol zijn/haar spullen nog.

Misschien molt ze opzettelijk zo opvallend = ik was te moe, geen bril bij ,weg van de jury in het koor zingen, de slechte woorden met scrabble, slapen in de trailer/wachten met drukken terwijl de slaper dat ZELF aan haar vraagt(dus duidelijk waker is),..

de tegen versie is dan weer
Ook in andere landversie's van de mol is er paar keer gefaked met "medische/buitencontrole dingen" zo herinner ik me in US versie dat de mol zelfs met een ziekenwagen werd weggebracht en de hele rest van dag weg was.

Ik zou zelf erg teleurgestelt zijn als zij de mol zou zijn met de tactiek van "overduidelijk mol spelen zodat ze me niet verdenken". Dat zou het spel ten schaamte zijn voor mij persoonlijk.
Gebruikersavatar

ex-molinator15 mar 2017, 01:16

 3483  Uma
tom.adriaenssens schreef:...
Ook in andere landversie's van de mol is er paar keer gefaked met "medische/buitencontrole dingen" zo herinner ik me in US versie dat de mol zelfs met een ziekenwagen werd weggebracht en de hele rest van dag weg was.
Dit is spelbederf vind ik. In een ander topic heb ik al gezegd dat ik, als kijker, mijn in de zak gezet zou voelen.
Gebruikersavatar

Laleia15 mar 2017, 07:41

 306
Il ben het ermee eens dat die paniekaanval 100 % echt leek. Of je daaruit kan afleiden dat ze de mol niet kan zijn, is me minder duidelijk.

Maar ik begrijp compleet niet hoe ze in het geval van een echte paniekaanval die vlag van buiten heeft kunnen leren. Dus misschien inderdaad hulp gekregen, hoewel dat heel erg tegen de sfeer van het programma in zou gaan. Of zoals Sam.heg vorige week zei: Hoerenchance.
Gebruikersavatar

johan.maes15 mar 2017, 07:51

 153  Sven
bert.verhaegen schreef:In de playlist van Annelies staat "every breath you take" van the Police. Elke keer dat ze in stress ademhaalde, ging er wel extra veel zuurstof verloren... Bepaalde delen uit de tekst van dat nummer lijken ook wel molachtig.

Every breath you take
Every move you make
Every bond you break
Every step you take
I'll be watching you

Every single day
Every word you say
Every game you play
Every night you stay
I'll be watching you

Every move you make
Every vow you break
Every smile you fake
Every claim you stake
I'll be watching you
Lijkt me eerder van toepassing op een wel zeer gemotiveerde mollenvanger 🙂