Annelies is niet De Mol
Gebruikersavatar

MarcH16 mar 2017, 00:04

 72  Emanuelle
Wie kwissen organiseert, is doorgaans zelf een uitstekend kwisser.
En geldt volgens mij ook voor Annelies.
Tijdens zo'n kwis is de stelling van Pythagoras een (afgezaagd) weggevertje, en dat niet alleen voor wiskundeleraressen.
Idem dito voor "Le déjeuner sur l'herbe" van Manet.
Gebruikersavatar

astridm16 mar 2017, 20:05

 287
MarcH schreef:Wie kwissen organiseert, is doorgaans zelf een uitstekend kwisser.
En geldt volgens mij ook voor Annelies.
Volgens haar LinkedIn profiel heeft ze ook een bevoegdheid voor Engels en dan niet weten wie Phileas Fogg is!? Dat is klassieke Engelse literatuur die ze als leraar zeker zou moeten kennen. Bovendien is het een niet eens zo moeilijke standaard quizvraag.
Gebruikersavatar

johan.maes16 mar 2017, 20:15

 153  Sven
astridm schreef:Volgens haar LinkedIn profiel heeft ze ook een bevoegdheid voor Engels en dan niet weten wie Phileas Fogg is!? Dat is klassieke Engelse literatuur die ze als leraar zeker zou moeten kennen. Bovendien is het een niet eens zo moeilijke standaard quizvraag.
Bij mijn weten is het boek geschreven door een Fransman (Jules Verne), in het Frans. Niet meteen klassieke Engelse literatuur dus...
Gebruikersavatar

Jansen16 mar 2017, 20:36

 3423  Yens
johan.maes schreef:Bij mijn weten is het boek geschreven door een Fransman (Jules Verne), in het Frans. Niet meteen klassieke Engelse literatuur dus...
Klopt hoor 🙂. Maar zelfs dan nog... wie kent 80 days around the world niet. Ook Davey wist dit niet... Ik heb de boeken van Jules Verne verslonden in mijn jeugd. En hoeveel keer zou dat verhaal verfilmd zijn, ik geloof zelfs dat Pierce Brosnan ooit Phileas Fogg gespeeld.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen16 mar 2017, 21:31

 8153
astridm schreef:Volgens haar LinkedIn profiel heeft ze ook een bevoegdheid voor Engels en dan niet weten wie Phileas Fogg is!? Dat is klassieke Engelse literatuur die ze als leraar zeker zou moeten kennen. Bovendien is het een niet eens zo moeilijke standaard quizvraag.
😲 Klassieke Engelse literatuur??? 't Is niet omdat het hoofdpersonage een Engelsman is dat het boek Engelse literatuur is hoor! :roll:
Jules Verne was een Franse schrijver, de oorspronkelijke titel van het werk "Le tour du monde en quatre-vingts jours".
Gebruikersavatar

johan.maes17 mar 2017, 07:35

 153  Sven
Ik moet eerlijk toegeven dat "Phileas Fogg" bij mij niet direct een belletje deed rinkelen. Ik ken de titel en de schrijver en heb waarschijnlijk wel al eens gehoord van het hoofdpersonage, maar heb nooit het boek gelezen dus de kans is groot dat ik bij zo'n kwisvraag net als Annelies de mist in was gegaan.

Iedereen heeft onverklaarbare gaten in zijn kenniskaas...
Gebruikersavatar

Jansen17 mar 2017, 08:15

 3423  Yens
johan.maes schreef:...maar heb nooit het boek gelezen dus de kans is groot dat ik bij zo'n kwisvraag net als Annelies de mist in was gegaan...
Zeker eens doen 🙂. Zelfs als volwassene zijn het zalige boeken om te lezen: een beetje Harry Potter "avant la lettre" 🙂. Btw, Eline die zogenaamd enkel Harry Potter boeken gelezen heeft, kent het antwoord op deze vraag wel, dus haar "boekenkennis" is toch een beetje ruimer lijkt me (of ze heeft een film ervan gezien 😉 )
Gebruikersavatar

commisaris Witse17 mar 2017, 08:16

 260
johan.maes schreef:Ik moet eerlijk toegeven dat "Phileas Fogg" bij mij niet direct een belletje deed rinkelen.
...
Maar je zegt zelf dat je de titel "reis rond de wereld in 80 dagen" wel kende, dan heeft de naam van het hoofdpersonnage geen belang meer, toch ??? Je antwoordt "80" en hop gedaan. :mrgreen:
Annelies deed met opzet zo onnozel ... om zichzelf verdacht te maken.
Gebruikersavatar

bentxi17 mar 2017, 09:09

 43  Emanuelle
commisaris Witse schreef:Annelies deed met opzet zo onnozel ... om zichzelf verdacht te maken.
Waarom zichzelf opzettelijk verdacht maken als er niemand in de buurt is van de andere kandidaten om dit te spotten? Je kon evengoed alles juist beantwoorden maar nooit je hartslag binnen de 3 slagen van het juiste antwoord krijgen. Het resultaat is 't zelfde: 'no money in the pot'. Maar de perceptie is dan wel anders. Als je zogezegd kwissen organiseert wordt je inderdaad verondersteld van een redelijke basiskennis te hebben en mag je bij dergelijke kwisvragen toch wel verwachten dat je zo goed als alles juist beantwoordt. Als je er dan niet in slaagt om je hartslag onder controle te houden, da's iets anders.
Maar haar hartslag onder controle houden kan ze dan blijkbaar wel in 't donker door shosholoza te neuriën...
Coincidence? Misschien... misschien ook niet...
Gebruikersavatar

johan.maes17 mar 2017, 09:25

 153  Sven
eveline.vanhemel schreef:Zeker eens doen 🙂. Zelfs als volwassene zijn het zalige boeken om te lezen: een beetje Harry Potter "avant la lettre" 🙂
Het staat al een tijdje te wachten in de rij op m'n e-reader, ik ben benieuwd!
Gebruikersavatar

Mola Lisa17 mar 2017, 10:08

 328  Uma
Voor wie in de Anneliestunnel zit :
S+G+K: als je bang bent
in het donker moet je fluiten

op de zolder, in de kelder, in de gang
en wanneer je in het donker 's avonds buiten
gauw een liedje fluit dan ben je minder bang
G: 't is een truukje dat
ik vroeger van mijn opa (oma ?)heb geleerd
en het helpt gegarandeerd
ik heb het zelf geprobeerd
S+G+K: als je bang bent
in het donker moet je fluiten
op de zolder, in de kelder, in de gang


G: op een avond in november
toen was Samson alleen thuis
S: ja, want Gert moest plots de stad in
dus ik paste op het huis
na een uurtje werd het donker
want er brandde nergens licht
en toen zag ik in de schaduw
iets bewegen, een gezicht!

oh nee toch niet, 't was verbeelding
maar m'n haren stonden recht
en toen dacht ik aan wat Gert me
al zo dikwijls had gezegd

Ik geloof er zelf niet in maar wou maar bewijzen dat je overal wel een "bewijs" kunt vinden om iemand aan te duiden als mol ... :-?
Gebruikersavatar

astridm17 mar 2017, 16:49

 287
johan.maes schreef:Bij mijn weten is het boek geschreven door een Fransman (Jules Verne), in het Frans. Niet meteen klassieke Engelse literatuur dus...
Dat klopt, maar de Britten hebben het zich wel toegeeigend, juist omdat het zo'n typisch Brits onderwerp is, vandaar dat ik het Engelse literatuur noemde.