Annelies is niet De Mol
Gebruikersavatar

Davy19 mar 2017, 10:20

Site Admin  1167  Uma
chicawah schreef:Toch betwijfel ik of de makers zo ver zouden gaan (ik heb ook mijn twijfels bij sommige theorieën die naar andere kandidaten leiden, hoezeer alles in de theorie ook klopt). Hoewel... Gilles Jack Junior... da's ook al niet meer zo voor de hand liggend
Dat bedoelde ik inderdaad met mijn verwijzing naar Jack Junior.
Theorieën lijken soms vergezocht, maar de Jack Junior hint was ook zeker niet voor de hand liggend.

Logisch ook als je ziet hoe elk beeldje en geluid met verzamelde krachten wordt bekeken en geanalyseerd...
probeer als makers maar eens hints te verzinnen die duidelijk zijn en hopelijk niet té snel gevonden worden.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen19 mar 2017, 10:27

 8153
Davy schreef:Dat bedoelde ik inderdaad met mijn verwijzing naar Jack Junior.
Theorieën lijken soms vergezocht, maar de Jack Junior hint was ook zeker niet voor de hand liggend.

Logisch ook als je ziet hoe elk beeldje en geluid met verzamelde krachten wordt bekeken en geanalyseerd...
probeer als makers maar eens hints te verzinnen die duidelijk zijn en hopelijk niet té snel gevonden worden.
Het wordt voor hen ook steeds moeilijker. Iedereen kijkt nu met argusogen naar kledij, playlists, schouderklopjes, voorwerpen... zoekt iets achter elk cijfer en elke letter... Komt nog bij dat in de tijd van de 3 eerste reeksen geen fora bestonden waarop mensen hun krachten bundelen.
Dee kandidaten worden nu ook gefileerd tot op het bot: hun fb, LinkedIn, Instagram, YouTube ... alles wordt uitgeplozen tot ze nauwelijks nog een privéleven hebben.
Gebruikersavatar

Frolva19 mar 2017, 10:45

 2204
chicawah schreef:Hoewel... Gilles Jack Junior... da's ook al niet meer zo voor de hand liggend.
Dat klopt eigenlijk wel. 😉

Zet natuurlijk de deur wagenwijd open voor al die 'zotte' theorieën. :roll:

:mrgreen:
Gebruikersavatar

Jansen19 mar 2017, 11:46

 3423  Yens
Frolva schreef:Dat klopt eigenlijk wel. 😉

Zet natuurlijk de deur wagenwijd open voor al die 'zotte' theorieën. :roll:

:mrgreen:
Van al die "zotte" theorieën zijn er toch 2 die er uit springen en waarvan ik zeker ben dat die er ingestoken zijn voor de "meerwaarde" zoeker m.a.w. wij hier op het forum 😂

1. De ZZA plaat in het allereerste shot van de reeks. Voor mij is dit er moedwillig ingestoken omdat je in de rest van reeks nergens nog een verwijzing ziet naar de nummerplaat. Wat wel is, is dat er misschien wat te ver gezocht is naar de hint hier. Volgens mij moeten we de hint eens bekijken van uit het oogpunt van de gewone kijker. Want wat is voor iedereen duidelijk? Niet de betekenis van de cijfers en letters maar wel de KLEUR. De meeste mensen weten volgens mij wel dat een Z of ZZ plaat een garageplaat is, en ik denk ook dat veel mensen weten dat die plaat groen moet zijn en niet ROOD zoals degene die getoond wordt. OK, het is de plaat aan de voorkant van de auto, dus niet de officiële plaat die door de DIV wordt afgeleverd, maar dan nog waarom zouden ze de dubbel van de plaat in het ROOD maken? Ik vind er echt geen verklaring voor, in elk geval kan het niet zijn dat ze daarmee hebben rondgereden... Volgens mij is de hint hier gewoon ROOD zeker omdat we hier zelfs al linken met Robin zien... Na het tonen van de plaat is het volgende beeld een huis, waarvan we weten dat dat het huis van Robin is. Nadien, als ze in de luchthaven van Deurne zijn, is een van de platen die niet in beeld komt, de nummerplaat van de auto van Robin. Volgens mij hing de ZZA plaat ook niet op de auto, maar suggereren ze dat wel door de nummerplaat niet te tonen. Ik denk dus dat de kleur ROOD hier al wordt gesuggereerd.

2. De tweede duidelijke hint is het STROOKIESVERHAAL. We weten dat deze borden enkel voor de kijker in beeld gebracht worden omdat de kandidaten die twee borden niet kunnen zien omdat ze ook effectief niet aanwezig waren toen zij de proef deden. Ergo: dit is er met opzet ingestoken. Het feit dat het woord verkeerd is geschreven, vestigt nog meer de aandacht op het woord. Ik hou wel een slag om de arm dat de dubbele O gewoon een spelfout kan zijn omdat de fout toch vooral opvalt voor mensen die de Afrikaanse taal redelijk goed kennen. Maar dat het een hint is, daar bestaat volgens mij geen enkele twijfel over.

Deze 2 hints lijken me ook de twee plausibele hints naar de gewone kijker toe, omdat ze mits een beetje moeite voor iedereen zichtbaar zijn.
Gebruikersavatar

jana.deman20 mar 2017, 11:36

 37
luc.somers schreef:
Nog meer "toevallig" staat The police in Annelies haar playlist met favoriete muziek met het nummer "Every breath you take", en laat dat nu net "toevallig" aansluiten bij de "proef van de hartslag" die je kan controleren door je "ademhaling" te controleren (every breath you take) .... misschien wel door "Shosholoza" te fluiten, zodat de andere kandidaten naar hun geld kunnen fluiten
every breath you take: zou ook naar de duikproef kunnen verwijzen.
mooi gezien!
voor mij in dezelfde categorie als het 'from dusk till dawn'-t-shirt van robin...
en toch vind ik Davey nog steeds het meest verdacht!
Gebruikersavatar

Bonanza20 mar 2017, 15:21

 71
chicawah schreef:Komt nog bij dat in de tijd van de 3 eerste reeksen geen fora bestonden waarop mensen hun krachten bundelen.
Er was al een mol-forum vanaf seizoen 1.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen20 mar 2017, 15:26

 8153
Bonanza schreef:Er was al een mol-forum vanaf seizoen 1.
Echt? Amai!
Gebruikersavatar

ex-molinator20 mar 2017, 15:31

 3483  Uma
chicawah schreef:Echt? Amai!
vanaf 29 dec 2002, 16:50
Gebruikersavatar

chicawah.janssen20 mar 2017, 15:40

 8153
ex-molinator schreef:vanaf 29 dec 2002, 16:50
Dat is dus vanaf reeks 3.
Gebruikersavatar

Jansen20 mar 2017, 15:43

 3423  Yens
Ik denk dat een antwoord van Davy verhelderend zal zijn 😉
Gebruikersavatar

ex-molinator20 mar 2017, 15:49

 3483  Uma
eveline.vanhemel schreef:Ik denk dat een antwoord van Davy verhelderend zal zijn 😉
Davy heeft het al ergens geschreven hoor, effectief vanaf reeks 3. En de datum die ik toon is de datum waarop Davy administrator van dit forum geworden is - meestal is dat dan ook de oprichter en is die datum dan ook de oprichtingsdatum.