Annelies is niet De Mol
Gebruikersavatar

Social20 mar 2017, 23:46

 353  Uma
Er werd sterk de nadruk gelegd op dit schilderij. Als we kijken zien we een Eva die de ogen bedekt met haar eigen hand. Is dit een verwijzing naar een mol? ( blind/ slecht zien )

Het gaat ook over een schilderij dat te maken heeft met de schepping -> religie -> Annelies?

[ external image ]
Gebruikersavatar

Anomolie20 mar 2017, 23:53

 64  Uma
Als ze in de auto zitten met hun vieren (op het moment dat het over het liedje van Justin Timberlake gaat) bedekt Annelies haar ogen ook.
Mocht dit een tip zijn, doet dit mij wel een beetje denken aan de tip van vorig jaar met het zoutvaatje van GVB.
Gebruikersavatar

Social20 mar 2017, 23:57

 353  Uma
radek.sidorski schreef:Als ze in de auto zitten met hun vieren (op het moment dat het over het liedje van Justin Timberlake gaat) bedekt Annelies haar ogen ook.
Mocht dit een tip zijn, doet dit mij wel een beetje denken aan de tip van vorig jaar met het zoutvaatje van GVB.
[ external image ]

[ external image ]

En ze doet het dan nog voor een paar seconden ook.
Gebruikersavatar

Anomolie21 mar 2017, 00:05

 64  Uma
Dank voor de foto's Social! Dit bedoelde ik inderdaad 🙂.
Nu nog enkel een link tussen het schilderij en het nummer vinden...
Gebruikersavatar

Mateo21 mar 2017, 00:41

 870
Social schreef:Er werd sterk de nadruk gelegd op dit schilderij. Als we kijken zien we een Eva die de ogen bedekt met haar eigen hand. Is dit een verwijzing naar een mol? ( blind/ slecht zien )

Het gaat ook over een schilderij dat te maken heeft met de schepping -> religie -> Annelies?

[ external image ]
Dit past mooi in mijn lijstje met bijbelspreekwoorden en - gezegdes, die ik al van toepassing vond op Annelies.

Ziende blind zijn (en horende doof) - Mattëus.
Gebruikersavatar

Frolva21 mar 2017, 09:11

 2204
radek.sidorski schreef:Als ze in de auto zitten met hun vieren (op het moment dat het over het liedje van Justin Timberlake gaat) bedekt Annelies haar ogen ook.
Mocht dit een tip zijn, doet dit mij wel een beetje denken aan de tip van vorig jaar met het zoutvaatje van GVB.
Het zou zo maar eens kunnen dat we dit in de allerlaatste aflevering gaan terug zien. 😉


Knap opgemerkt.
Gebruikersavatar

weyns196021 mar 2017, 10:15

 426
Ik zoek hier niks achter: de reden dat ze zo aandachtig naar dit schilderij moesten kijken, is omdat alle aandacht dan daarop werd gericht terwijl ondertussen een voorwerp werd verwisseld; meer betekent dit voor mij niet.

Wat niet betekent dat ik er niet grandioos naast kan zitten want inderdaad, Annelies verbergt al sinds aflevering 1 heel dikwijls haar gezicht, en dat stoorde me op de duur enorm, dus, misschien toch een hint? :mrgreen:
Gebruikersavatar

annick.neskens21 mar 2017, 16:27

 128
Social schreef:Er werd sterk de nadruk gelegd op dit schilderij. Als we kijken zien we een Eva die de ogen bedekt met haar eigen hand. Is dit een verwijzing naar een mol? ( blind/ slecht zien )

Het gaat ook over een schilderij dat te maken heeft met de schepping -> religie -> Annelies?

[ external image ]

Maar waar is die panter?
Gebruikersavatar

annick.neskens21 mar 2017, 16:33

 128
Social schreef:[ external image ]

[ external image ]

En ze doet het dan nog voor een paar seconden ook.
Dat liedje is toch van die muzikale animatiefilm 'Trolls' hé? En kwam daar in een reclameblok ook niet iets met 'Trol is ook de mol' ??? Ik meen me toch zo'n trolmolletje te herinneren 🙂
Gebruikersavatar

Anoniem21 mar 2017, 16:44

 30
Dit zou zeer zeker op een vrouwelijke mol kunnen slaan!

Annelies blijft daarom ook nog steeds mijn mol #1!!! 😃
Gebruikersavatar

annick.neskens23 mar 2017, 04:11

 128
Anoniem schreef:Dit zou zeer zeker op een vrouwelijke mol kunnen slaan!

Annelies blijft daarom ook nog steeds mijn mol #1!!! 😃
Die van mij ook en dat blijft ze!
Gebruikersavatar

chicawah.janssen23 mar 2017, 07:33

 8153
Er zijn de voorbije weken de wildste theorieën gelanceerd, maar dit vind ik om verschillende redenen een echte hint. Heel fijn en toch wham in your face.
Annelies, de godsdienstlerares, is de blinde mol.
Davey en Eline, de opmerkzamen, worden specifiek op het schilderij gewezen en staan oog in oog met blinde Eva.
In de auto slaat Annelies met opzet (en vrij lang en opvallend) haar handen voor haar ogen.
Annelies heeft vroeger al gezegd dat je niemand mag vertrouwen (jy moet niemand vertrou nie) en herhaalt dit nog eens expliciet in een tête-a-tête met Robin.

Voor wie nog een stapje verder wil gaan: Annelies is haar geloof afgevallen, Eva werd verbannen uit het paradijs.

Ja, zo helemaal naar het einde van de reeks is dit een heel mooie hint waarvoor je geen ingewikkelde berekeningen en halsbrekende toeren moet uithalen om het te doen kloppen.
Knap gevonden!