Annelies is niet De Mol
Gebruikersavatar

manon.matthys22 mar 2017, 14:06

 3
Bij de theorieën -> verdenkingen is af te leiden dat Eline steeds Annelies heeft verdacht als Mol. En er ook nog steeds inzit.
Annelies heeft reeds verschillende afleveringen een verdenking op iemand die is afgevallen, uitgezonderd de laatste waar ze zowel Robin als Davey dacht.
Niemand is er al afgevallen op verdenking van Annelies...
ik vind dit samen toch verdacht voor Annelies?

wat denken jullie?
Gebruikersavatar

manon.matthys22 mar 2017, 14:08

 3
terwijl trouwens Annelies mijn mol niet is, vind ik het toch een rare bevinding...
Gebruikersavatar

MarcH22 mar 2017, 14:16

 72  Emanuelle
Die stelling is - als ze klopt - een zoveelste verwijzing naar Annelies als mol.
Volgens mij gokken Eline en Davey allebei op Annelies.
Ik gok op Davey als winnaar, op basis van aanwijzingen in het programma en op de website.
Gebruikersavatar

kristien.leys22 mar 2017, 16:34

 46
manon.matthys schreef:Bij de theorieën -> verdenkingen is af te leiden dat Eline steeds Annelies heeft verdacht als Mol. En er ook nog steeds inzit.
Annelies heeft reeds verschillende afleveringen een verdenking op iemand die is afgevallen, uitgezonderd de laatste waar ze zowel Robin als Davey dacht.
Niemand is er al afgevallen op verdenking van Annelies...
ik vind dit samen toch verdacht voor Annelies?

wat denken jullie?
Ja, Annelies komt bij mij ook steeds verdachter voor; Hoe zij de groep kan misleiden met haar strenge uitspraken, bv afl 7: Annelies is altijd eerste om te zeggen of iem liegt of waarheid zegt en probeert zo de groep te manipuleren! idem restaurantproef!
Gebruikersavatar

Moldedju22 mar 2017, 17:36

 507  Yens
manon.matthys schreef:Bij de theorieën -> verdenkingen is af te leiden dat Eline steeds Annelies heeft verdacht als Mol. En er ook nog steeds inzit.
Annelies heeft reeds verschillende afleveringen een verdenking op iemand die is afgevallen, uitgezonderd de laatste waar ze zowel Robin als Davey dacht.
Niemand is er al afgevallen op verdenking van Annelies...
ik vind dit samen toch verdacht voor Annelies?

wat denken jullie?
Ik heb het al ergens anders gezegd, maar de theorie verdenkingen laat enkel zien wie er iets verdacht gezegd heeft over een andere kandidaat vlak voor de stemming. De kans is echter zeeeer groot dat ze de kandidaten gewoon vragen welke verdachte dingen ze bij elke kandidaat gezien hebben. Daarna beginnen ze te knippen en te plakken om te zorgen dat iedereen een beetje verdacht wordt en in de laatste plaats de mol.

Van Hans zijn we bijvoorbeeld tamelijk zeker dat hij op Davey als mol zat, gezien zijn gedrag tijdens de gps-proef en het feit dat hij zo graag bij Davey wilde zitten. Maar dat vind je nergens in het overzicht.

Maar, je post zet me wel aan het denken. Want die lijst zegt wel iets over wat de makers willen dat we denken:
En dan zie je dat ze iets slecht laten zeggen over:
over Annelies: 8x (waarvan 5x Eline over Annelies)
over Davey: 5x (waarvan 1x door Annelies)
over Eline: 3x (niet door D&A)

Ter vergelijking werden de drie finalisten vorig jaar vanuit dezelfde theorie volgend aantal keren vernoemd:
Cathy: 7 x (waarvan 1 x door Gilles)
Gilles: 4 x (niet door Cathy & Hanne)
Hanne: 3 x (waarvan 1 x door Cathy)

Conclusie:
- Annelies krijgt meer vermeldingen dan de valse mol van vorig jaar (Cathy)
- Davey & Eline zitten duidelijk lager zoals Hanne & Gilles
- Gilles werd vorig jaar niet vermeld door de finalisten. Dit jaar is dit voor Eline het geval.

=> Voor Eline zien we dus het meest gelijkenissen met Gilles vorig jaar.
Gebruikersavatar

sherlock23 mar 2017, 00:20

 216
Moldedju schreef:Ik heb het al ergens anders gezegd, maar de theorie verdenkingen laat enkel zien wie er iets verdacht gezegd heeft over een andere kandidaat vlak voor de stemming. De kans is echter zeeeer groot dat ze de kandidaten gewoon vragen welke verdachte dingen ze bij elke kandidaat gezien hebben. Daarna beginnen ze te knippen en te plakken om te zorgen dat iedereen een beetje verdacht wordt en in de laatste plaats de mol.

Van Hans zijn we bijvoorbeeld tamelijk zeker dat hij op Davey als mol zat, gezien zijn gedrag tijdens de gps-proef en het feit dat hij zo graag bij Davey wilde zitten. Maar dat vind je nergens in het overzicht.

Maar, je post zet me wel aan het denken. Want die lijst zegt wel iets over wat de makers willen dat we denken:
En dan zie je dat ze iets slecht laten zeggen over:
over Annelies: 8x (waarvan 5x Eline over Annelies)
over Davey: 5x (waarvan 1x door Annelies)
over Eline: 3x (niet door D&A)

Ter vergelijking werden de drie finalisten vorig jaar vanuit dezelfde theo...
Over het eerste gedeelte geef ik je COMPLEET gelijk: het is knip- & plakwerk waar de montage ons als marionetten bespeelt.

En je tweede interpretatie is volgens mij nog veel overtuigender.

Sterker nog, als je dat legt naast de analyse van wie met wie in de proeven zat, dan komt het PERFECT uit dat Davey & Annelies (die volgens die analyse elkaar niet kunnen verdenken) NOOIT Eline noemen. Die puzzel valt volledig samen: zij zouden dan namelijk allebei Eline verdenken, maar dat laten de makers nooit ofte nimmer zien.
Gebruikersavatar

Moldedju23 mar 2017, 09:07

 507  Yens
sherlock schreef:Over het eerste gedeelte geef ik je COMPLEET gelijk: het is knip- & plakwerk waar de montage ons als marionetten bespeelt.

En je tweede interpretatie is volgens mij nog veel overtuigender.

Sterker nog, als je dat legt naast de analyse van wie met wie in de proeven zat, dan komt het PERFECT uit dat Davey & Annelies (die volgens die analyse elkaar niet kunnen verdenken) NOOIT Eline noemen. Die puzzel valt volledig samen: zij zouden dan namelijk allebei Eline verdenken, maar dat laten de makers nooit ofte nimmer zien.
Klopt. Bovendien heeft Eline toch wel wat verdenkbare dingen gedaan: Oostkantons, museumproef, shozolozagedoe, swallow of Londen, eieren laten kapot smijten, kwart L, die pinguin die ze zo snel boetseren en willen afdrukken, traag fietsen,.... Genoeg mogelijkheden om in de verf te zetten in elk geval. Daar lag het zeker niet aan!