Bertrand is niet De Mol
Gebruikersavatar

Molympiad08 feb 2017, 18:21

 63  Sven
Bij de eerste proef geeft Bertrand commentaar over wat hij ziet gebeuren. Elke kandidaat doet dit (geschikt beeldmateriaal), maar de Mol moet wel zijn verbazing spélen (hij weet wat er gaat gebeuren)!

Bertrand wrijft meermaals aan zijn neus, terwijl hij dingen zegt zoals "Elf? Ik had toch juist geteld!" of "Ik denk dat dat een showroomadviseur is". Zulke bewegingen worden vaak als "leugendetectors" beschouwt, maar het kan ook gespeeld zijn?

Wat denken jullie? (ik wìl het niet geloven, want ik heb een andere mol op oog)
Gebruikersavatar

yevo08 feb 2017, 19:12

 281  Uma
Molympiad schreef:Bij de eerste proef geeft Bertrand commentaar over wat hij ziet gebeuren. Elke kandidaat doet dit (geschikt beeldmateriaal), maar de Mol moet wel zijn verbazing spélen (hij weet wat er gaat gebeuren)!

Bertrand wrijft meermaals aan zijn neus, terwijl hij dingen zegt zoals "Elf? Ik had toch juist geteld!" of "Ik denk dat dat een showroomadviseur is". Zulke bewegingen worden vaak als "leugendetectors" beschouwt, maar het kan ook gespeeld zijn?

Wat denken jullie? (ik wìl het niet geloven, want ik heb een andere mol op oog)
Klopt. Maar denk dat de mol wel een soort 'opleiding' krijgt om deze soort trekjes niet te doen.
Gebruikersavatar

matthias.bouquet24 feb 2017, 23:12

 171
Of juist wel: wie weet acteert Bertrand wel zo opvallend verdacht, zelfs in de afwezigheid van andere kandidaten, dat wanneer hij geld misloopt hij laat uitschijnen dat het slechts een verwoede poging is om als onschuldige kandidaat de verdenking naar zich toe te trekken. Of dat dubieus handelen kan natuurlijk ook meer dan slechts een voorwendsel zijn, maar in dat geval is hij tegen aflevering drie wel danig in zijn opzet mislukt, zoals blijkt uit de redenering van verschillende andere deelnemers.
In elk van beide gevallen ben ik er wel van overtuigd dat de Gentenaar niet schuw is om geld uit de pot te houden en dat hij niet zo incompetent is als hij zich voordoet. Zijn jullie het daarmee eens? Maar dan ben ik nog steeds niet zeker wat ik precies van deze intrigerende gedragingen moet denken.