Bouba is niet De Mol
Gebruikersavatar

deneddy07 feb 2017, 09:52

 22
Goed gevonden, zoals steeds moet je met alles rekening houden en het ook niet te ver gaan zoeken.
Ik ben gewaarschuwd en zal straks de eerste aflevering bekijken met deze tips. 😲
Gebruikersavatar

masterveecee07 feb 2017, 10:13

 3547  Sven
Allemaal goed, MAAR Bouba zat in een grijze auto hé
[ external image ]

Die afbeeldingen zijn zwarte, niet?
Gebruikersavatar

Wack_a_mole07 feb 2017, 10:55

 26
masterveecee schreef:Allemaal goed, MAAR Bouba zat in een grijze auto hé
[ external image ]

Die afbeeldingen zijn zwarte, niet?
[ external image ]

Dit zijn de laatste 2 auto's: Bouba en Hans. Allebei grijze. Wel de enige twee denk ik. maar weet niet of het echt iets wil betekenen...
Gebruikersavatar

bert.verhaegen07 feb 2017, 18:48

 129
Fonsie schreef:De eerste nummerplaat die we zien (het eerste echte beeld van de aflevering eigenlijk) : 1-ZZA-413
Als je de cijfers omvormt krijg je PI, tesamen met ZZA is dit PIZZA, en dit is het lievelingseten van Bouba.
Hoe kom je aan PI uit de cijfers 1-413? Ik zie niet hoe je van die cijfers op 3,14 komt.
Laatst gewijzigd door bert.verhaegen op 07 feb 2017, 18:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

djennix07 feb 2017, 18:52

 51
PI = 3.14, ik vermoed dat Fonsie bedoelde dat je met 413 het getal PI kan vormen mits wat omgooiwerk 😉
Persoonlijk vind ik het wat ver gezocht , maar het is en blijft wel het eerste beeld natuurlijk :?
Gebruikersavatar

Gillesisdemol07 feb 2017, 21:16

 373
Fonsie schreef:De eerste nummerplaat die we zien (het eerste echte beeld van de aflevering eigenlijk) : 1-ZZA-413
Als je de cijfers omvormt krijg je PI, tesamen met ZZA is dit PIZZA, en dit is het lievelingseten van Bouba.
Staat een stukje over in De Standaard! Straf hoor.
Gebruikersavatar

masterveecee07 feb 2017, 22:22

 3547  Sven
Gillesisdemol schreef:Staat een stukje over in De Standaard! Straf hoor.
die mannen lezen ook de fora 😉
Gebruikersavatar

rolhad08 feb 2017, 10:40

 434
Wat ik me vooral afvraag is of dat deze auto ook in de luchthaven zou gestaan hebben(met de mol erin) of het idd eerder een "pizza" hint is.
(aangezien alle andere nummerplaten precies met een P beginnen)
Gebruikersavatar

Fonsie08 feb 2017, 16:19

 6
djennix schreef:PI = 3.14, ik vermoed dat Fonsie bedoelde dat je met 413 het getal PI kan vormen mits wat omgooiwerk 😉
Persoonlijk vind ik het wat ver gezocht , maar het is en blijft wel het eerste beeld natuurlijk :?
Het eerste beeld heeft in het verleden steeds al een subtiele hint naar de mol bevat. Bovendien is deze eerste nummerplaat , in tegenstelling tot de andere nummerplaten, een Z-plaat (garageplaat), waar je dan nog eens 'pizza' mee kan vormen. Nummerplaten hebben in vorige Mol-edities ook al een rol gespeeld. Vorig seizoen moest Ruth de nummerplaat van de auto raden, en bij de editie met Hugo als Mol, hadden de wegrijdende wagens met de afgevallen kandidaten ook steeds een hint naar de mol in petto. Bouba heeft ook niet meteen een manipulator profiel in de groep (als jonge student), wat de makers goed uitkomt. De andere spelers zijn beter als potentiële mollen 'gecast'. Zolang Bouba in het spel blijft behoud ik mijn gelijk 😃
Gebruikersavatar

billie.holiday08 feb 2017, 16:21

 462  Bert
De nummerplaat met 1. spy 991 zit davey in. Die wagen zie je eerst in beeld aan de voordeur van Davey. Als ze binnenrijden in de loods is het de achtste wagen als je van achter naar voren telt.
Gebruikersavatar

MollyMallone09 feb 2017, 08:37

 2
Fonsie schreef:Het eerste beeld heeft in het verleden steeds al een subtiele hint naar de mol bevat. Bovendien is deze eerste nummerplaat , in tegenstelling tot de andere nummerplaten, een Z-plaat (garageplaat), waar je dan nog eens 'pizza' mee kan vormen.
Eerst was ik overtuigd dat de nummerplaat naar "pizza" verwijst, maar nu je er op wijst dat het een garageplaat is denk ik ook aan een kandidaat die voor garages werkt.....
Gebruikersavatar

ex-molinator09 feb 2017, 08:51

 3483  Uma
Ondertussen is gebleken dat de nummerplaat niet correct geïdentificeerd was.
zie http://forum.wieisdemol.be/viewtopic.php?f=42&t=2002
De nummerplaat is dus niet 1-ZZA-413, maar eindigt op 431.

Het PI ZZA idee wordt zo onwaarschijnlijker. (niet enkel het getal omgekeerd schrijven bij 413 maar echt verhaspelen bij 431 )