Bouba is niet De Mol
Gebruikersavatar

MannemOL07 feb 2017, 21:47

 16
Vorig jaar ook toegepast maar niet 'bevredigend' - Dit jaar opnieuw geprobeerd (omdat ik het persoonlijk zelf een mooi idee vond om 'De Mol' subtiel te vermelden πŸ˜ƒ πŸ˜ƒ )
1.
Mijn timer klaar bij de start van de aflevering en jawel: Op exact minuut 19:00 verschijnt onze 19-jarige student in beeld na een doods moment. Alleszins, mijn oog valt dit jaar op getallen en specifieke afzondering van personen πŸ˜ƒ
2.
Bij de slackline proef een montage-foutje opgemerkt (zie screenshot). Geluid en beeld worden meestal apart opgenomen: Het is misschien om het enthousiasme van Bouba extra in de verf te zetten. Nu ja, ik denk er verder niet meer over na (Wel subtiele manier om tijd te winnen van iemand die surfkampen organiseert - maar dat is een ander topic).

[ external image ]

3. Bij de val-proef, is het mogelijk dat hij bewust kiest om zich op de mat te laten vallen. Uit de vorige editie was duidelijk dat Gilles af en toe tijd had met één specifieke camera-ploeg om dingen te weten te komen of een update te krijgen. (Thibaut zou misschien meer duidelijkheid kunnen geven of er tussen camera-ploegen werd gecommuniceerd/geregisseerd tijdens een proef). Als je Bouba zijn 'val' op het kussen bekijkt, lijkt me dat nu ook niet spectaculair en in volle spanning (wist hij het?). Maar hij was alleen op het dak met Gilles en een camera-ploeg. Time-out? πŸ™‚
Gebruikersavatar

kim.baudart07 feb 2017, 22:07

 138
MannemOL schreef:2.
Bij de slackline proef een montage-foutje opgemerkt (zie screenshot). Geluid en beeld worden meestal apart opgenomen: Het is misschien om het enthousiasme van Bouba extra in de verf te zetten. Nu ja, ik denk er verder niet meer over na (Wel subtiele manier om tijd te winnen van iemand die surfkampen organiseert - maar dat is een ander topic).

[ external image ]

3. Bij de val-proef, is het mogelijk dat hij bewust kiest om zich op de mat te laten vallen. Uit de vorige editie was duidelijk dat Gilles af en toe tijd had met één specifieke camera-ploeg om dingen te weten te komen of een update te krijgen. (Thibaut zou misschien meer duidelijkheid kunnen geven of er tussen camera-ploegen werd gecommuniceerd/geregisseerd tijdens een proef). Als je Bouba zijn 'val' op het kussen bekijkt, lijkt me dat nu ook niet spectaculair en in volle spanning (wist hij het?). Maar hij was alleen op het dak met Gilles en een camera-ploeg. Time-out? πŸ™‚
Wat bedoel je met dat montagefoutje? Ik kan het uit je screenshot niet echt afleiden?

3. vind ik een erg interessant punt: de moeite om te speuren naar andere mogelijke time-outs: momenten dat iemand (mogelijk) alleen is met Gilles en/of een cameraploeg.
Gebruikersavatar

MannemOL07 feb 2017, 22:15

 16
==> Wat bedoel je met dat montagefoutje? Ik kan het uit je screenshot niet echt afleiden?
> Bouba zie je 2x in dat screenshot: 1x rechtopstaand tegen de auto en 1x in het silhouet van de berg (zijwaarts)... niet? πŸ™‚
Gebruikersavatar

masterveecee07 feb 2017, 22:20

 3547  Sven
Is het die extra arm links vanboven dat je bedoelt? Terwijl Bouba en (wsl) Sam aan de overkant staan?
Goed gezien!
Gebruikersavatar

MannemOL07 feb 2017, 22:32

 16
masterveecee schreef:Is het die extra arm links vanboven dat je bedoelt? Terwijl Bouba en (wsl) Sam aan de overkant staan?
Goed gezien!
Een screenshot van een screenshot met de plaats (kadertje) waar ik toch duidelijk 2x Bouba zie. Daarbij denk ik gewoon montage-foutje πŸ™‚. Die 19 minuten vind ik meer frappant πŸ™‚

[ external image ]
Gebruikersavatar

masterveecee07 feb 2017, 22:45

 3547  Sven
Aaaaaaaaaaaah, op die manier.
Mja, weet niet of dat 2 Bouba's zijn, met dat gras ervoor
Gebruikersavatar

kim.baudart07 feb 2017, 22:54

 138
Ah zo ja. Ik ging er eigenlijk automatisch van uit dat het iemand van de cameraploeg ofzo zou zijn, niet goed gekeken. Kan het nog steeds niet met 100% zekerheid zeggen maar zou inderdaad 2x Bouba kunnen zijn.
Gebruikersavatar

masterveecee07 feb 2017, 23:13

 3547  Sven
klopt inderdaad ze, als je de volledige afbeelding checkt. En je ziet mooi dat zijn voeten op de linkse Bouba wat weg zijn πŸ˜›
Nice!
Gebruikersavatar

ex-molinator07 feb 2017, 23:39

 3483  Uma
Ik heb net dat stukje vertraagd afgespeeld (aan 20 %) en het is wel degelijk 2x Bouba.
Ik snap wel niet hoe dat daar in gekomen en wat de bedoeling zou zijn (iets in de verf zetten of juist iets verdoezelen?)
Lijkt me een toevallige montagefout.
Gebruikersavatar

masterveecee07 feb 2017, 23:43

 3547  Sven
een stand-in??? :albino:
Gebruikersavatar

ex-molinator07 feb 2017, 23:47

 3483  Uma
masterveecee schreef:een stand-in??? :albino:
Nee hoor, als je het zeer vertraagd afspeelt zie je duidelijk dat het Bouba is (en ik zie niets verdacht aan de beweging/pose of plaats.
Gebruikersavatar

MannemOL08 feb 2017, 00:09

 16
ex-molinator schreef:Nee hoor, als je het zeer vertraagd afspeelt zie je duidelijk dat het Bouba is (en ik zie niets verdacht aan de beweging/pose of plaats.
Ik zie het vooral in teken van combinatie geluid (enthousiasme) en beeld. Het productiehuis lacht zich nu wsl ziek met zo'n stom (fout) detail πŸ˜ƒ.

Maar vooral die 19minuten en de tijd alleen op het dak trokken mijn aandacht πŸ˜ƒ.