Davey is de winnaar

ElvesAtWork04 mar 2017, 14:41

18
Super gevonden die 'man snor pet devi'!
Ik weet niet of dat nu wel of niet dé tip is, maar ik kan alvast zeggen dat sommige van die anagrammen echt hilarisch zijn. Heb hier echt strijk gelegen!
Bedankt!

Noptje04 mar 2017, 14:53

181
sherlock schreef:De Scrabble puzzel is ondertussen toch wel de meest legendarische proef aan het worden. Het probleem is dat er talloze interpretaties kunnen zijn omdat er nu eenmaal met een alfabet wordt gewerkt.

Toch blijf ik erbij dat een aantal dingen wel degelijk wijzen naar de mol:

1. Gilles zegt alleen bij het woord HINT "Een hint." dus met het onbepaalde lidwoord.
2. Gilles maakt een rekenfout van 80 punten bij het leggen van het woord "HINT". Het is onmogelijk dat ze daar een fout maken. Laat staan dat ze dat er in zouden houden. Overigens, los van de rekenfout is het woord "HINT" op zich ook 80 punten. Dus de hint/HINT zou altijd naar 80 verwijzen.
3. In het labyrint ligt absoluut geen "M", tenzij het gouden ei de M is.

Ik blijf geloven in de theorie dat de namen van de kandidaten in letterwaardes moeten worden vertaald. Daarbij zijn er helaas een aantal opties met alle info die vandaag voorhanden is....
Ik vraag me eigenlijk af, hoe of wat ze zouden gedaan hebben indien iemand had opgemerkt dat GDC een rekenfout maakt. Jammer genoeg merken zowel Robin als Annelies het niet op, dus zelfs al is 1 van hun de mol, de ander merkt het ook niet op.

Latty04 mar 2017, 15:02

6
Frolva schreef:Al de letters liggen op voorhand vast. De letters in de zak (waaruit Annelies en Robin hun eerste 7 letters kozen) zijn dezelfde als de letters in het doolhof.
Eens de 7 letters getrokken uit de zak worden de overeenstemmende eieren uit het doolhof genomen (en doorstreept op het kaartje dat aan de kijker wordt getoond).

Ik vrees dus voor uw theorie. 😉
Klopt. Theorie in het water. Bedankt om op te merken.
Maar het kan geen toeval zijn dat de M ontbreekt.

ONBEKEND04 mar 2017, 15:47

Noptje schreef:Ik vraag me eigenlijk af, hoe of wat ze zouden gedaan hebben indien iemand had opgemerkt dat GDC een rekenfout maakt. Jammer genoeg merken zowel Robin als Annelies het niet op, dus zelfs al is 1 van hun de mol, de ander merkt het ook niet op.

Ik denk dat hij dan wel makkelijk kon zeggen dat hij zich vergist heeft. Ik vraag me eerder af, wat als Annelies en Robin de letter M uit de zak hadden gehaald (de eerste 7 die ze moesten kiezen), dan had Gilles die letter niet kunnen gebruiken om zijn woord MERG te leggen en kon niemand weten dat die letter M niet in beide teams voorkomt. Dus die letter M moet er dan toch bij zijn gestoken op een moment dat Annelies en Robin het niet zagen, of 1 van hen heeft de ander afgeleid zodat Gilles daar de kans toe kreeg.

sherlock04 mar 2017, 16:18

216
sandra.impe schreef:Ik denk dat hij dan wel makkelijk kon zeggen dat hij zich vergist heeft. Ik vraag me eerder af, wat als Annelies en Robin de letter M uit de zak hadden gehaald (de eerste 7 die ze moesten kiezen), dan had Gilles die letter niet kunnen gebruiken om zijn woord MERG te leggen en kon niemand weten dat die letter M niet in beide teams voorkomt. Dus die letter M moet er dan toch bij zijn gestoken op een moment dat Annelies en Robin het niet zagen, of 1 van hen heeft de ander afgeleid zodat Gilles daar de kans toe kreeg.
Vandaar mijn idee dat het Robin wel moet zijn: hij bevestigt namelijk dadelijk de score. "Weer 320 punten, godverdoeme."

Voorts was het onmogelijk dat Annelies en Robin de "M" er uit haalden! Die zat niet in het doolhof, dus die zat niet in hun zak. Maar blijkbaar wel in de zak van Gilles. Wat ook duidelijk is hier, is dat zijn uitspraak dan niet klopt. Hij zegt namelijk: "We spelen met een identieke letterset."

ONBEKEND04 mar 2017, 16:24

sherlock schreef:Vandaar mijn idee dat het Robin wel moet zijn: hij bevestigt namelijk dadelijk de score. "Weer 320 punten, godverdoeme."

Voorts was het onmogelijk dat Annelies en Robin de "M" er uit haalden! Die zat niet in het doolhof, dus die zat niet in hun zak. Maar blijkbaar wel in de zak van Gilles. Wat ook duidelijk is hier, is dat zijn uitspraak dan niet klopt. Hij zegt namelijk: "We spelen met een identieke letterset."
Waren er 2 zakken? Daar heb ik niet op gelet, ik dacht dat de letters die ze er uit hadden gehaald er terug in werden gestoken voor Gilles, omdat ze toch eieren in de plaats kregen. Persoonlijk ben ik ook al overtuigd dat het Robin is hoor, er leiden zooooveel aanwijzingen naar hem, dat kan geen toeval meer zijn.

sherlock04 mar 2017, 16:32

216
sandra.impe schreef:Waren er 2 zakken? Daar heb ik niet op gelet, ik dacht dat de letters die ze er uit hadden gehaald er terug in werden gestoken voor Gilles, omdat ze toch eieren in de plaats kregen. Persoonlijk ben ik ook al overtuigd dat het Robin is hoor, er leiden zooooveel aanwijzingen naar hem, dat kan geen toeval meer zijn.
Net gecheckt en je hebt helemaal gelijk, Sandra: er was maar één zak. Dat is echt bizar!

Het is een feit dat Gilles de "M" legt, die moest dus in de zak zitten. Maar als Robin & Annelies die hadden getrokken bij de eerste zeven letters, dan kon die niet worden vervangen door een ei? Want die "M" lag nooit in het doolhof! Hier ben ik nu helemaal het spoor bijster...

😲

chicawah.janssen04 mar 2017, 16:35

8153
sherlock schreef:Net gecheckt en je hebt helemaal gelijk, Sandra: er was maar één zak. Dat is echt bizar!

Het is een feit dat Gilles de "M" legt, die moest dus in de zak zitten. Maar als Robin & Annelies die hadden getrokken bij de eerste zeven letters, dan kon die niet worden vervangen door een ei? Want die "M" lag nooit in het doolhof! Hier ben ik nu helemaal het spoor bijster...

😲
Je kan bijna niet anders dan concluderen dat er gesjoemeld werd.
Ik kan de aflevering niet herbekijken. Wie trok de letters, Annelies of Robin? Misschien was de M op een of andere manier gemerkt (door een of andere oneffenheid bv.) en kon de mol er dus voor zorgen dat die letter niet getrokken werd en kon Gilles hem, doordat hij gemerkt was, gemakkelijk uit de zak vissen.

sherlock04 mar 2017, 16:41

216
chicawah schreef:Je kan bijna niet anders dan concluderen dat er gesjoemeld werd.
Ik kan de aflevering niet herbekijken. Wie trok de letters, Annelies of Robin? Misschien was de M op een of andere manier gemerkt (door een of andere oneffenheid bv.) en kon de mol er dus voor zorgen dat die letter niet getrokken werd en kon Gilles hem, doordat hij gemerkt was, gemakkelijk uit de zak vissen.
Robin houdt de zak open en Annelies vist er (enkele) letters uit.

Ik ben het ook met je eens: hier is toch het een en ander aangepast, hoor. Want het plaatje klopt gewoon niet.

chicawah.janssen04 mar 2017, 16:44

8153
sherlock schreef:Robin houdt de zak open en Annelies vist er (enkele) letters uit.

Ik ben het ook met je eens: hier is toch het een en ander aangepast, hoor. Want het plaatje klopt gewoon niet.
In dat geval kan Robin de mol niet zijn en toch gedraagt hij zich bij de scrabble verdachter dan Annelies.

ONBEKEND04 mar 2017, 16:57

Tenzij de M toch op een onbewaakt moment in de zak is gestoken, nadat ze hun letters al gekozen hebben. In ieder geval heel vreemd allemaal....

chicawah.janssen04 mar 2017, 17:07

8153
sandra.impe schreef:Tenzij de M toch op een onbewaakt moment in de zak is gestoken, nadat ze hun letters al gekozen hebben. In ieder geval heel vreemd allemaal....
Vreemd is het minste dat je ervan kan zeggen.
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 20